زیباییسلامت

شیو ناحیه تناسلی و از بین بردن موهای زائد با روغن بچه

شیو کردن با تیغ یکی از آسان ترین، کم هزینه ترین، سریع ترین و کم خطرترین روش ها برای از بین بردن موهای زائد بدن به خصوص موهای نقاط حساس مثل بیکینی است. اکثریت مردم از همین روش برای شیو ناحیه تناسلی استفاده می کنند. با این حال درصد محبوبیت این روش نسبت به روش های دیگر بسیار پایین است. چرا که معمولا مشکلات آزار دهنده ای بعد از شیو با تیغ ایجاد می شود.

روش های بسیار زیاد دیگری نیز برای از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی وجود دارد. مانند استفاده از موم یا وکس. پس بهتر است در صورت تمایل به استفاده از این روش، نکات مهم قبل از استفاده موم یا وکس در ناحیه تناسلی را نیز بدانید.

رشد سریع و پرحجم موها بعد از شیو با تیغ، خشکی پوست، خارش شدید، قرمز شدن پوست، ایجاد جوش های ریز و لکه های سیاه به خصوص در ناحیه تناسلی و ریش های صورت از جمله مشکلات شیو کردن است. با این حال راه حل های بسیاری برای هرچه کمتر کردن این عوارض و از بین بردن لکه و نقطه های سیاه بعد از شیو وجود دارد. که موثرترین آن ها استفاده از روغن بچه می باشد.

روغن بچه به دلیل خاصیت هیدراته فوق العاده بالا و آبرسانی قوی تا حد زیادی می تواند پوست را بعد از شیو، نرم و لطیف کرده و سوزش، التهاب، خارش، جوش و مشکلات این چنینی را کاهش دهد.

با فن تریکس fantricks همراه باشید تا روش استفاده از این ماده موثر قبل، حین و بعد از شیو ناحیه تناسلی را به شما بیاموزیم تا بیشترین فایده را برایتان داشته باشد.

قبل از مطالعه نگاهی اجمالی به مطالب پیش رو می اندازیم

– ابتدا پوست ناحیه تناسلی را خوب مرطوب کرده و سپس به روش تپ (ضربه زدن) خشک نمایید. حال مقدار زیادی روغن بچه روی محل مالیده و اجازه دهید به مدت 5 دقیقه بماند.

– از یک ژیلت یا تیغ نو و کاملا تمیز استفاده کنید و موها را در جهت رویش شیو کنید. بعد از هر بار کشیدن ژیلت روی پوست آن را حتما بشویید. یعنی برای جلوگیری از تحریک و خارش پوست هربار تیغ را روی ناحیه کوچکی کشیده، شیو کنید، بشویید و ادامه دهید.

– بعد از اتمام کار پوست ناحیه تناسلی را ابتدا با آب گرم و سپس با آب سرد بشویید. تا از عوارض گفته شده به خصوص جوش های ریز بعد از اصلاح جلوگیری شود. پوست را با یک حوله کاملا تمیز به صورت ضربه ای خشک کنید و سپس لایه نازکی از روغن بچه روی آن بمالید تا مرطوب بماند.

قبل از شیو

1- پوست ناحیه تناسلی را با آب گرم مرطوب کنید

آب گرم به باز شدن منافذ پوستی کمک می کند. در نتیجه تیغ می تواند موها را در عمق بیشتری کات کند. بنابراین توصیه می کنیم قبل از شیو برای مدتی در زیر دوش باشید یا دوش آب گرم را چند دقیقه ای روی محل شیو نگه دارید تا پوست عمیقا مرطوب شود. درصورتی که نمی خواهید دوش بگیرید می توانید حوله ای را با آب گرم خیس کنید و روی محل بگذارید تا پوست ناحیه تناسلی مرطوب شود.

– دقت داشته باشید که اگر موهای ناحیه تناسلی بسیار بلند است ابتدا باید آن ها را با قیچی کوتاه کنید.

2- روغن را روی ناحیه تناسلی بمالید

بعد از اینکه پوست ناحیه تناسلی کاملا مرطوب شد، آن را با حوله ای تمیز به صورت ضربه ای (تپ) خشک کنید. مقداری روغن بردارید و با دقت هرچه تمام روی تمامی نقاط پوست بمالید. به طوری که پوست کاملا آغشته شود. به خصوص در نقاطی که موها ضخیم تر و پر حجم تر است. یک لایه نازک روغن کافیست اما باید سرتاسر سطح پوست را در برگیرد.

– روغن بچه به هرچه نرم تر شدن پوست و مو کمک می کند. در نتیجه شیو ناحیه تناسلی راحت تر صورت گرفته و از ایجاد خارش، خشکی، جوش و سوزش پوست جلوگیری می شود.

– دقت داشته باشید که حتما از روغن های خالص و بدون مواد افزودنی استفاده کنید.

– در هنگام استفاده از روغن بچه برای شیو ناحیه تناسلی مواظب باشید روغن به هیچ وجه وارد واژن نشود. زیرا باعث تحریک و برهم خوردن ph واژن شده و احتمال عفونت را بالا می برد.

3- اجازه دهید روغن 5 دقیقه روی پوست بماند

به روغن باید زمان دهید تا در پوست و مو نفوذ کند و به اصطلاح آن ها را بخیساند. روغن بچه برای اکثر انواع پوست بی خطر است. زیرا فقط به لایه اول پوست نفوذ می کند. با این حال اگر پوست حساسی دارید و قبلا هم از روغن بچه استفاده نکرده اید قبل از استفاده از آن به خصوص برای شیو ناحیه تناسلی ابتدا مقداری از آن را روی قسمت دیگری از پوست امتحان کنید.

– روغن بچه بسیار تسکین دهنده است و می تواند به کاهش التهاب پوست کمک کند. در نتیجه از ایجاد التهاب، قرمزی و جوش بعد از شیو ناحیه تناسلی جلوگیری می کند.

حین اصلاح

1- از روغن بچه به جای کرم، فوم یا ژل های اصلاح استفاده کنید

در حالی که بسیاری افراد طرفدار فوم های اصلاح هستند باید بگوییم روغن بچه بهترین جایگزین برای آن هاست. به خصوص برای پوست های حساس. زیرا کرم، ژل یا فوم های اصلاح گاهی حاوی موادی است که موجب خارش پوست می شود.

شیو ناحیه تناسلی و از بین بردن موهای زائد با روغن بچه

– به یاد داشته باشید که روغن بچه به عنوان کرم یا ماده ای موبر فرموله نشده است. بنابراین می تواند سریع تر ازفوم های اصلاح تیغ را کند کند.

2- از تیغ نو برای شیو ناحیه تناسلی استفاده کنید

همانطور که گفته شد روغن بچه می تواند سریعا تیغ را کند کند. حال اگر تیغ شما از قبل هم تیز نبوده باشد کارتان به درستی پیش نمی رود. به علاوه تیغ کند باعث ایجاد جوش های ریز سفید و قرمز بعد از اصلاح و همچنین رشد موهای زیرپوستی می شود.

از بین بردن موهای زائد با روغن بچه

– متخصصان توصیه می کنند تیغ ها را بعد از هر 5 تا 7 بار اصلاح تعویض کنید. و البته از روش های صحیح نگهداری تیغ اصلاح و ژیلت غافل نشوید.

3- موها را در جهت رویش شیو کنید

این کار از خارش، سوزش و رشد موهای زیر پوستی جلوگیری می کند.

از بین بردن موهای زائد با روغن بچه

4- بعد از هربار کشیدن تیغ روی پوست، آن را آب بکشید

روغن حالت چسبندگی دارد و باعث می شود موها داخل تیغ جمع شده و به هم بچسبند. بنابراین حین کار تیغ کند شده و در نتیجه مجبور خواهید بود برای اصلاح بهتر فشار بیشتری وارد کنید. این کار باعث می شود پوست ناحیه تناسلی را بیشتر تحریک نمایید.

شیو ناحیه تناسلی با روغن بچه

بعد از شیو

1- ناحیه شیو شده را ابتدا با آب گرم و سپس با آب سرد بشویید

آب گرم، روغن را به طور کامل می شوید و پوست را تمیز می کند. آب سرد نیز باعث بسته شدن منافذ پوستی، کاهش التهاب و جلوگیری از ایجاد جوش های ریز بعد از شیو ناحیه تناسلی می شود.

2- پوست را به روش پت (ضربه زدن) با حوله تمیز خشک کنید

کشیدن حوله و ایجاد مالش روی پوست باعث تحریک آن می شود. بنابراین ضربه ای خشک کنید و اجازه دهید کمی رطوبت روی پوست بماند زیرا به آبرسانی آن کمک می کند.

– اگر پوست حساسی دارید به جای حوله های نخی از حوله های میکروفایبر استفاده کنید. این حوله ها کمی نرم تر هستند و درصورت نیاز می توانند به تسکین پوستتان کمک کنند.

3- لایه نازکی از روغن را روی پوست ناحیه تناسلی بمالید

برای آبرسانی و مرطوب نگه داشتن پوست لایه نازکی از روغن را روی پوست ناحیه تناسلی بمالید. می دانید که شیو باعث خشکی پوست می شود و روغن بچه بهترین مرطوب کننده برای آن است. وقتی پوست تقریبا خشک شد و البته هنوز کمی رطوبت داشت، روغن را روی پوست ناحیه تناسلی بمالید و اجازه دهید روی پوست بماند تا پوست را هیدراته نگه داشته و از خارش و جوش و التهاب جلوگیری کند.

– از آنجایی که روغن بچه بدون بو است به هیچ وجه پوستتان را تحریک نمی کند.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow.com




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا