بیشتر بدانید

روش های طبیعی افزایش و تسریع رشد سینه در دوران بلوغ

سینه ها به طور طبیعی در دوران بلوغ رشد کرده و می توانند در طول زندگی تغییرات زیادی بکنند. از سن 10 تا 11 سالگی شروع به رشد کرده و رشدشان گاهی تا اوایل بیست سالگی نیز ادامه می یابد. سایز و شکل آن ها در طول زندگی در نتیجه ی عوامل مختلفی از جمله بارداری و شیردهی، سن و غیره تغییر می کند. به طور کلی مدت زمان رشد سینه از 18 ماه تا 9 سال در افراد متفاوت است. اگرچه اندازه سینه ها کاملاً ژنتیکی بوده و بیشتر توسط DNA شما تعیین می شود، اما عوامل دیگری مانند وزن، عضله و سن نیز می توانند ظاهر آن ها را تحت تاثیر قرار دهند. اگرچه بهترین راه این است که منتظر بمانید و به سینه ها زمان دهید تا رشد کرده و کامل شوند، اما از روش های مختلف و موثر دیگری نیز می توانید کمک بگیرید.

در دوران بلوغ روی خورد و خوراک خود توجه بیشتری داشته باشید.

1- چربی های سالم بخورید.

پستان ها از بافت های چربی تشکیل شده اند و اگر نیاز بدن به چربی تامین نشود به راحتی رشد نمی کنند. چربی های سالم مانند آجیل، پنیر، آووکادو، ماست و گرانول بهترین نوع چربی ها برای این منظور می باشند.

– خانم هایی که کمتر از 17 درصد چربی بدنی دارند قاعدگیشان نیز دچار مشکل می شود. در دوران بلوغ جهت قاعدگی منظم و هماهنگی آن با رشد سینه ها، چربی برای بدن لازم است. اما نه چربی های ناسالم زیرا این چربی ها در قسمت های دیگر بدن مانند ران ها، پهلوها و شکم جمع شده و باعث حجیم شدن بدن و کوچک به نظر رسیدن سینه ها می گردند. بنابراین بهتر است از غذاهای چاق کننده نیز اجتناب کرده و وزن را متعادل نگه دارید.

1 تسریع رشد سینه در دوران بلوغ دختران

2- غذاهای حاوی استروژن بخورید.

استروژن یک هورمون جنسی زنانه است که افزایش آن در بدن موجب تقویت و سریع تر شدن رشد پستان ها می شود. منابع غنی از استروژن عبارت اند از کدو تنبل، سیر، لوبیا قرمز، لوبیای لیما، بادمجان، تخم کتان، نخود و سویا. محصولات سویا از جمله شیر و کره ی آن دارای ایزوفلاون های بالایی هستند، که می توانند به بدن کمک کنند سطح استروژن خود را افزایش داده و منجر به رشد سینه شوند. سویا همچنین غنی از پروتئین بوده و می تواند به ساخت و تعمیر بافت های آسیب دیده در بدن نیز کمک کند.

3- از خوردن غذاهایی که حاوی تستوسترون هستند اجتناب کنید.

تستوسترون هورمونی مردانه است که رشد سینه را متوقف می کند. از مصرف مواد غذایی غنی از کربوهیدرات مانند چیپس، برنج سفید و غذاهای فرآوری شده اجتناب کنید تا تولید تستوسترون در بدن شما به حداقل برسد.

4- پروتئین بخورید.

مصرف پروتئین یکی از بهترین راه های افزایش رشد سینه است. سعی کنید شیر بیشتری نوشیده و مصرف تخم مرغ، کره ی بادام زمینی، ماهی، مرغ و آجیل را نیز افزایش دهید. اما به یاد داشته باشید که تمرکزتان روی افزایش و تسریع رشد سینه ها می باشد. پس حد تعادل را رعایت کنید تا دچار اضافه وزن نشوید.

5- مصرف بیشتر میوه ها و سبزیجات

میوه ها و سبزیجات به تنظیم میزان تستوسترون در بدن کمک می کنند. آنتوسیانین ها و آنتی اکسیدان های موجود در آن به ایجاد بافت سالم کمک کرده و بدن را از آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کنند. حتماً چهاربار در روز میوه مصرف کنید. توت ها از جمله زغال اخته دارای آنتی اکسیدان های بالایی است. خرما، گیلاس، سیب و آلو نیز دارای استروژن بیشتری می باشند.

6- در صورت امکان هر روز مخلوطی از شیر و آب پاپایا بنوشید.

اگر چه هنوز به طور قطع ثابت نشده است اما تحقیقات نشان می دهد که مخلوط شیر و آب پاپایا باعث بهبود رشد سینه می شود. مواد مغذی و ویتامین های موجود در این دو ماده کمک می کند مادامی که آن را می نوشید پستان ها پرتر گردند.

از ورزش کمک بگیرید.

1- یوگا و پیلاتس

این دو ورزش باعث تقویت ماهیچه های پستان ها و غضلات قفسه ی سینه می شوند. هرچه این عضلات تقویت شوند شکل و اندازه شان نیز بهتر می شود.

2 تسریع رشد سینه در دوران بلوغ دختران

2- تمرینات پرس سینه انجام دهید.

پرس سینه نیز از جمله تمریناتی است که برای تقویت و حجیم شدن عضلات سینه استفاده می شود. پس این ورزش نیز می تواند شما را به هدفتان نزدیک کند.

3- به کمک صندلی مانند تصویر بشین و پاشو انجام دهید.

این حرکت باعث تقویت شانه ها و عضلات قفسه ی سینه می شود اما در افزایش و تسریع رشد سینه ها نیز بسیار نقش دارد. پشت به صندلی ایستاده و دست هایتان را روی صندلی بگذارید و تا حدی روی زانوها خم شوید که آرنج زاویه ی 90 درجه بگیرد. سپس بلند شوید. ده بار این حرکت را انجام داده، استراحت کنید و مجدداً تکرار نمایید.

5 تسریع رشد سینه در دوران بلوغ دختران

4- فشار کف دست

تمرینی بسیار ساده و موثر که در هر جایی و در هر زمانی می تواند صورت گیرد. کف دست هایتان را مانند تصویر روی هم گذاشته و فشار دهید تا 5 شمرده و دست ها را باز کنید. مجدداً این حرکت را انجام دهید. بهتر است هر دفعه 10 بار این حرکت را تکرار کنید.

6 تسریع رشد سینه در دوران بلوغ دختران

روش های دیگر

1- ماساژ سینه ها

ماساژ روزانه ی سینه ها باعث افزایش جریان خون در آن ها شده و استروژن و هورمون های طبیعی موجود در رژیم غذایی تان را به طور موثر به بافت پستان می رساند. پس به نوبه ی خود موجب افزایش رشد پستان ها می گردد.

2- از سوتین استفاده نکنید.

نتایج یک مطالعه در فرانسه نشان داده که سوتین باعث کاهش رشد سینه ها می شود. هر چه سینه ها آزاد تر باشند الاستیک و کشسانی بیشتری داشته و بهتر رشد می کنند. حتی مطالعات نشان داد زنانی که از سوتین استفاده نمی کنند، سایز نوک سینه شان نیز از زنان دیگر تا 7 میلیمتر بزرگ تر است.

3- از داروهای گیاهی استفاده کنید.

گفته می شود گل ختمی از جمله گیاهانی است که برای رشد و تقویت سینه ها موثر است. با این حال هنوز هیچ گونه شواهد و اثبات علمی برای تاثیر گیاهان دارویی در رشد سینه دیده نشده است.

7 تسریع رشد سینه در دوران بلوغ دختران

4- صبور باشید.

رشد و سایز سینه ها امری کاملاً موروثی می باشد. پس بهتر است با توجه به پیشینه ی خانوادگی که دارید نسبت به سرعت رشد و سایز سینه هایتان انتظاراتی داشته باشید. در کنار تمام راه حل هایی که برای تقویت رشد سینه هایتان گفته شد صبور بوده تا سن رشد و بلوغتان به پایان رسیده و رشد سینه هایتان تکمیل شود.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
117 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
...

سلام من ۱۴ سالمه سینه هام کوچیکن به طوری ک از نیم تنه استفاده میکنم میشه بگید آیا جای رشد داره یا ن؟😭

Tamanna

آره منم ۱۴ سالمه و از نیم تنه استفاده میکنم یکیش بزرگه و یکیش کوچیکه واقعا با ورزش میشه فرم گرفت و بزرگ شد

کوثر

من۱۲ سالمه اصلا سینه ام معلوم نیس بدنم صاف صافه بنظرتون چیکار کنم؟؟؟

ش.ن

سلام دقیقا منم همینم توروخدا یکی بگه چکار کنم هیچی ندارم صاف صافم کلی گریم میگیره😓

تشوک

اصلا نگران نباش .. بطور روزانه با ورزش بعداز یه مدت سینه هاتون فرم میگیره

𝑨𝒏𝒅𝒊𝒂

بچه ها ولی نگران نباشید منم خیلییی یهویی رشد کردم….😐🙂

hamide

من 15 سالمه اصلا سینه ندارم حتی یه کوچولو

...

سلام من ۱۳ سالمه و یکی از سینه هام بزرگه و یکی دیگه متوسط. و این تفاوت بین سینه هام اتفاقی پیش اومد یعنی قبلا اندازه هم بودن .میشه راهنماییم کنید که چکار کنم تا اندازه هم بشن ؟

رویا

سلام من ۱۵ سالمه وتا الان سینه ام اصلا رشد نکرده و پریود نشدم
ایا لازمه برم دکتر ؟یه راهنمایی بدید

ابوعلی سینا (بخدا دخترم)

برررو دکترررررررررررر تا چند سال نازایی

دکتر زهرا حسینی

با سلام
از روش های گیاهی هم استفاده کنید و اگه جواب نداد به دکترژنتیک مراجعه کنید

مهسا

واقعا نمیفهمم چرا اینهمه دخترای کوچولو ک۶ تازه به بلوغ رسیدن انقدر ناله میکنن😐بابا وا بدین چخبرتونه دختری که تو ۹ …۱۰…۱۱..۱۲ سالکی سینه هاش کامل باشه اصلا قشنگ نیست … هیکلش مثل زنا میشه … اول باید یذره از دو رقمی شدن سنتون بگذره بعد یه هیکلی بزنیدو بعد… بیشتر بخوانید.

Zahra

من توی 18 سالم و بگم ک کاملا تختم وقتی دراز میکشم کامل صافم و همون دوسال اول یکم رشد کرد و دیگه متوقف شد رشدش اینجوری بگم ک حتی سایزم 60 هم نیست☺

ش.ن

برو دکتر شما

الهام

سلام من الهام هستم . من امیس و اوینا و هستی رو میشناسم اونا خودمن من با این اسما چند بار پیامک دادم ولی هیچ کی پاسخمو نداد 10 سالمه خودتون که حالا فهمیدید سینم کوچیکه و عادت نشدم ایا تا دوسه سال بعد رشد میکنن سینه هام مامانم میگه… بیشتر بخوانید.

کاربر ناشناس

سلام عزیزم ، الهام جان شما هنوز ده سالته عزیزم صبر داشته باش رشد سینه یا عادت ی چیزی نیس ک برا همه ی موقع باشه برا همین نگران نباش تقذیه سالم داشته باش شما فعلا من خودم ۱۵ سالمه و سینه هام رشد زیادی ندارن تازه منم ۱۲ سالگیم… بیشتر بخوانید.

کوثر

سلام واقا ۱۲ سالگی سینه ات درد کرد و رشد

سینه های من درد داره ولی حتی یه کوچولو هم رشد نکرده

همه بهم میگن از وزنته ایا به وزن هم ربطی داره

Tamanna

من ۱۴ سالمه و ۳۷ کیلوعم و سینه هام کوچیکه بگین چیکار کنم که سینه هام بزرگ شه چون پریود هم شدم ولی سینه هام در اون حد نیس

ناشناس

سلام عزیزم
من ۱۳ سالمه و از ۱۱ سالگی شروع به رشد کردم و تو اصلا نباید نگران باشی چون تا ۱ سال دیگه حتما شروع به رشد میکنه و میتونی از این سایت هایی که هست کمک بگیری

ش.ن

من چی؟!من که ۱۲ سالمه چیییی😓😓😓😓

کوثر

سلام عزیزم منم همین مشکلو دارم بهتره برنج کم بخوری.

Elina

چه ربطی به برنج داره؟؟؟

pari

منی ک گیلانیم زندگیم ب برنج وصله چیی؟؟

هانیه

سلام من موقعی که 12 سالم یود سینه هام بزرگ بود حداقل تازه 1 سال بود بلوغ شده بودم و رشد سینه هام سریع شد الان 15 سالمه و انداره مادرم سینه دارن

pari

هنوز ب عادات ماهیانه نرسیدی ک عزیز شدی بعدا کم کم رشد میکنه یکم صبور باش وا منم خودمم شینه دارما ولی شکل گرد نداره نمیدونم چ کنم گرد شه

آمیس

سلام من 10 سالمه . سینه هام واقعا کوچیکه دوستم سینه داره در حد مامانش پریودم شده روزی که پریود شد چقدر گریه کردم که اون شده من نشدم بالاخره سفره ی دلمو پیش مامانم باز کردم اون گفت پریود قبل 12 سالگی عادی نیست . الان مشکلم سینه هامه… بیشتر بخوانید.

ش.ن

وای وای دقیقاااااا سینه یکی از دوستام اندازه مامانمه😑اون روز من گریم گرفت ولی دوست ندارم عادت ماهانه شم میترسم ازش

ارمینک

وای خدای من دختر تو هنو 10 سالته خیلی زوده که بخای پریود شی یا سینه هات بزرگ بشه عزیزم سب کن هنوز وقت داری به خدا پریود شدن چیز خوبی نیست جز درد هیچی نداره من خودم 15 سالمه و سینه هام نسبت به سنم خیلی خوبه و عادت… بیشتر بخوانید.

Tamanna

تو ۱۰ سالته
بعضی ها ژنتیکیه خوب من خودم الان ۱۴ سالمه و تو همین سن پریود شدم و سینه هم در اون حد ندارم

pari

از خداتم باشه هنوز پریود نشدی ولی تا یازده یا دوازده سالگی سینت رشد میکنه

باده

خسته نباشید من ١٦ سالمه سینه هام از قبل رشد داشته اما الان چند روزیه درد میکنه و تیر میکشه گاهی اوقات این عادیه؟

دکتر زهرا حسینی

باسلام
بله اینا نشونه هایی از رشد و تکامل سینه هاته

pari

اره عزیزم

مارال

سلام من 12 سالمه سینه هام یکم رشد کرده واینکه درد سینه و فکر میکنید یه سنگ کوچیک توی سینه احساس میکنید مشکلی نداره طبیعیه من هم این علائم رو داشتم استفاده از نیم تنه هم خوبه من استفاده میکنم اما نه همیشه

Saba

دقیقا منم همینطوریم یکم درد داره اما خیلی کوچیکه و چند ماه دیگه ۱۲ سالم میشه

فلورا

سلام من ۱۴ سالمه و سینه هام اصلا بزرگ نمیشه دوستام دارن و من خیلی حسادت میکنم و خجالت میکشم که سینه هام کوچیکه من خیلی ورزش میکنم و به خودم میرسم به ظاهرم اهمیت میدم و حساسم ولی این که سینه ندارم خیلی منو ناراحت میکنه و رو ظاهرم… بیشتر بخوانید.

زهرا

دقیقا منم

دکتر زهرا حسینی

باسلام فلورا جان
تا 16سالگی صبر کن و اگه دیدی سینه هات هنوز بزرگ نشده به دکتر مراجعه کن

بی نام

من ۱۵ سالمه ولی سینه هام‌ خیلی کوچیکن چیکار کنم؟😐💔
لطفا همه راهنمایی کنید

...

برو دکتر و از راه و روش های گیاهی و طبیعی استفاده کن تغذیه ات رو درست کن ورزش هایی برای سینه ها هم هستن از اونا استفاده کن!:)

مهدیه

من ۱۳سالمه و سینه هام تخت هستن و هیچ چی ندارم دلیلش چیه؟

اسما

من 16 سالمه تازه سینه هام دارن رشد می کنن شما خیلی جوونین

مهی

دقیقا😐😂تازه من ۱۶ سالمه و هنوز رشد نمیکنن…

نا شناس

من ۱۴ سالمه سینه هام خیل کم بزرگ شده حالا چیکار کنم
😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭

نانا

ساام عزیزم ده سال برای رشد سینه کمه ۱۱ تا۱۳ سلگی پریود اتفاق میوفته ورشد سینه هام شروع میشه هرچی دیرتر پریود بشی قدت بلند ترمیشه نگران چی هستی باده سال

دکتر زهرا حسینی

باسلام
مهدیه جان جای نگرانی نیست و تو همه دخترا رشد سینه هامتفاوته و برای رشد سینه هات بهترین کار استفاده از داروهای گیاهیه

Tamanna

چه داروی گیاهی خوبه؟

اوینا

سلام من اوینا هستم 10 سالمه سینه هام بدجوری کوچیکه چی کار کنم دوستام همه سینه دارن یکی از دوستام خیلی بزرگه سینه هاش به اون حسادت میکنم حس بدیه کوچیکی سینه کمکم کنید یا سینه هام بازم رشد میکنن چجوری این احساساتو از خودم دور کنم ؟شمارو به قران… بیشتر بخوانید.

لیلا

خب شروع کن از دمنوش گیاه شبدر قرمز استفاده کن . به نتیجه میرسی
فقط کم کم بخور . هر روز یکم بخور

کوثر

تو هم اینجوری که لباس صاف تو تنت وا میسته و اصلا انگار نه انگار که دختری و سینه داری

فاطمه

من عادت ماهیانه حدود سه ماهه میشم ولی سینه های خیلی کوچیکی دارم ممکنه همینجور کوچیک بمونه و دیگه رشد نکنه خیلی کوچیک هست نوک سینه هم ندارم زیاد فقط یکم کوچولو نوک داره سینه هام ولی سسنه هان خیلی کوچیک هستن و همیشه کوچک ترین سایز یک مغازه میریم… بیشتر بخوانید.

روژینا

سلام من یازده نیم ساله هستم یکی از سینه هام داره درد می که ولی سینه دیگریم درد نمی کند 😪من چه کار کنم به من کمک کند ولی دختر عموم که ۹ ساله هست داره نیم تن می زنه 😢😥

Saba

دقیقا منم ۱۲ سالمه یکیش بزرگه یکیش کوچیکه و اون بزرگه درد داره اون نداره

Tamanna

منم از امسال تازه پریود شدم خرداد ماه شدم و به طور منظم پیش رفت ولی حالا ۲ ماه که نشدم و رفتم پیش طب سنتی یه چیزی داد گفت بخور ولی تاثیری نداره ولی الان مشکل من سینه هامه

مهتاب

سلام من ۱۲ سالمه من کم کم داره سینه هام رشد میکنه و از لباس زده بیرون .
مادرم برام میخواد نیم تنه بخره. آیا من هر روز نیم تنه بزنم ؟

ش.ن

خوش ب حالت مال من تخت تخته

Saba

منم چند ماه دیگه ۱۲ سالم میشه اما صافه صافم

نرگس

من الان ۱۲ سالمه ولی هیچ سینه ای ندارم چیکار کنم بگید

ناشناس

عزیز من هنوزی باید حداقل13یا14سالت بشه ک سینه هات یکم رشد کنن

کاربر ناشناس

اره موافقم من ۱۴ سالمه هنوز کم کم سینه هام رشد میکنن

مریم

برای منم رشدی ندارن البته من ۱۱ سالمه

سارا

سلام منم 14 سالم یکم دارم

دنیا

ازمن دار ه رشد می‌کنه

کاربر ناشناس

من ۱۴ سالمه اما نه سینه هام رشد کرده و نه چرخه قاعدگی شدم چکار کنم

دکتر زهرا حسینی

با سلام نرگس جان
فعلا کمی زوده و نمیخواد ناراحت باشی
از روش های گیاهی استفاده کن برا سینه هات و رشد سینه ها تا18 سالگی ادامه داره

AvA

سلام
من 17 سالمه سینه هام خیلی کوچیه روش گیاهی که واقعا نتیجه بده بلدین؟!

ستاره

سلام
از نیم تنه هم نباید استفاده کنیم؟
ساده و اسفنجی؟

ناشناس

ن نیمتنه مشکلی ندارع من همش نیمتنه اسفنجی میپوشم ولی سعی کن زیاد نپوشی مثلا تو خونه زیر پیرنت تاپ بپوش اصلا نیمتنه نپوش وقتی میخوای بری جایی بپوش اینجوری بهتر رشد میکنه

ستاره

سلام من اول راهنماییم اما رشد سینه هام خیلی زیاده جوری که به سایز 68 رسیده برا همین مامانم واسم سوتین کاپ دار خریده و 2 ساله که دارم پریود میشم ❤

الهام

سلام ستاره جان ببین عزیزم تو میگی مامانم واسم سوتین کاپ دار خریده خب همه ی سوتینا کاپ دارن بدون کاپ ها نیمتنه هستن ولی نیمتنه کاپ دارم دارن.

مهسا

سلام خوبین من سینه هام ۶۵ هست میخوام بزرگ بشه نمیدونم چیکار کنم و لی بدونین از سن ۱۲ سالگی به بعد باید سینه هاتون رشد کنه و پریود بشین

Saba

سلام من ۱۲ سالمه و هم قدم خیلی کوتاهه 147 سانتم . هم همه ی همسنام پریود میشن و سینه هاشون خیلی بزرگه اما من نه

مهربانو جون

من که رشد سینم عادیه الان ۱۴ سالمه و بزرگه ولی کی با دمنوش های گیاهی سینه هاشو سریع بزرگ کرد کی نتیجه گرف یکی بم بگه

Mahta

سلام من 15 سالمه و الان حدودا دو سال هست که عادت ماهانه میشم ولی سینه هام کوچیکه و دلم میخواد که بزرگتر باشه به نظرتون کوچیک بودن سینه بیشتر ربط به ژنتیک یا وزن داره؟

Delbar

سلام من ۱۳و نیم سالمه و سایز سینم هم ۷۵ هس من اصلا وزن خوبی هم ندارم وزنم ۴۲ و قدم ۱۶۰ بنظرتون خوبه تو این سن سایزم اینجوری باشه؟!

Elina

سلام منم ۱۳ و نیم سالمه وزنم ۴۰ و قدم ۱۴۵ هست ولی سینه هام خیلی کوچیکه و بعضی وقتا از نیم تنه گیاهی استفاده میکنم حتی سینه هام سایز ۳ هم نیستن

نیکو

سلام من ۱۵ سالمه نه پریود میشم نه سینه دارم چیکار کنم؟؟

Hasti

لطفا کمکم کنید واااااییییی😖🥺

Hanamiyy

سلام من چهارده سالمه و سینه هام حدود سایز ۵۵ هست
به نظرتون هنوز جای رشد داره ؟

دکتر زهرا حسینی

با سلام بله رشد سینه ها تا 18 سالگی ادامه داره

تسنیم

سلام خب اگه سوتین نبندیم که سینه هامون به مرور زمان افتاده و بد فرم میشه

کاربر ناشناس

منظور اینه در دوره رشد اولیه سینه ها سوتین نیندید.وقتی رسدش کامل شد اشکال نداره.کوتا وقتی بخوادافتاده بشه

ناشناس

منظورش اینکه همیشه نپوش بعضی اوقات

دکتر زهرا حسینی

با سلام
ببین عزیزم منظور از اینکه سو تین و نیم تنه تو اوایل بلوغ استفاده نکن یعنی بزار کامل سی‌نه هات خوب رشد کنه بعد سو تین ببند و مواقعی سو‌ تین ببند که میخوای بری بیرون و تو خونه راحت باش

AvA

سلام روش گیاهی که واقعا نتیجه بده کسی بلده

Ay.hhh

سلام من ۱۴ و نیم سالمه وقتی ۱۲ سالم بود پریود شدم ولی سینه هام اصلا رشد نمیکنن صافه صافن بگید چیکار کنم باید برم دکتر یا با ورزش حل میشه؟

Selena

سلام من ۱۹ سالمه نزدیک ۲۰ درواقع سایزم ۷۰ عه بنظرتون اگه دمنوش رازیانه بخورم و ورزش انجام بدم جای رشد داره؟

Shaghayegh

سلام من ۱۵ سالمه و از سینه هام ترشحات سفید رنگی میاد بیرون و اصلا بزرگ نمیشن چیکار کنم ایا بخاطر ترشحات به دکتر مراجعه کنم؟

زهرا

سلام من 17 سالمه س ینه هام خیلی کوچیکه شاید بگم اندازه یه دختر 13 ساله که بخواد نوک سین ش بزنه بیرون اینجوریه واقعا دارم کلافه میشم لطفا یه راهکاری بهم بگید

No internet

سلام با تحریک شدن سینه ها بیشتر رشد نمیکنن؟ چون به نظر من خیلی باید مرتبط باشه. چون تحریک شدن ترشح هورمون های جنسی رو زیاد میکنه. مشکل شما هم جنسی هست

فاطمه

سلام من 16سالمه و اصلا س ینه ندارم خیلی کوچیکه اصلا معلوم نیست خیلی خجالت میکشم دختر عمه ام کلاس ششم هست سی نه هاش از من بزرگتره چیکار کنم بزرگ شه؟
میترسم بزرگ نشن

از کمکتون متشکرم

سلام . من ۱۵ سالمه و ۴سال هم هست به بلو غ رسیدم ، و سایز سی نه ام به قدری کوچیکه که حتی سو تین هم نمیتونم استفاده کنم . و خودم فک میکنم سایز س ینه ام از وقتی به ب لوغ رسیدم دیگر رشد نکرده و همون… بیشتر بخوانید.

فاطمه

سلام من ۱۳ سالمه سینه هام رشد داره اما نمی‌دونم رشد خوبیه داره یا نه آخه دختر خالم که ۱۲ سالشه سینه هاشو از من بزرگتره خب الان سینه های اون گرد شده اما مال من هنوز نوک شون تیزه میشه منو راهنمایی کنید🙏 البته دختر خالم خیلی کمتر از… بیشتر بخوانید.

N.R

سلام من ۱۶ سالمه و سینه های خیلی کوچیکی دارم و تخته آیا جای رشد داره ؟
و چیکار کنم که رشد کنن؟

ناشناس

من ۱۴ سالمه ولی روی یکی از سینه هام خوابیدم الان هم سینه ها کوچیکه هم تقارن نداره چیکار کنم لطفا راهنماییم کنید هر کاری میکنم درست نمیشه🥺

Raha

سلام سینه هام تقریبا بزرگه و ی مدته ک خیلی بهشون فشار میارم و خیلی درد میکنههههههههه میشه کمکم کنیدددددددد؟😰😥

Hasti

سلام من ی دختر 13 ساله هستم رشد سینه هام خوبه و سایزشون 75 هست ولی ی مدته ک سینه هام بشدت درد میکنه میشه بگید چیکار کنم؟🤕

دکتر زهرا حسینی

با سلام هسی جان
اشکال نداره و ناراحت نباش اینا از نشونه های رسیدن به بلوغ کامله

آزاده

سلام من از بچگی تا به الان اصلا سینه ام رشدی نکردم الان ۲۷ سالمه بهم بگین چکارکنم؟

ش.ن

یا خدا یعنی منم اینجوری میشم؟😭😭😭😭😭

مهسا

سلام خوبی اصلا نترس به دکتر زنان مراجعه بکن

روژین

سلام من 17 سالمه سینه هام کوچیکه و نمیدونم ایا بزرگتر میشه یا نه
و اگه ژنتیک باشه خانواده پدر یا مادر؟
میشه کمکم کنید یه مدتی هم هست سو تین نمیپوشم
چیکار کنم بزرگتر شه با ورزش فایده ایی داره؟

مریم

سلام من مریم هستم ۱۱سالمه ولی سینه ای ندارم ولی دختر دایی من که ۱۱ ساله است سینه دارد که بزرگه اخه چرا 😭😔 اون وقتی لباس می پوشه عالیه ژستش ولی من نه😢😢😢😢😢 نمی دونم چیکار کنم😓😓😓😓😓😓😓 لطفا بگید🙏

ناشناس

منم همین مشکل رو دارم اما من 13 ساله هستم دختر دایی من هم 13 ساله هست اما سینه های بزرگ تری داره، سینه های من کوچیکن 😒

‍

خوش بحالت سینه نداشتن که خیلی خوبه

ناشناس

سلام دوست من تو که راست میگی اخه سینه داشتن چه فایده

هستی

سلام من 10 سالمه سینه هام خیلی ریز رشد کرده منم دقیقا مثل توام مریم جان به دوستم که سینه هاش بزرگه حسادت میکنم . ببخشید یه سوالی داشتم ایا این راه کار ها جواب میده و سینه هامون در اینده بزرگ میشه؟

دکتر زهرا حسینی

باسلام
عزیزم این چیزا عادیه و جای نگرانی نیست و رشد سینه ها تا 18 سالگی ادامه داره

....

سلام من 15 سالمه دوسه روز سینه هامو ماساژ دادم یکم بزرگتر شد والان یه کم بین اندازه تفاونت هست نمیدونم بخاطر قبل از پریود یا بخاطر ماساژ خیلی میترسم لطفا جواب بدین

rthnn

عزیزم من ۱۳ سالم اره بهت بگم ربط به ژن هم داره تا اون موقع رشد خوبی داره

روژینا

سلام من ۱۱ساله هستم یکی از سینه هام کمکم رشت می کنه و دست می زنی درد می کنند ولی دختر عمو ۹ ساله هست داره نیم تن می زنه ولی مال من یکی از سینه هایم هیچ فرقی نکرده با بچه گم

الهام

روژی جان عزیزم تو سن بلوغ طبیعیه که یه سینه از اون یکی زودتر رشد کنه

دکتر زهرا حسینی

سلام عزیزم این چیزا عادی و طبیعیه تو سن بلوغ و ناراحت نباش

یکتا

سلام خانم دکتر من 15سالمه و14سالگی پرید شدم یک ساله پرید میشم سینه هام یکم بزرگ شده سوتین میتونم بزنم

معصومه

سلام.من ۱۸سالمه اصلاسینه ندارم یه کوچولونوک شدن واصلارشدنمیکنن.نزدیک دوسال میشه که ازدواج کردم.وازاین وضع واقعاخسته شدم.اوایل فک میکردم بزرگ میشن ولی الان….خانم دکترخواهش میکنم راهنماییم کنین😔😔

آخرین ویرایش 1 سال قبل توسط معصومه
زینب

سلام عزیزم راهکاری پیدا کردی؟
منم همین مشکل رو دارم
ازدواج کردی شما هم درسته؟همسرت مشکلی نداره با این موضوع؟🥲

pari

سلام خانم دکتر من 14 سالمه و سینه دارم ولی فرم گرد شکل نداره چیکار کنم گرد شه و لباس ک میپوشم خوب ب نظر بیاد؟

دکمه بازگشت به بالا