ورزش

نحوه اندازه گیری صحیح و نصب کیسه بوکس در ارتفاع مناسب

کیسه بوکس یکی از ابزارهای جذاب ورزشی برای علاقه مندان به ورزش بوکس است. به طوری که بوکسورها هیچگاه خود را از داشتن این وسیله ی کارا در سالن یا اتاق ورزش شخصی شان محروم نمی کنند. و تقریبا می توان گفت وسیله ای ضروری برای بوکسورهایی است که به صورت حرفه ای بوکس کار می کنند. چرا که برای تمرین و آمادگی وجود آن در منزل ضروری است. اما همانطور که هر وسیله ی ورزشی اصول و قواعدی برای استفاده دارد، نصب کیسه بوکس نیز با وجود ظاهر ساده آن، از این قاعده مستثنا نیست.

نکته ی مهمی که درمورد نصب و استفاده از کیسه بوکس در منزل باید به آن توجه داشت که در این مقاله قصد اشاره به آن را داریم، استفاده از آن به گونه ای است که بتوان آن را دقیقا همانند شخصی در مقابل خود تنظیم کنید که قرار است با او تمرین کرده یا مسابقه دهید. با این روش بهترین و بیشترین سود را از این وسیله خواهید برد. با فن تریکس همراه باشید تا به شما بیاموزیم چگونه با نصب صحیح و اصولی، کیسه بوکس می تواند تداعی کننده رقیب شما باشد. تا کاملا حرفه ای و شبیه به واقعیت با او رقابت کرد.

1. ابتدا کیسه بوکس را از قلابی که روی آن آویزان است جدا کنید

برای این کار نردبانی را دقیقا در زیر کیسه بوکس قرار دهید و کیسه را با دست گرفته روی یکی از پله های نردبان بگذارید. حالا کارابین ها یا گیره های متصل به زنجیر بالای کیسه را باز کنید و کیسه را با احتیاط جابه جا کرده و پایین بیاورید.

باز کردن کیسه بوکس و نصب مجدد آن بصورت اصولی

– از آنجایی که کیسه های بوکس معمولا بسیار سنگین بوده (تقریبا 32 کیلو) برای جلوگیری از آسیب به خودت و کیسه، در این مرحله حتما از شخص دیگری کمک بگیرید.

2. ارتفاع کیسه بوکس را اندازه بگیرید

کیسه را به صورت عمودی به دیواری تکیه دهید. زنجیر های بالای آن را مانند تصویر تا انتها بالا بکشید و ارتفاع کیسه را از انتها تا سر زنجیر، اندازه بزنید.

نحوه اندازه گیری ارتفاع مناسب جهت آویزان کردن punching bag

3. نقطه وسط کیسه بوکس را بیابید

نقطه وسط کیسه بوکس، یعنی دقیقا همان جایی که ضربات جب می زنید را بیابید. برای این کار ارتفاعی که اندازه گرفتید را تقسیم بر دو کنید. مثلا اگر ارتفاع کیسه بوکس 1.5 متر است 75 سانتی متر از ارتفاع کیسه، دقیقا نقطه وسط آن است. دقت داشته باشید که این نقطه دقیقا همان نقطه ای خواهد بود که شما بیشترین ضربات جب را حین تمرین به آن وارد می کنید.

اندازه صحیح و ارتفاع مناسب جهت نصب کیسه بوکس

– اندازه ها را یاداشت کنید زیرا بعدا برای تنظیم محل دقیق نصب به آن ها نیاز خواهید داشت.

– برخی بوکسورها ترجیح می دهند به جای ضربه زدن بر نیمه ی پایینی کیسه بوکس ( یعنی نقطه ای که الان شما یافتید و پایین تر از آن)، بر یک سوم بالایی کیسه ضربه بزنند. اگر جزو این افراد هستید بر همین اساس نقطه مورد نظرتان را بیابید و علامت بزنید. به گونه ای که پس از نصب کیسه بوکس، این قسمت از کیسه جلوی چشمتان باشد.

4. نقاط مناسب جهت ضربه زدن را بشناسید

پایین تر از نقطه مرکزی که علامت زدید جایی است که شما ضربات بادی شات را به حریف (کیسه بوکس) می زنید. کیسه بوکس را دقیقا حریف خود تصور کنید و برای ضربات جب اطراف نقطه علامت گذاری شده مانور دهید. و برای ضربات بادی شات نیز روی یک سوم پایینی نقطه گفته شده کار کنید.

محل صحیح ضربه روی کیسه بوکس استاندارد

5. از یک تکه چوب یا میله جهت ارتفاع سنجی مناسب استفاده کنید

یک تکه چوب، لوله یا هرچیزی مانند آن که در تصویر می بینید را بردارید و اندازه ارتفاع کیسه بوکس و نقاطی که روی کیسه علامت زده بودید را حالا روی چوب علامت بزنید.

اصول آویزان کردن punching bag در ارتفاع مناسب

حال برای نصب و آویزان کردن کیسه بوکس به بهترین شکل ممکن مراحل زیر را دنبال کنید:

1. انتهای چوب را زیر قلاب کیسه بوکس موجود در سقف نگاه دارید

این کار را انجام دهید تا دقیقا بفهمید موقعیت کیسه و نقاط علامت خورده روی آن هنگام آویزان شدن چگونه خواهد بود.

نحوه اندازه گیری و نصب صحیح کیسه بوکس در ارتفاع مناسب

2. ارتفاع مناسب را با چوب بسنجید

اکنون چوب را آنقدری بالا پایین کنید تا علامتی که روی آن گذاشتید دقیقا روبروی چشمانتان قرار داشته باشد. حال اگر چوب، کیسه بوکس شما باشد، در این حالت کیسه بوکس در بهترین ارتفاع نصب خواهد شد.

نحوه اندازه گیری ارتفاع مناسب و آویزان کردن punching bag

– دقت داشته باشید که اگر کیسه بوکس را در ارتفاع مناسب براساس نکاتی که گفته شد نصب نکنید نمی توانید تمرین دقیق و موثری داشته باشید.

3. قلاب و کارابین را با طناب محکم کنید

حالا کیسه بوکس را نصب کنید. سپس قبل از تنظیم نهایی ارتفاع، قلاب متصل در سقف و کارابین را مانند تصویر با یک طناب ببندید و گره محکم بزنید. دقت داشته باشید اتصال کارابین و حلقه ی متصل به سقف باید آنقدری محکم و قوی باشد که پس از نصب بتواند وزن کیسه بوکس را تحمل کرده و آن را در هوا معلق نگه دارد.

کیسه بوکس را در چه ارتفاعی نصب کنیم

– توجه داشته باشید که اگر به جای طناب گفته شده از حلقه ای فلزی استفاده کنید قطعات فلزی به مرور زمان و بر اثر حرکت ساییده شده و می شکنند. و این امر منجر به بروز اتفاق بسیار ناگواری خواهند شد.

4. ارتفاع مناسب را برای آخرین بار بسنجید

براساس نکاتی که گفته شد، نقطه ی علامت گذاری شده روی کیسه، باید دقیقا روبروی چشمتان باشد. پس به کمک چوبی که علامت گذاری کردید مشخص کنید کیسه بوکس در چه ارتفاعی باید آویزان، نصب و تنظیم شود. با جابجا کردن حلقه های زنجیر روی کیسه در داخل کارابین، کیسه بوکس را در ارتفاعی صحیح نصب کنید.

نحوه اندازه گیری ارتفاع مناسب جهت نصب کیسه بوکس

5. کارابین و زنجیر را با طناب محکم کنید

برای جلوگیری از شکستگی حلقه های زنجیر، یک تکه طناب بسیار محکم مانند همان چیزی که بالاتر استفاده کردید را بین حلقه های نگه دارنده زنجیرهای کیسه و کارابین رد کنید و محکم گره بزنید. از محکم بودن این قسمت از کار نیز کاملا مطمئن شوید تا کیسه بوکس تان به شکلی کاملا ایمن نصب و آویزان شود.

نحوه اندازه گیری ارتفاع مناسب و نصب صحیح کیسه بوکس

– از این قسمت نیز می توانید ارتفاع کیسه را با کوتاه یا بلند کردن طناب تنظیم کنید.

– توجه کنید که حلقه های فلزی متصل به زنجیرهای کیسه بوکس بعد از گذشت مدت زمانی بر اثر حرکت کیسه و اصطکاک ساییده شده و از بین خواهند رفت. و ممکن است اگر هرچه زودتر متوجه آن نشوید بشکنند و کیسه حین تمرین سقوط کند. که این امر بسیار خطرناک است. پس برای جلوگیری از وقوع این اتفاق ناگوار هرچند وقت یک بار قبل از تمرین حتما حلقه های فلزی و حتی طناب هایی که خودتان گره زده اید را کامل چک کنید. و در صورت نیاز آن ها را تعویض نمایید.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
fantricks.com




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا