حیوانات و جانوران

چگونه از حمله خروس به انسان جلوگیری کنیم؟

یک خروس زمانی وارد حالت حمله به انسان می شود و گارد محافظتی می گیرد، که می خواهد از قلمرو خویش محافظت کند. در این حالت، باید با اجتناب از رفتارهای به ظاهر ناچیز و پیش و پا افتاده، که او را تحریک می کند، از حمله ی کامل او به خودتان جلوگیری کنید. در این مقاله، رفتارهایی که باید در چنین مواقعی داشته باشید تا ایمن بمانید را بررسی خواهیم کرد.

رفتارهایی که هنگام حمله خروس باید انجام داد.

1- حواس خروس را پرت کنید؛ از این طریق از خودتان محافظت کنید.

یک تاکتیک برای مقابله با حمله ی خروس، که اکثر مردم به آن معتقدند و تاثیر آن نیز ثابت شده است، ریختن مقداری غذا برای خروس است؛ که به طور قابل توجهی تمرکزش را نسبت به شما از بین می برد. پس تنها چیزی که برای محافظت از خود در حمله ی خروس نیاز خواهید داشت یک مشت دانه است.

– این کار به خروس نشان می دهد که شما انسان هستید، و خروس دیگری که قصد تجاوز به قلمروش را داشته باشد، نیستید. همچنین می فهمد که شما، تنها یک موجود غول پیکری هستید که گهگاهی به او غذا داده و برایش هیچ خطری ندارید.

– این کار را بارها و بارها تکرار کنید؛ تا هم حواس او را پرت کرده و هم حضورتان را برایش عادی سازید. اینگونه خروس با حضور شما، مرغ ها را فرا می خواند؛ تا بیرون آمده و از خوردن غذا لذت ببرند.

1 جلوگیری از حمله خروس به انسان

2- همیشه هنگام نزدیک شدن به خروس، از خودتان با سپری مثل بیل محافظت کنید.

اگر واقعاً نیاز است که برای انجام کاری مثل برداشتن تخم مرغ سریع وارد قلمرو خروس شده و خارج شوید، بیلی به همراه داشته باشید؛ تا بین خودتان و خروس حایل کنید. ولی هیچگاه با بیل در سر خروس نکوبید.

3- اگر فردی هستید که دائماً با خروس های عصبانی در تماس هستید، بهتر است لباس محافظ کار داشته و استفاده کنید.

لباس های مخصوص دامداری و کشاورزی با آستین ها و پاچه های بلند پوشیده و دستانتان را نیز با دستکش چرم محافظت کنید. چکمه نیز فراموشتان نشود. خروس ها اغلب به پاها حمله می کنند.

از تحریک کردن خروس اجتناب کنید.

1- با عجله ندوید.

هرگز نباید جلوی خروس، پا به فرار گذاشته و جلوی او بدوید. این کار تنها راه حل موقتی برای رهایی از خطر حمله حیوان است؛ که در حالت عادی نباید انجام شود. انجام این کار در حالت عادی خروس را تحریک به حمله می کند.

2 جلوگیری از حمله خروس به انسان

2- هرگز با انجام حرکات یا رفتارهایی که نشانه های خشم است، او را تحریک نکیند.

هرگز مستقیم به سمت خروس نروید. به عبارت دیگر آشکارا در اطراف او نپلکید؛ زیرا ضعفش را به او نشان می دهد و او را تحریک می کند. از مستقیم نگاه کردن و تماشای او نیز اجتناب کنید. این کار یکی از بیشترین علل جنگ های خروس با انسان است؛ که انسان ها ناخواسته و ندانسته خروس را تحریک کرده و موجب حمله ی او شده اند.

3 جلوگیری از حمله خروس به انسان

3- اگر می خواهید به طور کلی از حمله ی خروس به انسان جلوگیری کنید، لباس های مناسب پوشیده و آن ها را در فضای باز رها کنید.

از انجام کارهایی که باعث تحریک غیرت و حس سلطانی او می شود بپرهیزید. خروس ها، همیشه به معنای واقعی کلمه به دنبال یک چالش بوده و روحیه ی پرخاشگری دارند؛ پس هرگز این شانس را به آن ها ندهید.

– اگر در حال حمل سطل یا وسیله ای این چنینی هستید، هرگز آن را اطراف خروس نچرخانید؛ زیرا آن را به عنوان وسیله ای جنگی تلقی کرده و وارد جنگ می شود.

– سر به سر مرغ ها نگذاشته و آن ها را دنبال نکنید. حس حسادت، غیرت و روحیه ی تدافعی خروس تحریک شده و به شما حمله خواهد کرد.

بدانید در حمله چگونه باید از خود دفاع کنید.

1- زمانی که خروس ها سر خود را پایین آورده و آماده ی رقص جنگی خود می شوند، مانند آنچه در تصویر می بینید، به شما هشدار حمله می دهند.

که این حالت نشانه نمایش قدرتشان است.

4 جلوگیری از حمله خروس به انسان

بعد از اینکه این حالت خروس را مشاهده کردید، یعنی:

2- بعد از دیدن علام تحریک شدن خروس و نشانه های حمله، بلافاصله با دستکش های چرمی و لباس آستین دار، او را از روی زمین برداشته و بغل کنید.

3- او را روی زمین بگذارید؛ به گونه ای که پاهایش زیرش قرار گیرد.

دست یا دستانتان را روی سینه اش گذاشته و بال هایش را نگه دارید؛ به گونه ای که تکان نخورد و بالهایش را باز نکند. 15 دقیقه بدون توجه به میزان عصبانیت، سر و صدا و سرکشی او، خروس را به همین حالت نگه دارید.

5 جلوگیری از حمله خروس به انسان

4- بعد از گذشت زمان گفته شده آن را بغل کرده و به مدت 30 دقیقه قدم بزنید. تقریباً 30 دقیقه طول می کشد تا خروس کاملاً آرام شود. در این مدت نباید او را زمین بگذارید.

– اگر بعد از زمین گذاشتن او، دوباره شروع به سرکشی و حمله کرد، دوباره باید مراحل گفته شده را تکرار کنید تا آرام شود.

برای اطلاعات بیشتر مقالات زیر را نیز مطالعه کنید.

>>> بازداشتن مرغ ها از خوردن تخم هایشان <<<

>>> نحوه پیشگیری از بروز بیماری مرغ <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
72 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
Mehdi

والا من که دیگه کلافه شدم، هر خروسی میگیرم اینطوری وحشی بارمیاد…
امیدوارم روش‌های بالا جواب بده.

کاربر ناشناس

من یه پلاستیک وصل میکردم به چوب وتکون میدادم فرارمیکرد

Mina

یبار خروسمون رفته بود جای پلاستیک زباله اونم دستش به گردنش گیر کرده بود تو گردنش بود این فرار میکرد خودشو به در و دیوار میزد منم فقط میخندیدم 😂

میلاد

منم همینکارومیکردم خوب جواب میده

کاربر ناشناس

جوجه بگیر وزیاد بغلش کن همه حیونا محبتو میفهمن خروسم صاحبشو که بهش غذامیده میشناسه

نورا و زهرا

نه بابا کجا صاحب سو میشناسه؟ خروس جنگی ما تو ناز و نعمت تو بغل بزرگ شد، الان به هیچ کی رحم نمیکنه، خانواده ازش میترسیم. لگد و نوک میزنه وحشتناک. فقط با جارو دستی دو سه قدم اگه کاری داریم میریم جلو. فرار نه دل فروختن داریم نه اعصاب… بیشتر بخوانید.

سینا

ای جونم الهی فداش شم

سارا

برا ماهم اینجور شده تو بهترین شرایط با ناز و نعمت بزرگشون کردم الان یکیش نوک میزنه اصلا هم نمیخوام بفروشم چون میدونم خورده میشه
شما چیکار کردین اخر؟

خروس باز

من که ی خروس دارم بزرگ هست ولی از جوجه گی پیش ما نبودا ولی هیچ بم حمله نمیکرد مرغ هاشو میگرفتم‌ هیچی بچه ها تازمانی که اذیتشون نکنین کار ندارن گذینه ۱ با چوب ندبالشون نرو ۲ مرغ و جوجه هاشو اذیت نکن ۳ از اون نترس چرا چون… بیشتر بخوانید.

یاسمن

جارو بهههترین گزینه اس😂یه جارو داشته باشید حله هم سپره هم شمشیر دفاع و حمله با هم

امیر علی

اخه من گرفتم بهم حمله کرد دستمو زخمی کرد

امیر

من خروس ومرغ لاری زیاد دارم بابهترین نژاد من خیلی دوسشون دارم تویه قفس بزرگم دوتامرغ دوتاخروس دارم یه دونه مرغم تازه به تخم گذاشتن شروع کرده رفتم که چهارمین تخم مرغش ببرم درقفس روکه بازکردم خروسم یهویی اومدوبانوک وپا زدبه سرم من هم سری درش بستم فرارکردم دلم نمیادبفروشمش… بیشتر بخوانید.

متین

منم یه خروس دارم وحشی خیلی وحشی وقتی یه جارو برمیدارم جیق میزنه وخیلی می ترسه

...

منم ولی خروس من از بچگی بزرگش کردم دستی شده حالا از مرغ کتک میخوره و بعد من را میزنه معمولا یا به پاهام میزنه یا سرم

داود

اره جاروخیلی خوبه اما من با تفنگ هم نمیتونم برم جلوش

نوید

من خروسم حرف شنوی دار ازم من خروس دوستام رو یه کار میکردم آروم میشدن

ااا

من کلاس ششم هستم والا من یه خروس سفید داشتم از بچگی بزرگش کردم وحشی نشد پیش من با من کاری نداشت تنها چیزی که باید به خروس بدی برنجه یا دانه گندم یا جو برای جوجه ها دانه ها رو میکس کن بعد که بزرگ شد همون معمولیش رو… بیشتر بخوانید.

Ms

من به مرغ و خروس هام گوشت و مرغ و ماهی میدم معمولا پخته و بعضی وقت ها خام . اصلا وحشی نشدن .

شقایق

خروس برادر من لاریه و تقریبا سه ماهه پیشمونه و بزرگم هست جوجه نیست و من چندبار بهش غذا دادم هیچ اتفاقی نیفتاده ولی الان دوروزه برادرم نیست و کلا من دارم غذا میدم این دوروزه چهار بار بهم حمله کرده و کلا پامو زخمیو کبود کرده علت اینکه یهو… بیشتر بخوانید.

میلاد

خروس عادت به نوک زدن کنه ازسرش درنمیره فقط وقتی میری طرفش یه پلاستیک مشکی یارنگی ببندنوک چوبی چیزی تکون بده درمیره

میثم

آقا من غاز دارم هر کاری میکنم میاد دنبالم چکار کنم

احمد

بهترین راه اینه که از جوجه بودن بخش برسید و هر روز نیم ساعت بیارید بیرون یه چیزی بهش بدید بخوره حتی بعد اینکه بزرگ هم میشه با هیچکسی کاری نداره

Ms

اگر خواست حمله کنه عقب نرید . یکم خم شید و با دست تحدیدش کنید تا بفهمه که قوی تری . بعد از یه مدت که دیگه حمله نکرد، و احتمالا اون موقع از شما میترسه ، تو دست بهش غذا بدید و بهش محبت کنید . من خودم با… بیشتر بخوانید.

Sh

اصلا اینا کار ساز نبود همرو انجام داد دیروز مثل سگ بهم پرید تا تو خیابون دنبالم اومد یه لحظه سرش گرم بود از دمبش گرفتم بلندش کردم ک دیگ انداختمش تو خونش رفتم نمیزاره به مرغا برسم حتی وقتی مریضن کلا موجود نکبتیه

ابوالفضل نجاری

رفتم براشون غذا بزارم یک دقیقه نشسته بودم تو قفس حدود یک ماه خودم بهشون غذا میدم یهو خروس دیوانه شد با دپ پا زد تو سرم بعد دو بار حمله کرد دلیلیش چیه راه حل چیه می‌خوام اهلی بشه چون همیشه من براش غذا میبرم داخل حمله کنه نمیشه… بیشتر بخوانید.

پارمیس جواهری

سلام من یه مرغ و خروس دارم که از وقتی یک روزه بودن خریدمشون محلی هم هستن الان یکساله هستن یه مدتی خروسه بهم حمله می کرد اصلا هم هرچی دنبال می کردم هیچی نشد باجارو دنبالش کردم😂😂🤭 می ترسیدم یک روز خواستم به مرغ دست بزنم که دیدم خروسه… بیشتر بخوانید.

میلاد

داداش به این چیزا نیس حمله خروس قریضه ایه و ذاتی حیوانات عقلشون قریصی هست حتی گاهی اوقات سگا هم‌میترسن ازادم‌بعصیا هارن خلق وخوی نوک زدن خروس همینطوره بستگی به نژادو ذاتش داره .

میترا

سلام من یه خروسی دارم نژادش چینی هست ولی وحشتناک جنگی هستش وقتی میخواهد بهم حمله کنه بی‌حرکت میابستم و دستهایم رو فقط جلوی صورتم میگیرم که به چشم نوک نزنه و آرام آرام شروع به صحبت کردن باهاش میکنم خیلی ملایم و با لحن کودکانه و شیرین و با… بیشتر بخوانید.

محمد جواد گلچوب

من از خروس میترسم

ناشناس

هر موقع خروس بهت حمله کرد تو چشش نگا کن بد میره منم یه خروس دورگ دارم‌ با یکی مرغ هر روز منو دنبال میکنه

نيما

سلان من ميخوام خروس به انسان حمله کنه بايد چه کاري انجام دهم

m

بیا خروس مارو ببر بزار منم یه نفس راحت بکشم

Alm

دیروز خروسم پرید بهم دستو پام زخمه کاریش نداشتم یهویی پرید

کاربر ناشناس

مثل خروس من ناگهاني شروع كرد به پرخاشگري😥😥

مهران

انوخت پاچه خودتم میگیره

کاربر ناشناس

اخه‌مردم‌میخوان‌خروس‌حمله‌نکنه‌نه‌بکنه

کاربر ناشناس

همینو بگو

زینب خانوم

فقط باید دفاع کنی و دور و برش نری بخصوص زن و بچه هاش هیچ راهی برای مقابله با خروس وجود ندارد اگر بخواهی با جارو یا بیل بزنی آسیب میبینه که توصیه نمیشه اگر هم نزنی به تو آسیب میزنه که این هم توصیه نمیشه حتی با فرار کردن… بیشتر بخوانید.

ناشناس

مرغ خروسم محرم نامحرم دارن؟😹

زینب خانوم

بله اگر مرغ محرم باشه کاری نداره مثلا خروس هیچ وقت به صاحب خروس و مرغ ها حمله نمیکنه چون میدونه محرم هستش اما به غریبه ها حمله میکنه چه خروس باشه چه انسان چون میدونه نا محرم هستند وگرنه چرا خروس شده با غیرت چون زن و بچشو در… بیشتر بخوانید.

کاربر ناشناس

بیا خروس مارو ببر خدا خیرت بده

Mina

دقیقن منم همینو میخام فهمیدی به‌منم بگو😐

امیر محمد

من این کار را امروز انجام دادام ولی پشیمان شدم می خوای خروست بزنه تورو باشه یک مرغ ضیف تر از خروست بردار وبال های مرغ رو در دس بگیر وبعد باپاهاش به خروس ضربه بزن خروست اگه اهل جنگ باشه مرغ رو می زنه ولی نزنه هرروز این کارروتکرار… بیشتر بخوانید.

علی

بیا خروس من رو ببر ،منم بتونم یه مسافرتی‌جایی برم،چون فقط من میتونم حیاط برم و بهشون غذا بدم،هیچکس از اعضای خانواده یا فامیل یا دوست جرات نمیکنن برن دون بدن همرو دست کم یک بار زده

محمد

گردو بده خروس جنگی میشه خیلی خشن میشه

کاربر ناشناس

با کفشت بزن به خروس هی با عصابش بازی کن به ادم حمله میکنه

ابوالفضل نجاری

بیا پیش خروس من😂

Makan

سلام من ۲ تا خروس داشتم یکی مصنوعی یکی محلی کمی که بزرگ شدن محلی خروس مصنوعی زد رخمیش کرد ماهم خروسه رو بخشیدیم بعد الان این خروسه میاد همه رو میزنع امروز رفتم دون بهش بدم یدونه نوک زد تو دستم و افتاد دنبالم منم یکم فرار کردم و… بیشتر بخوانید.

David

آقا ما ی خروس داریم میاریمش بیرون حمله می کنه بدم حمله می کنه خیلی هار شده چیکارش کنم

ممی چوره

من عشقم اینه که خروسم به بقیه حمله کنه چه کار کنم

کیارش

سلام نگاه فقط بهش حمله کن کن بزار ازت بترسه فک کنه تو ازون قوی تری بعد از شما میترسه دیگه بهتون حمله نمیکنه پسر عموم خوروسم بهش حمله کرد با پاش زدش دیگه ازش میترسه

نورا و زهرا

جوجه حواسمون نبود رفته بود پیشش، بزور کتک از دهنش کشیدیم بیرون. بیچاره جوجه تا ۲۴ ساعت گیج راه میرفت.
الان جوجه ها بزرگ شدن باهاشون راه میره، غیرت داره بهشون
خانواده ای شدن

زهرا مقنی

وا چقدر خروسه ببخشیدا خر بوده . ببخشید . حیوان است دیگه من خودمم که ۱۹. سالمه دو تا مرغ و خروس دارم . صداش میزنم خروووووووس . بیا ببینم . همچین میدوه سمتم ولی کاری به من نداره . بای

سینا

وای من عاشقشونم

محمد

اره منم اینجوری هستم البته من ۱۴ سالمه😁

سینا

وای فداشون بشم چقدر شیرینن این لامصبا

کمک

من هم همینو می خوام

کیارش

سلام من کول این کار هاروانجام دادم نشدیک روز بعد میخواس حمله کنه گفتم جلوش واستم ببینم چیکار میکنه اول یک بار پرید یکم رفتم عقب بعد دورم چرخید منم دنبالش کردم ولم کرد دیگه کارم نداره

کاربر ناشناس

منم کل این کار رو انجام دادم ولی نشد هر کار کردم بازم بهم حمله کرد حتی کارهایی که خودت گفتی

H.s

تا به مرغها کاری نداشته باشید حمله نمیکنه

کاربر ناشناس

من یک خروس مینیاتوری دارم نمیدونم چرا از همه میترس هتا اگر بهش حمله کنی فرار میکنه

محسن

خب خروسه،خرس که نیست ….

ابوالفضل نجاری

عجپ

مهران

مرغ چیه بابا خروس من خداییش غیرطبیعی هست ، به همه آدما حمله نمیکنه ، فقط نمیدونم وقتی بعضی از دوستام یا غریبه که میبینه در مغزش انگار چیزی فعال میشه و ناخودآگاه حمله میکنه ، نمیدونم در اون معدود آدما چی میبینه یا حس میکنه که رفتار هجومی نشون… بیشتر بخوانید.

محمد صالح

من ١١ سالمه بوقلمونم مرد مادر بزرگم رفت برام يه خروس خريد بعد امدم خونشون خروس روببينم خواستم بگيرمش منو تهديد كرد منم منم بهش محل ندادم گرفتمش يهو يه مرغ امد منو زد منم دردم گرفت خروس از دستم افتاد بعد خروس به من حمله كرد ولى منو نزد… بیشتر بخوانید.

کاربر ناشناس

ببین سرشو ببر گوشتشو بخور

نوید

من خروسم رو طوری تربیت کردم مثل چی از من بترسه و هرکاریم که بهش میگم انجام میدع من خروس رفیقم همرو میزد آوردمش دادام به رفیقم هرچی که رفیقم میگفت رو گوش میدادن

کاربر ناشناس

حتما میره برات نون هم میخره

مهران

سلام . بابا چندتا خروس لآری عالی دارم ،یکی از خروس ها جوجه مرغ خودم هست ، دو سال هست از جوجه گی پیش من هست اما با چوب میرم پیشش ، خصوصا صبح وقتی میخام در قفس و باز کنم مثل سگ می افته دنبالم ، میگن چند بار… بیشتر بخوانید.

ناشناس

من خروسم جرعت نمیکنه با اینکه هیکلش بزرگ هست ولی ازم میترسه حتا همه مرغاشو بزنم کاریم نداره ولی بقیه که با مرغاش کار داشته باشن تیکه پارشون میکنه من یه سری بهم حمله کرد یدونه با لگد زدم تو سینهش

کاربر ناشناس

من از خروس میترسم😱😱😱😱😱👻

محسن

خوشبحالت من از خرس میترسم

دکمه بازگشت به بالا