آموزش های ویدئوییورزش

چگونه به صورت طبیعی و در منزل ساق پاها را لاغر کنیم؟

اگر ساق پاهایتان چاق و بد فرم بوده و امکان عمل جراحی یا رفتن به باشگاه را ندارید، جای هیچ گونه نگرانی نیست. چرا که چاره ی کار شما نزد ماست. با کاهش وزن و انجام دادن چندین حرکت می توان سایز ساق پاها تا حدی کم کرد. ورزش یکی از مؤثرترین راه‌ها برای داشتن عضله‌های خوش فرم است. اگر چربی و اضافه وزن دارید، یکی از بزرگترین شانس‌ها برای خوش فرم کردن عضلات ساق پا، کاهش چربی بدن است. البته کاهش چربی و وزن، فقط سایز ماهیچه‌های ساق پا را لاغر نمی کند بلکه روی کل بدن اثر می‌گذارد. همان طور که تغذیه سالم و متناسب با کاهش وزن نیز همین کار را انجام داده و تاثیر مثبتی را روی کل بدن و از جمله ساق پاها می گذارد. مهارت‌ها و ترفندهای دیگری هم وجود دارد که به کاهش سایز ساق پاها کمک می‌کند که دانستن آن‌ها خالی از لطف نیست.

فن تریکس به شما کمک می کند تا اطلاعات بیشتری درباره کاهش سایز ساق پا کسب کنید.

انجام ورزش های مناسب کاهش سایز ساق پا در منزل

۱- تنظیم یک برنامه روتین مناسب: اگر چربی بدنتان زیاد است، یک ورزش قلبی-عروقی با شدت متوسط تا بالا را هفته‌ ای دو الی سه بار به مدت ۶ دقیقه انجام دهید. این کار کل بدن و از جمله عضلات ساق پا را درگیر کرده و آن‌ها را لاغر می‌کند. ورزش‌های زیر برای این کار بسیار موثر هستند:

– پیاده روی طولانی در سطحی مسطح

– دو با سرعت یکنواخت در سطحی مسطح

– دوچرخه سواری با یک دوچرخه معمولی و نه توان بالا در سطحی مسطح

– شنا

– استفاده از دستگاه پله نوردی

۲- استفاده از وزنه های کوچک: اگر مشکلتان فرم ساق پاهایتان است، استفاده از وزنه در خوش فرمی آن‌ها بسیار مؤثر است. پس به هیچ وجه این گزینه را از دست ندهید. بافت‌های ماهیچه‌ ای نسبت به بافت‌های‌ چربی کالری بیشتری می‌سوزانند و درپی این عمل خوش فرم می‌شوند. پس باید کاری کنید که ماهیچه‌ها درگیر شده و به حالت مناسب برسند. ساده‌ترین راه برای این کار استفاده از وزنه‌های سبک طبق فیلم است.

– اگر این روش تأثیر گذار بود، بعد از مدتی وزنه‌ها را کمی سنگین کنید.

۳- انجام حرکت اسکوات: سرپا بایستید. دستانتان را روی ران‌ها گذاشته یا مانند تصویر در هم قفل کنید. سپس زانوها را خم کرده (کامل ننشینید) و بلند شوید. این کار روی ران‌ها و ساق پاهایتان فشار وارد کرده و آن‌ها را سفت می‌کند. برای این که فشار بیشتر روی ساق پاها باشد، سعی کنید وزنتان را روی پاشنه‌ ی پاها بیاندازید. با این کار چربی‌های بیشتری را در قسمت ساق پا می‌ سوزد. در هر حرکت دو تا سه ثانیه زانوها را خم کرده و بلند شوید. هر دفعه ۱۰ تا ۱۵ بار این کار را انجام دهید.

– برای افزایش تعادل، دو دست خود را به صورت هماهنگ با خم و راست کردن زانوها خم و راست کنید.

– این روش را به صورت مداوم و روتین انجام دهید چراکه به کاهش کالری و چربی سوزی کمک کرده و باعث تقویت ماهیچه‌ها می‌شود.

۴- بلند شدن روی پنجه: سرپا بایستید. پاهایتان را با فاصله از هم باز کنید. چند بار روی پنچه‌های پا بلند شده و مجددا به حالت عادی برگردید. زمانی که روی پنجه می‌ایستید سعی کنید یک ثانیه به همان حالت بوده و بعد برگردید. هر بار 20 دفعه تا زمانی که در ساق پاها احساس سفتی و کشیدگی کنید، این کار را انجام دهید.

۵- انجام ضربات فوتبالی: برای انجام این حرکت در جایی روبروی یک سکو بایستید. دستانتان را کنار کمر گذاشته و روی سکو ضربدری بپرید. به طوری که انگشتان پا سطحی را که ضربه می‌زنید، کاملا حس کنند. این کار را تا جایی ادامه دهید که در ماهیچه‌های پشت ساق پا چربی سوزی را حس کنید.

۶- اجتناب از ورزش هایی که بیش از حد به ساق پا فشار وارد می کنند: اگر قبلا به باشگاه می‌ رفتید و روی ساق پاها کار کرده و آن‌ها را ساخته‌ اید، اما با کم کردن تمرینات ساق پاها به شکل اولیه خود بازگشته اند، باید توجه کنید که انجام ورزش‌های سنگین و فشار آوردن روی آن‌ها، نتیجه‌ی عکس داشته و باعث بزرگتر شدن این ماهیچه‌ ها می‌ شود. پس، از انجام ورزش‌های زیر که به عضله فشار زیادی وارد می‌کند، دوری کنید.

دو و پیاده روی روی تپه و مناطق شیب دار: اگرچه این ورزش‌ها برای فرم دادن عضلات ساق پا بسیار مفید بوده اما نباید هر دو را با هم انجام داد. پیاده روی یا دو آن هم در سطحی صاف و بدون شیب.

– بالا رفتن از کوه و پله‌ها را کم کرده و تا حد امکان از آسانسور استفاده کنید.

– دو سرعت هم به شدت باعث افزایش سایز پاهایتان می‌شود.

– طناب زنی یکی از ورزش‌های قلبی عروقی بسیار عالی است. اما برای کسانی که قصد کاهش سایز ساق پای خود دارند، بیشتر باعث بزرگتر شدن آنها می شوند. همچنین بلند شدن روی انگشتان پا، باعث افزایش سایز ساق پا می‌ شود.

6 لاغری ساق پا

تغییر سبک زندگی

۱- تا جایی که می‌توانید در راه رفتن تمام سطح پا را روی زمین بگذارید: اگر به گونه‌ ای گام برمیدارید که به ماهیچه‌ی ساق پا فشار وارد می‌شود، مثلا اگر هنگام راه رفتن به جای این که کل کف پا روی زمین بیاید بیشتر روی انگشتان یا سینه‌ ی پا قدم برمیدارید، سعی کنید ابتدا پاشه‌ ی پا و سپس سینه و انگشتان پا روی زمین بیاید.

– اغلب مردم متوجه نوع و سبک راه رفتنشان نیستند. بنابراین از دیگران بخواهید در نحوه‌ ی قدم برداشتنتان دقت کنند.

7 لاغری ساق پا

۲- کفش پاشنه بلند نپوشید: اگر دائما کفش پاشنه بلند می‌پوشید عضلات پاهایتان دچار نامتقارنی شده و فرم بدی به خود می‌گیرند. پس تا زمانی که عضلات پا به حالت طبیعی و زیبای خود برگردند، از پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند خودداری کنید.

– ورزش‌هایی مثل لانگز و اسکات در ترمیم عضلات نامتقارن بسیار مؤثر هستند.

8 لاغری ساق پا

۳- کشیدگی پاها: گرچه کشیدگی پاها باعث لاغر شدن آن‌ها نمی‌شود اما می‌تواند به داشتن هماهنگی بین عضلات و خوش فرم شدنشان کمک کند. به برخی از این گونه ورزش ها در زیر اشاره می کنیم:

– روی زمین نشسته و پاهای خود را دراز کنید. سپس به سمت جلو خم شوید. به گونه‌ ای که دستانتان انگشتان پاها را لمس کنند. این کار را به صورت ایستاده هم میتوانید انجام دهید. باید آنقدری به سمت جلو خم شوید تا در قسمت ساق پاها کشیدگی را حس کنید. ۱۵ ثانیه این حالت را حفظ کنید.

– سرپا بایستید. یک پای خود را جلو و پای دیگر را عقب بگذارید و تا جایی که می‌توانید پاها را از هم باز کنید. حال پایی که جلو است را از زانو خم کرده و پای عقب باید باز باشد و کشیده شود. جهت بدن و نگاهتان باید به سمت پای خم شده باشد. ۱۵ ثانیه به این حالت بمانید تا در قسمت ماهیچه‌های ساق پا احساس کشیدگی کنید.

– روبروی یک سطح بلند که مثل پله باشد بایستید. یک پا را روی زمین و پای دیگر را بالا برده و روی آن گذاشته تا پاهایتان بیشترین کشیدگی را داشته باشد. وقتی حس کشش را در ساق پاها حس کردید، ۱۵ تا ۲۰ ثانیه به همان حالت بمانید.

– حرکت سگ با صورت پایین انجام دهید. ۲۵ تا ۳۰ ثانیه این حالت را حفظ کرده تا فشار را روی پاها حس کنید.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
20 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
رضوان

سلام من چاق نیستم ورم دارم حتی ورم ها کمی گوله گوله شکنم کمی کرم داره گوشتش مچ پا و بازوم هم کرم داره و فکر کنم علتش سرکه و آبلیمو و ماست باشه من خیلی به ترشی و سردی علاقه دارم اگه ترشی بخورم چاقی کاذب و غیر کاذب… بیشتر بخوانید.

دنیا

من این حرکات رو انجام میدم پاهام عضله ای میشه.. من میخوام عضله هاش از بین بره و لاغر بشه 😭😭کمکککک

دنیا

سلام من ساق پام چاقه ولی تمریناتی که شما دادین ساق پارو عضله ای میکنه من نمیخوام عضله دار بشه فقط میخوام لاغر بشه… چیکار کنم 😭

🙂🙂🙂

چیکار کنم ساق پام چاق شه ؟؟؟؟

mamad

سلام من برای لاغری ساق پا الان نزدیک یه ساله که طناب میزنم روی پنجه بلند میشم و … اما شما وقتی گفتید کسایی ک ساق قوی دارن این ورزشارو نکنن من تازه متوجه دلیل کوچک نشدن ساق پاهام طی این یه سال پس من الان باید چیکار کنم؟؟

DREAM

درجا هم روی پنجه پا نباید زد؟؟

Z.m

سلام
من روزی 10 دیقه طناب میزنم برای لاغری..
ولی نمخام ساق پام چاق شه…چیکا کنممم
..(بهترین ورزش لاغریم طناب زدنه)

م

نه طناب زدن ساق پا رو چاق میکنه

DANiAL

سلام با عرض وخسته نباشی من دور پایم را تمام چربی های زاۓد و یورو ندم ولی این گوشت اضافه در دور ساق پاهایم چکار کنم ممنون

شهروز شاهی

چی میگی داداش خودت فهمیدی🙃

Fateme

siteton aali nis yani fogholaaadas axare matalebeton karbordio mofide

نفیسه ملکی

خیلی ممنون عالی بود….

کاربر ناشناس

Saghe paro chetor laghar konam?

ادمین فن تریکس

با سلام دوست عزیز همین ورزش هایی که در مقاله ما هست را به طور مرتب انجام بدید می تونید ساق پاتون رو لاغر کنید.

کاربر ناشناس

Salam man laghram ta hadi ama saghe paham kaje raftam dr goft zanohat kaj nistan kaj va bozorge sagam mixam kochik shan saghe pam che varzeshi xobe???t

Roya

سلام
من این حرکات رو انجام دادم، ساق پاهام درد میکنه طبیعیه؟

پارسا

نگران نباش. احتمالا اصلا ورزش نمیکنی، برا همین با شروع ورزش عضلاتت یه مقدار درد گرفته. دو روز بگذره خوب میشه

Kian

سلام
من پنجه پام بزرگ هست و نمیتوانم کفشهایی که پنجه آن کوچک هست رو بپوشم.شیوه ای طبیعی برای کوچک شدن پنجه هست؟

aida

چگونه فیلم هارا دانلود کنم؟

مدیر فن تریکس

با سلام. قابلیت دانلود این گونه کلیپ های چندثانیه ای کوتاه فعال نبوده و شما میتوانید به صورت آنلاین کلیپ های چندثانیه ای کوتاه را در وب سایت تماشا کنید. موفق باشید.

دکمه بازگشت به بالا