ورزش

آموزش حفظ تعادل برای انجام حرکت بالانس یا ایستادن روی دست

حفظ تعادل با ایستادن روی دست ها

حرکت بالانس یا ایستادن روی دست از بالانس روی یک پا سخت تر و صد البته پیشرفته تر است. بالانس روی دست برای حرکت ایستادن روی دست یا حرکت کلاغ (باکاسانا) در یوگا بسیار مهم است. برای یاد گرفتن بالانس روی دست بهتر است با همان حرکت کلاغ کار را آغاز کنید. در این حرکت کف دست هایتان روی زمین قرار دارد و بدن کاملاً از زمین جدا و زانو در کنار دست ها قرار می گیرد. حرکت کلاغ در برخی از آموزش ها به نام قورباغه ایستاده هم شناخته می شود.

1 نحوه انجام حرکت بالانس روی دست

زمانی که روی دست های خود بالانس می زنید، تصور کنید دستانتان درست مثل پاها ستون بدن شما هستند. تصور کنید که کف دستهایتان چهار گوشه دارد که برای حفظ تعادل باید وزن خود را به درستی روی این چهار نقطه تقسیم کرده و متمرکز کنید. برخی از مربیان این حالت را جوری توصیف می کنند که انگار در حال چنگ زدن زمین هستید و باید همه عضلات دست و ساعدتان را به کار بگیرید تا بتوانید استقامت و تعادل داشته باشید. برای یاد گرفتن حرکت کلاغ یا قورباغه ایستاده در ادامه مقاله با ما در فن تریکس همراه باشید.

حرکت بالانس کلاغ یا باکاسانا

حرکت کلاغ یا باکاسانا در یوگا علاوه بر افزایش تمرکز، با برقراری تعادل و هماهنگی بین اعضای بدن حرکت ایستادن روی دستان یا بالانس روی دست را آسان تر می کند. برای انجام حرکت کلاغ باید ابتدا پاها را کمی بیشتر از عرض شانه ها باز کنید، زانوها را خم کرده و باسن را بین پاها بیاورید؛ سپس کف دست هایتان را با فاصله عرض شانه هایتان روی زمین گذاشته و باسن را تا جایی بالا بیاورید که زانوها تقریباً زیر بغل قرار بگیرند. در مرحله بعدی پاشنه پا را جوری بلند کنید که بیشتر وزن بدن روی دست ها بیفتد؛ سپس روی پنجه بایستید، اما شانه هایتان را جلو نبرید. سپس کمی بیشتر به جلو خم شده و پاها را کاملاً (به صورت خم شده) از زمین بلند کرده و سعی کنید تعادل خود را روی کف دستانتان حفظ کنید. نفستان را حین این حرکت حبس نکنید و دم و بازدم مرتب و منظمی داشته باشید. همچنین در حین حرکت به نقطه خاصی خیره شوید. با پیشرفت در این حرکت و حرفه ای شدن کم کم می توانید آرنج های خم شده تان را باز کرده و با دستان باز این حرکت را انجام دهید.

با انجام این تمرین های یوگا در گذر زمان می توانید تعادل بدنتان را تقویت کرده و کم کم در حرکت بالانس روی دست حرفه ای شوید. به یاد داشته باشید که قبل از تمرین بالانس روی دست و حرفه ای شدن در آن، می توانید این حرکت را در کنار دیوار انجام داده تا زمانی که پاهایتان باز و صاف است حفظ تعادل را هم یاد بگیرید. هنگام بالانس زدن یا حرکت کلاغ، انگشتان دستانتان را به همدیگر نچسبانید و دستانتان را جوری روی زمین قرار دهید که انگار مشغول نواختن پیانو هستید.

– سفت کردن عضلات پاها و باسن یکی دیگر از نکاتی است که در حفظ تعادل به شما کمک می کند.

همچنین می توانید آموزش کامل و دقیق حرکت پرچم در آمادگی جسمانی را در مقاله زیر از وب سایت فن تریکس مطالعه کنید.

>>> آموزش حرکت پرچم در آمادگی جسمانی <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
lifehacker




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا