روانشناسی

افراد اوتیسمی چگونه می توانند ابراز عشق و علاقه کنند؟

اگر دچار اوتیسم هستید شاید نتوانید به راحتی و به روش های معمولی احساسات و عشقتان را به شریک عشقیتان ابراز کرده و بگویید که چه حسی نسبت به او دارید. این کار زمانی برایتان سخت تر خواهد شد که، کسی که عاشقش هستید نتواند احساسات و طرز نگرش شما نسبت به دنیای اطرافتان را درک کند. با این حال اگر صداقت به خرج دهید، می توانید راه هایی برای ابراز عشق به طرف مقابلتان پیدا کرده و کاری کنید تا کسی که دوستش دارید، در رابطه احساس امنیت، عشق و آرامش داشته باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با ابراز علاقه افراد اوتیسمی با ما در فن تریکس همراه باشید.

برقراری ارتباط افراد اوتیسمی با کسی که دوستش دارند:

1- از او تعریف کنید.

تعریف های محترمانه راهی عالی برای نشان دادن عشق شما به طرف مقابلتان است. به عنوان یک فرد اوتیسمی ممکن است متوجه جزئیاتی شوید که بقیه افراد نمی توانند به راحتی متوجه آن ها شوند. برای تعریف و تمجید از طرف مقابلتان، می توانید از این جزئیات ظریف استفاده کرده و هنگامی که او انتظار تعریف را ندارد، ناگهان با یک تعریف او را خوشحال کنید و به او احساس دوست داشته شدن بدهید.

– تعریف های معمولی را کنار گذاشته و تعریف هایی از او بکنید که مختص به خود او باشند. مثلاً گفتن اینکه خیلی زیبایی یا خیلی خوشتیپ شده ای یک تعریف معمولی است و هر کسی از آن خوشحال می شود. از طرف مقابلتان تعریف هایی کنید که نشان دهد او برای شما خاص تر از بقیه افراد است.

– سعی کنید از رفتار و اخلاق طرف مقابلتان بیشتر از ظاهرش تعریف کنید.

– مثلاً می توانید بگویید: عاشق این رفتارت شدم که به آن پیرزن کمک کردی. این کارت نشون داد که با وجدان و مهربونی و این یکی از چیزهایی هست که تو رو برای من خاص میکنه.

2- در مورد دوستان و علایقش با هم صحبت کنید.

راجع به اینکه چه چیزهایی او را سرگرم می کند سوال بپرسید و در مورد آن با هم صحبت کنید. می توانید در رابطه با بقیه افرادی که طرف مقابلتان با آن ها روابط نزدیکی دارد نیز صحبت کنید. مثل دوستان یا اعضای خانواده.

– اگر بین خودتان فضای دوستانه خوب و عمیقی ایجاد کنید، ممکن است علایق مشترکی بین خودتان پیدا کنید. صحبت کردن در مورد علایق مشترکتان می تواند مقدار ارتباطتان را بیشتر کند.

3- از آزادی و کمی گشاده رویی استقبال کنید.

ارتباط برقرار کردن به این شکل در همه روابط مهم است، اما به عنوان یک اوتیسمی که خود را مثل سایر افراد تعریف نمی کند، باید بیشتر گشاده رو و راحت باشید.

– شما و طرف مقابلتان باید هر دو راجع به چیزهایی که شما را آزار می دهند حرف زده و به یکدیگر توضیح دهید از یک رابطه چه چیزی می خواهید و چه انتظاراتی دارید.

– یکی از قسمت های مهم این صحبت ها باید شامل این باشد که هر دو طرف انتظار نداشته باشند طرف مقابل برای هر شرایطی راه حل و جواب داشته باشد.

– شاید نتوانید به راحتی ناراحتی طرف مقابلتان را درک کرده و ممکن است نتوانید یک مشکل را به راحتی حل کنید. در این مواقع بهتر است راحت با همدیگر حرف زده و مشکل را حل کنید.

1 چگونگی ابراز احساسات توسط افراد اوتیسمی

4- با انجام یک کار یا نوشتن یک نامه، عشق خود را به صورت غیر مستقیم به او ابراز کنید.

شاید جمله بندی و صحبت کردن راجع به احساساتتان به صورت مستقیم و رو در رو برایتان کار مشکلی باشد. در این صورت می توانید با نوشتن یک نامه عشقتان را به طرف مقابل ابراز کرده و یا کاری را از روی علاقه برای او انجام دهید تا بفهمد عاشقش هستید.

– منتظر یک موقعیت و مناسبت خاص نباشید. شما می توانید این یادداشت ها یا نامه ها را در هر زمانی به کسی که عاشقش هستید بدهید.

2 چگونگی ابراز احساسات توسط افراد اوتیسمی

5- برای خودتان فرهنگ لغت بسازید!

همزمان با گرم تر شدن رابطه تان شاید بین خودتان کلمات خاصی را به وجود بیاورید که هر کدام ممکن است معنی خاصی برای شما دو نفر داشته باشند.

6- عادت های خاصی برای خودتان به وجود بیاورید.

مثلاً برنامه بگذارید تا بعد از هر کلاس در مکان خاصی یکدیگر را ببینید و با هم صحبت کنید. برنامه ریزی کردن یک اتفاق، ممکن است از نظر مردم راهی مسخره برای بیان عشق به نظر برسد و حتی ممکن است برخی افراد هم قرارهایشان را فراموش کنند، اما به عنوان یک اوتیسمی یک فرد می تواند بیشتر روی این موارد تمرکز داشته باشد و برنامه های خاصش را فراموش نکند.

برای صحبت کردن در رابطه با مسائل احساسی:

1- در مورد حساسیت های خاصتان حرف بزنید.

مثلاً اگر نسبت به یک حرکت فیزیکی حساس هستید، این موضوع را به طرف مقابلتان توضیح دهید.

– مثلاً به او بگویید فلان رفتار را دوست ندارید و اگر آن رفتار از طرفتان سر زد و واکنش نشان دادید، ناراحت نشود و دلیل شما را درک کند.

2- محدودیت ها را مشخص کنید.

نه تنها افراد اوتیسمی بلکه بیشتر مردم از نوع خاصی از تماس فیزیکی بدشان می آید. در یک رابطه باید هر دو طرف متوجه باشند که طرف مقابلشان از چه نوع تماس فیزیکی بدش می آید.

3 چگونگی ابراز احساسات توسط افراد اوتیسمی

به دنبال همدلی باشید:

1- در مورد رابطه اطلاعات کسب کنید.

قبل از ابراز علاقه کمی راجع به روابط مطالعه داشته باشید.

2- خود را جای طرف مقابلتان قرار دهید.

این کار ممکن است برای افراد اوتیسمی کار دشواری باشد، اما اگر می خواهید علاقه تان را به طرف مقابل ابراز کنید، باید خود را جای او قرار داده تا به راحتی درک کنید که او چه احساسی دارد.

3- برای فهمیدن احساسات طرف مقابل از او سوال بپرسید.

اگرچه نباید از او بخواهید بدون آمادگی راجع به احساساتش صحبت کند.

– او را تشویق به صحبت کرده و از کلمات مناسب برای این کار استفاده کنید. سعی نکنید تا طرف مقابل را با حرف های ناراحت کننده یا حقه وادار به حرف زدن کنید. بیان احساسات طرف مقابل به شما کمک می کند تا احساسات و حرف های بعدیتان را با ملاحظه و اعتماد به نفس بیشتری بیان کنید.

4- به دنبال چیزهایی باشید که طرف مقابل به آن ها نیاز دارد.

شاید به شکل غریزی عاشق کسانی شوید که در زمینه ای که شما ضعیف عمل می کنید قوی باشند. به علاوه ممکن است طرف مقابل هم ضعف هایی داشته باشد و شما در آن ضعف ها به خوبی عمل کنید.

– معمولاً افراد اوتیسمی دوست دارند علاقه خود را با انجام یک کار و نه با حرف زدن یا برقراری تماس فیزیکی به طرف مقابل ابراز کنند.

4 برقراری ارتباط با کسانی که به اوتیسم مبتلا هستند

– انجام کارهای کوچک به طرف مقابل نشان می دهد که به او اهمیت می دهید و دوست دارید که او خوشحال باشد.

مقالات پیشنهادی فن تریکس

>>> معرفی انواع احساسات پایه <<<

>>> تاثیر پتوهای سنگین بر روی افراد اوتیسمی <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا