سلامتورزش

روش های جلوگیری از نشت مثانه یا بی اختیاری ادرار در حین دویدن

بسیاری از خانم ها در هنگام دویدن با مشکلی به نام نشت مثانه یا بی اختیاری ادرار مواجه هستند. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی از جمله چاقی، زایمان، کمبود هورمونی، مصرف دخانیات و دیگر شرایط به وجود آید. اما خوشبختانه برای جلوگیری از نشت مثانه در هنگام دو، راه های زیادی وجود دارد که در مقاله زیر از وب سایت فن تریکس به بررسی آن ها می پردازیم.

راهکارهای جلوگیری از نشت مثانه

1- میزان مصرف مایعاتتان را تنظیم کنید.

اگرچه هیدراته نگه داشتن بدن در حین دو بسیار مهم است، اما اگر دچار مشکل نشت مثانه هستید، باید میزان دریافت مایعاتتان را تنظیم کرده تا مشکلتان کاهش یابد. مثلاً اگر 30 دقیقه قبل از دو آب می خورید و متوجه بی اختیاری ادرار می شوید، سعی کنید دقیقاً قبل از شروع دو آب بنوشید.

اگر حالت بدنتان به گونه ای است که بعد از زمان مشخصی دویدن (مثلاً 50 دقیقه)، به دستشویی نیاز پیدا می کنید، مدت زمان دو را کاهش دهید. مثلاً به جای 50 دقیقه، 30 دقیقه دویده تا بی اختیاری رخ ندهد و شما سر وقت دستشویی بروید.

– قبل از شروع دو، حتماً دستشویی رفته و مثانه را خالی کنید. این کار از نشت ادرار جلوگیری می کند.

– زمانی که قصد دویدن دارید، نوشیدنی های کافئین دار نخورید. کافئین مثانه را تحریک می کند.

2- ورزش های کگل انجام دهید.

ورزش های کگل برای تقویت دیافراگم لگنی، مجاری ادراری، رکتوم، مثانه و روده ی باریک طراحی شده اند. با تقویت این قسمت های بدن از طریق ورزش های کگل، احتمال نشت مثانه در حین دو را تا حد زیادی کاهش داده اید.

– ابتدا نرمش هایی را بیابید که روی عضلات دیافراگم لگنی تمرکز دارند.

این عضلات، عضلاتی هستند که شما برای متوقف کردن جریان ادرار در هنگام دفع استفاده می کنید. در حین ادرار کردن چند باری جریان ادرار را متوقف کرده و دوباره شروع کنید. این کار به تقویت عضلاتتان کمک می کند. مشابه همین کار را با دراز کشیدن روی زمین انجام دهید. یعنی عضلات را 5 ثانیه منقبض کرده و سپس رها کنید. اما دقت داشته باشید تا به حدی نباشد که باعث دفع ادرار شود. 10 ثانیه استراحت کرده و دوباره تکرار کنید. این کار را سه بار در روز و هر بار 4 تا 5 بار تکرار کنید.

3- وزنتان را سالم نگه دارید.

اگر اضافه وزن داشته باشید، احتمال بی اختیاری ادرار در حین دو بیشتر است. برای کاهش وزن باید میزان کالری دریافتی از میزان کالری که می سوزانید کمتر باشد.

4- در کنار دو، ورزش های دیگری را نیز انجام دهید.

به یاد داشته باشید که دو تنها یکی از ورزش هایی است که می تواند شما را سالم نگه داشته و باعث تناسب اندامتان شود. بسیار مهم است که برنامه ورزشی تان ترکیبی از ورزش های سبک و سنگین باشد. زیرا انجام ورزش هایی با شدت بالا می تواند نشت مثانه را بدتر کند.

دوچرخه سواری، شنا و وزنه برداری در کنار دو، به حفظ سلامت بدن و تناسب اندام کمک کرده و برنامه ورزشی تان را متعادل می سازد. همچنین امکان تقویت عضلات لگن را به شما می دهد.

1 جلوگیری از نشت مثانه هنگام دو

5- از وسیله ای به نام اینسرت استفاده کنید.

اینسرت وسیله ی سیلیکونی یکبار مصرف بوده که به داخل مجاری ادرار وارد شده و به عنوان یک مانع، از نشت ادرار جلوگیری می کند. استفاده از این وسیله موقتی بوده و زمانی که در فعالیت های خاصی (مثل دو) باید جلوی بی اختیاری ادرار گرفته شود، از آن استفاده می شود.

2 جلوگیری از نشت مثانه هنگام دو

6- از پساری استفاده کنید.

پساری وسیله ای سیلیکونی یا لاتکسی بوده که برای جلوگیری از ریزش ادرار و نشت مثانه در واژن قرار می گیرد. البته انتخاب سایز و نوع آن حتماً باید تحت نظر پزشک باشد.

3 جلوگیری از نشت مثانه هنگام دو

در پایان برای اطلاع از نحوه درمان نقرس و سنگ کلیه و روش های جلوگیری از سوزش ادراری پای کودکان مقالات زیر را در وب سایت فن تریکس مطالعه کنید.

>>> نحوه درمان نقرس و سنگ کلیه <<<

>>> روش های جلوگیری از سوزش ادراری پای کودکان <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا