رپورتاژ آگهیسلامت

آفتاب دوست و دشمن همیشگی ما

نور آفتاب، منبع حیات و گرما، در عین حال می تواند دشمن قسم خورده پوست ما باشد. اشعه مضر خورشید، به خصوص اشعه ماوراء بنفش (UV) می تواند آسیب های جبران ناپذیری به پوستمان وارد کند. در این مقاله، به بررسی مضرات نور آفتاب برای پوست می پردازیم. و همچنین راهکارهایی برای محافظت از پوست در برابر این اشعه مضر ارائه خواهیم کرد. پس با فن تریکس همراه باشید.

آفتاب دوست و دشمن همیشگی ما

نور آفتاب و پیری زودرس:

قرار گرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب، به مرور زمان باعث پیری زودرس پوست می شود. اشعه UV کلاژن و الاستین پوست را تخریب می کنند، که منجر به ایجاد چین و چروک، خطوط ریز، افتادگی پوست و لک های قهوه ای می شود.

نور آفتاب و سرطان پوست:

یکی از خطرناک ترین عوارض قرار گرفتن در معرض آفتاب، ابتلا به سرطان پوست است. اشعه UV می توانند DNA سلول های پوست را mutate کنند و باعث رشد غیرطبیعی سلول ها و ایجاد سرطان پوست شوند. ملانوما، رایج ترین نوع سرطان پوست، می تواند کشنده باشد.

نور آفتاب و مشکلات دیگر:

علاوه بر پیری زودرس و سرطان پوست، اشعه UV می توانند باعث آفتاب سوختگی، قرمزی، التهاب، خشکی و زبری پوست، لک های تیره و کک و مک شوند.

برای درمان آفتاب سوختگی از روش های مختلفی می توانید استفاده کنید. که یکی از آنها استفاده از روغن های معطر برای در مان آن است.

راهکارهای محافظت از پوست در برابر آفتاب:

  • استفاده از کرم ضد آفتاب: مهم ترین راهکار برای محافظت از پوست در برابر نور آفتاب، استفاده از کرم ضد آفتاب با SPF 30 یا بالاتر است. کرم ضد آفتاب را باید هر دو ساعت یکبار و بعد از شنا یا تعریق مجددا تجدید کرد.
  • پوشیدن لباس های مناسب: پوشیدن لباس های آستین بلند، شلوار و کلاه لبه دار می تواند به محافظت از پوست در برابر آفتاب کمک کند.
  • استفاده از عینک آفتابی: عینک آفتابی از چشم ها در برابر اشعه UV مضر محافظت می کند.
  • محدود کردن قرار گرفتن در معرض آفتاب: سعی کنید در ساعات اوج تابش آفتاب (بین 10 صبح تا 4 بعد از ظهر) از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب خودداری کنید.
  • استفاده از سایبان: در صورت قرار گرفتن در فضای باز، از سایبان یا چتر استفاده کنید.

نکاتی برای انتخاب کرم ضد آفتاب:

  • کرم ضد آفتاب با SPF 30 یا بالاتر انتخاب کنید.
  • کرم ضد آفتابی را انتخاب کنید که طیف وسیعی از اشعه UVA و UVB را مسدود کند.
  • کرم ضد آفتاب را به طور کامل و یکنواخت روی تمام قسمت های پوستی که در معرض نور آفتاب قرار می گیرند، بمالید.
  • کرم ضد آفتاب را هر دو ساعت یکبار و بعد از شنا یا تعریق مجددا تجدید کنید.

با رعایت این نکات ساده، می توانید از پوست خود در برابر مضرات نور آفتاب محافظت کرده و از زیبایی و سلامت آن برای سال های طولانی لذت ببرید. البته باید نشانه های کرم ضد آفتاب خراب و فاسد را نیز بشناسید تا از استفاده آنها بپرهیزید.

آفتاب دوست و دشمن همیشگی ما

در کنار تمام این نکات، لازم به ذکر است که قیمت کرم ضد آفتاب نباید مانعی برای محافظت از پوست شما در برابر نور آفتاب باشد. کرم های ضد آفتاب با قیمت های مختلف در بازار موجود هستند. شما می توانید با توجه به بودجه خود، کرم ضد آفتاب مناسب را انتخاب کنید. به یاد داشته باشید که هزینه کردن برای کرم ضد آفتاب، سرمایه گذاری برای سلامتی و زیبایی پوست شما است.

“سلب‌ مسئولیت: فن تریکس در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.”

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
lakoojan.com




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا