روانشناسی

چگونه با حس همدلی و همدردی بیش از حد به دیگران کنار بیاییم؟

اگر فردی مهربان، دلسوز، خوش قلب و شاید هم دل نازک هستید و با دیگران بسیار همدردی و همدلی می کنید، حتماً این جملات را بسیار از دیگران شنیده اید که ” آنقدر حساس نباش” یا “بیخیال! سخت نگیر”.

در واقع چنین انسانی بودن، یعنی دیگران را کاملاً درک کردن، خود را در موقعیت آن ها قرار دادن و احساسات و عواطف آن ها را با وجود خود احساس کردن. این حس نعمت و موهبتی واقعاً ارزشمند است که همه ی انسان ها از آن بهره مند نیستند. اما، همان طور که حس دیگران را در وجود خودتان احساس می کنید، به همان میزان استرس به وجودتان راه می دهید. شاید به همین دلیل است که گفته می شود احساس همدلی بیش از حد، منجر به بیماری می‌ شود. راه حل این مشکل این است که با دیگران همدردی و همدلی کرد، اما در عین حال از زندگی، وجود و درون خود نیز محافظت نمود. استراتژی های زیر شما را در این امر یاری خواهد کرد.


همچنین اگر دوست دارید در بین دیگران محبوب باشید، مقاله زیر را در وب سایت فن تریکس مطالعه کنید.

>>> چگونه در بین دیگران محبوب باشیم؟ <<<


استراتژی هایی برای کنار آمدن با حس همدلی و همدردی بیش از حد

1- زمانی که از نظر حسی و عاطفی تحت فشار زیادی بوده و به ستوه می آیید، یوگا و مدیتیشن روزانه به دادتان خواهد رسید.

این احساسات با تقویت یک ارتباط قوی بین ذهن و بدن آزاد خواهد شد، یوگا و مدیتیشن بهترین وسیله برای این کار هستند. چرا که کمک می کند زمانی که با انرژی های دیگران بمباران شده اید، به خود واقعی و جسم و روح خودتان باز گردید.

1 مقابله با حس همدلی بیش از حد به دیگران

2- زمانی که احساس می کنید وجودتان بیش از حد بار منفی گرفته است، خلاقیتتان را تقویت کرده تا بتوانید انرژی منفی بیش از حد و احساساتی مثل همدلی که از محیط در شما رخنه کرده است را از خود آزاد کرده و دور کنید.

مثلاً برای خودتان یک سرگرمی خلاقانه ترتیب داده یا وقت بیشتری را با موجودات زنده (حیوانات، گیاهان، انسان ها) بگذرانید. سعی کنید نقاشی بکشید، بنویسید، آواز بخوانید و یا حتی برقصید.

3- تا جایی که ممکن است بیشتر اوقات مطالعه کنید.

غرق شدن در یک کتاب بهترین راه حل برای دور شدن از همه چیز است.

4- برای تقویت خلق و خو شمع های معطر روشن کنید.

انسان های همدل به حس های مختلف از جمله حس بویایی بسیار حساس هستند. بنابراین با اضافه کردن رایحه هایی به محیط (اسانس های آرامش بخش، ریلکسیشن و شادی آور) به بهبود خلق و خو و ریلکس شدنتان کمک کنید.

2 مقابله با حس همدلی بیش از حد به دیگران

5- زمان هایی را به تخلیه خود اختصاص دهید.

شما تمام روز را با ویژگی همدردی و همدلی بیدار بوده و با محیط در تعامل هستید. بنابراین بعد از یک روز طولانی باید زمانی را به قطع این تعامل و تخلیه ی هر چیزی که از محیط اطراف به درونتان وارد شده است اختصاص دهید. بهترین زمان برای این کار شب ها قبل از خواب است. تمام محرک های الکتریکی را چند ساعت قبل از خواب خاموش کنید. در عوض موسیقی ملایم گوش دهید، مجله بخوانید، مدیتیشن انجام دهید، یک فنجان چای بنوشید و یا دوش گرم بگیرید. این گونه راحت تر به خواب رفته و صبح سرحال تر از خواب بیدار می شوید.

برای محافظت از خود در برابر انرژی های منفی

1- چند بار در طول روز نفس عمیق بکشید.

هوای آزاد و تمیز را با بینی به ریه ها بفرستید، چند ثانیه مکث کرده، سپس از دهان بیرون دهید. این کار ساده ترین روش برای مراقبت از سلامت روانی است. تحریک بیش از حد انسان توسط جهان اطراف می تواند منجر به اضطراب، افسردگی و یا اعتیاد شود. تنفس عمیق به عنوان یک ضربه گیر روحی عمل کرده تا استرس را کاهش دهد و عادت های مخرب را از بین ببرد.

3 مقابله با حس همدلی بیش از حد به دیگران

2- تصور کنید که سپری، شما را از استرس های زیاد محیط محافظت می کند.

پیش از وارد شدن به موقعیت های اجتماعی و تحت تاثیر قرار گرفتن آن، جبهه گرفته و دفاع از خودتان را افزایش دهید. چشمانتان را بسته و نفس عمیق بکشید و نوری طلایی که مانند سپر از شما محافظت می کند را در اطراف خودتان تصور کنید. به خودتان بقبولانید که این محافظ باید از ورود بیش از حد احساسات و انرژی های منفی به وجودتان جلوگیری کند. در واقع با روش تلقین، کمتر خود را تحت تاثیر قرار دهید.

4 مقابله با حس همدردی بیش از حد به دیگران

همچنین اگر این همدلی بیش از حد، منجر به بیماری شد، می توانید با انرژی درمانی و کریستال درمانی آن را تا حدودی برطرف کنید.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
1 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
علی

تورو خدا منو کمک کنید دیگه دارم دیوونه میشم این تموم میشه اون یکی اون یکی این یکی خیلی بده اصلا تورو خدا کمک کنید

دکمه بازگشت به بالا