زیباییسلامت

هر آنچه لازم است در مورد تتوی پشت گوش بدانید

پشت گوش یکی از مکان های رایج برای تتو بوده که علارغم درد بسیار زیاد به دلیل حساسیت بالای محل، بیشترین طرفدار را دارد و استقبال زیادی از آن شده است. به همین دلیل قصد داریم در این مقاله از فن تریکس اطلاعاتی که لازم است در مورد تتوی پشت گوش بدانید، را در اختیارتان بگذاریم. پس با ما همراه باشید.

نکات مهم جهت انجام تتوی پشت گوش

1- انتخاب تتو کار حرفه ای و محل معتبر

از آنجایی که پشت گوش یکی از نقاط بسیار حساس و دردناکی می باشد بسیار مهم است که تتو کاری حرفه ای و محلی معتبر و مناسب را برای انجام این کار انتخاب کنید. همچنین اگر بیماری یا مشکل خاصی دارید به خصوص بیماری پوستی حتماً تتو کار را مطلع کنید. اقداماتی که لازم است قبل از تتو انجام دهید را نیز حتماً از او پرسیده و با آمادگی کامل برای انجام تتو در زمان معین مراجعه کنید.

– دقت داشته باشید که تتوی پشت گوش ممکن است بسته به بزرگی طرح چندین جلسه به طول انجامد. بهتر است در این باره نیز با تتو کار مشورت کنید.


برای اطلاع از انجام تتو با وجود بیماری پوستی پسوریازیس به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> انجام تتو با وجود بیماری پوستی پسوریازیس <<<


2- قبل از انجام تتوی پشت گوش حتماً خوب بخوابید و استراحت کنید.

این کار باعث می شود ساعات طولانی که در حال انجام تتو هستید کلافه و خسته نشوید و آرام و آسوده نشسته و منتظر اتمام کار شوید.

3- رعایت بهداشت فردی فراموش نشود.

حتماً دوش بگیرید و لباس های تمیز و کاملاً راحت بپوشید. رعایت بهداشت نه تنها لازم است بلکه باعث جلوگیری از ابتلا به عفونت نیز می شود. موهای پشت گوش و گردن را حتماً اصلاح کرده و محل را کاملاً تمیز و آماده کنید.

4- قبل از رفتن به سالن برای انجام تتوی پشت گوش حتماً یک وعده ی غذایی کامل حاوی پروتئین و قندهای ساده میل کنید.

این کار هم باعث حفظ انرژی شما شده و هم از افتادن قند خونتان حین انجام کار جلوگیری می کند. همچنین کمک می کند به آرامش برسید و راحت و آسوده بنشینید. یک لیوان آبمیوه یا نوشابه نیز قند مورد نیازتان را به اندازه کافی تامین می کند. حتماً مقداری آبمیوه و خوراکی به عنوان میان وعده نیز با خود به همراه ببرید.

5- با احتیاط از مسکن استفاده کنید.

خالکوبی بسیار دردناک است به خصوص در ناحیه پشت گوش که از حساسیت بیشتری برخوردار می باشد. حتماً در مورد مصرف مسکن و نوع آن قبل از مراجعه برای تتو با تتو کار صحبت کنید. دقت داشته باشید که مسکن درد را به طور کامل از بین نمی برد.

6- آرامش خود را حفظ کنید.

اگر به خاطر درد، ترس و استرس دارید با گوش دادن به موزیک، تمرین تکنیک های تنفس و صحبت با تتو کار سعی کنید به آرامش نسبی برسید.

بعد از انجام تتو مراقبت های زیر را انجام دهید.

1- حتماً از تمامی دستورهای مراقبتی که تتو کار در اختیارتان می گذارد پیروی کنید.

2 تا 4 هفته طول می کشد تا تتوی پشت گوش شما به طور کامل بهبود یابد. مراقبت های بعد از تتو بسیار مهم است تا زخم به خوبی و بدون مشکل بهبود یابد و رنگ تتو کمرنگ نشده و از بین نرود.

مراقبت های توصیه شده عبارتند از:

– برای جلوگیری از عفونت و تماس تتو با چیزهای دیگر باید روی آن پوششی گذاشته شود.

– محل تتو را دو بار در روز با آب ولرم و صابون بدون عطر و الکل بشویید.

– محل تتو همیشه خشک نگه داشته شود.

1 اقدامات قبل و بعد از تتوی پشت گوش

2- محل خالکوبی را از نور خورشید دور نگه دارید.

نور خوشید باعث رنگ پریدگی تتو به خصوص آن هایی که به تازگی زده شده اند می شود. بنابراین حدالامکان از نور خورشید دور بمانید. زمانی که بیرون از خانه هستید محل را بپوشانید و حتماً از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

3- از دست کاری کردن خالکوبی جداً خودداری کنید.

مادامی که محل خالکوبی در حال بهبودی است، پوست آن پوسته پوسته می شود. از کندن پوست و دستکاری کردن آن جداً خودداری کنید. این کار می تواند هم روند بهبودی را به تاخیر انداخته و هم باعث محو شدن رنگ تتوی پشت گوش شما شود. بهتر است در این مواقع برای مرطوب کردن محل از یک مرطوب کننده آبرسان استفاده کنید.

2 اقدامات قبل و بعد از تتوی پشت گوش

4- از بدنتان مراقبت کنید.

هرچه بهتر از بدن مراقبت کنید تتو بهتر بهبود خواهد یافت. آب فراوان بنوشید، غذاهای سالم بخورید و به اندازه ی کافی استراحت کنید.

5- مواظب نشانه های عفونت باشید.

تتو به ندرت عفونی می شود ولی با این حال لازم است حواستان به آن باشد. خونریزی بعد از گذشت هفته ها و ترشحات سبز و قرمزی مداوم نشانه های عفونت است که سریعاً باید درمان شود.

3 اقدامات قبل و بعد از تتوی پشت گوش

برای آشنایی با نحوه درمان عفونت ناشی از تتو به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> چگونه عفونت ناشی از تتو را درمان کنیم؟ <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا