جوانان

چگونه با کشف استعدادهایمان تبدیل به قهرمان شویم؟

کشف استعدادها و قهرمان شدن

تعیین نقاط قوت و ضعف، بخش جدایی ناپذیر زندگی هر انسانی به خصوص انسان های بزرگ و قهرمان است. اگر نمی دانید در چه زمینه ای قوی و قدرتمند هستید و نمی توانید کارهایتان را مطابق با بهترین مهارت هایتان انجام دهید با ما همراه باشید تا با راهکارها و ارزیابی هایی که ارائه می شود، بهترین توانایی ها، مهارت ها و استعدادهایتان را کشف کرده و در گرو آن بهترین کارها را در آینده انجام دهید.

1 نحوه کشف استعداد و قهرمان شدن

در وجود همه ی انسان ها، در بین تمامی مهارت ها و ضعف هایش، همیشه یک یا چند موهبت و استعداد وجود دارد که برجسته تر از بقیه ی توانایی ها بوده و در واقع غالب بر دیگر خصوصیات انسان است. یعنی ویژگی، توانایی و مهارتی که از بقیه قوی تر می باشد.

قطعاً با دو شخصیت سوپرمن و مرد عنکبوتی آشنایی دارید. هر دو هدف مشترکی را دنبال می کنند اما توانایی و مهارت هایی که می تواند هدف آن ها را تحقق بخشد کاملاً متفاوت است. دقیقاً همین عامل است که تمایز بین شما و بقیه را ایجاد می کند. این دو قهرمان می گویند برای این که بتوانید در یک محیط و در رسیدن به یک هدف در میان همه ی افرادی که برای تحقق آن تلاش می کنند قهرمان باشید، قبل از هر چیزی باید آن توانایی هایی که در وجودتان نهفته و مخفی را نمایان کرده و به نمایش بگذارید. سپس خودتان و محیط اطرافتان را در جهت مهارتتان سازگار کرده و وفق دهید و وارد محیطی شوید که به این تواناییتان نیاز داشته و در نهایت برای پیروزی در این عرصه و در بازی زندگی اعتماد به نفستان را بیشتر افزایش دهید.

بیشتر ما انسان ها در اکثر اوقات، کاری را انجام می دهیم که افراد معمولی نیز آن را انجام داده و این امر هیچگاه ما را قهرمان نخواهد کرد. زیرا باید کاری را با کمک توانایی و قدرت خاص خود انجام دهیم که دیگران انجام نداده باشند. در نتیجه موفقیت برای ما حاصل می شود.

برای اینکه بتوانید این قدرت و توانایی را در خودتان یافته و سپس با استفاده از آن قهرمان شوید، ابتدا به سوالات زیر پاسخ دهید.

1- چه کاری را بدون کوچکترین تلاشی به بهترین شکل ممکن انجام می دهید؟

به فعالیت هایی که کاملاً روی آن ها متمرکز هستید و هر روز آن ها را انجام می دهید خوب فکر کرده تا به راحتی عملکرد آن را بسنجید. یعنی کیفیت عملکردتان در کارهای مختلف را بررسی کنید. قطعاً کارهایی وجود دارد که برایتان بسیار سخت و سنگین بوده و حل مسائل مربوط به آن برایتان واقعاً رنج آور است. بنابراین کارها و مسائلی هم وجود دارد که بدون کوچکترین تلاشی عملکردتان در آن بهتر از دیگران است. این کارها، یعنی آن هایی که بدون کوچکترین تلاشی آن ها را بهتر از دیگران به سرانجام می رسانید، می توانند مهارت های خاص و قدرتمندترین توانایی هایتان را کشف کنند. کارهایی که با انجام آن ها نه تنها احساس وقت تلفی نکرده بلکه حالتان با آن کار خوب است و حس می کنید می توانید آن کار را به بهترین شکل انجام دهید.

2- چگونه دیگران را شگفت زده می کنید؟

آیا مکررا از دیگران می شنوید که “شما در فلان زمینه عالی هستی؟” آیا گاهی افرادی به سراغتان می آیند تا در برخی زمینه ها از شما مشاوره گرفته و یا از شما بخواهند کار خاصی را برایشان انجام دهید؟ این بازخورد دیگران بزرگترین چراغ سبزی است که می تواند به شما نشان دهد در چه زمینه ای ابر قدرت هستید.

پس در چیزهایی که دیگران در مورد شما می گویند بسیار دقیق باشید. چه صحبتی هایی که بسیار عادی و معمولی باشد و چه صحبت هایی که به درمورد انجام کاری در موردتان گفته می شود. به نوع، الگو و حالت های صحبت های دیگران در مورد خودتان دقت کرده تا بتوانید سر نخی در زمینه ای که ممکن است موثرتر از دیگران هستید را بیابید.

نسلون ماندلا می گویند این امر بسیار طبیعی است که افراد، مهارت ها و توانایی هایشان را نادیده می گیرند. زیرا انجام کار در آن زمینه برایشان بسیار آسان بوده و فکر می کنند کار خاصی انجام نداده و اغلب این توانایی و استعداد خاصشان نادیده گرفته می شود. پس، از دیگران استفاده کنید تا به شما بفهمانند که در چه زمینه هایی ابر قدرت بوده و تواناییتان غالب است. حتی می توانید به طور مستقیم از دوستی مورد اعتماد بپرسید.

3- انجام چه کاری شدیداً انگیزه تان را تحریک کرده و شما را به سمت خود می کشاند؟

توانایی های برجسته و ابر قدرت های انسان در واقع حسی است که انسان در انجام کاری مربوط به تواناییش نه تنها کاملاً مسلط بوده و بلکه آن عمل را با شور و اشتیاق شدید و مضاعف انجام می دهد. در واقع می توان گفت ویژگی قدرت ها و توانایی های برجسته و خاص انسان آمیزه ای از تسلط و شور و اشتیاق است. این اشتیاق به این معنا نیست که انسان با انجام آن کار خوشحال است بلکه در واقع به انجام آن عمل تحریک شده و انگیزه ای در وجودش به وجود می آیند که او را به سمت انجام آن عمل هر چند بسیار سخت، سوق می دهد.

در خودتان به دنبال یافتن یک چنین کاری باشید. چیزی که عمیقاً انگیزه تان را تحریک کرده و شدیداً جذبتان می کند. استعداد، توانایی و قدرت نهفته و پنهانتان را در انجام یک چنین کارهایی می توانید کشف کنید.

4- چه زمانی و در انجام چه کاری نترس هستید؟

به کارها و تجربیاتی که در آن ها بیشترین اعتماد به نفس را دارید فکر کنید. زمان هایی که حتی با وجود ریسک ها و خطرات بسیار در کار، آنقدر قدرتمند بوده اید که کاملاً با خاطری آسوده و اعتماد به نفس آن کار را انجام داده اید. این آسودگی خاطر نشان دهنده ی قدرت شما در آن زمینه است. هر چه سطح این آسودگی خاطر بیشتر باشد توانایی شما نیز بیشتر است.

حتی در محل کارتان هم می توانید به دنبال کشف این استعدادها باشید. کارهایی که در انجام آن ها بهترین هستید کارهایی است که از انجام آن لذت می برید درحالی که ممکن است خودتان خبر نداشته باشید. اگر هر روز به محل کار رفته و همیشه حس می کنید تمامی کارها، وظایف و مسئولیتی که برعهده تان است را به بهترین شکل انجام داده و در آن احساس رضایت می کنید و در پایان روز به خود می گویید: “واقعا روز خوبی داشتم”، “امروز بسیاری چیزها آموختم”، “برای محل کارم فردی مفید واقع شدم”، “توانستم مشکلی را حل کنم”، “من باعث شدم افراد تیم بهتر با هم کار کنند”، بدانید که همین احساسات خوب کمکتان می کند توانایی های خاص خود را کشف کنید.

در پایان در مورد نقاط قوتتان تحلیل هایی انجام داده و آن ها را برای خود شفاف سازی کنید. همچنین بررسی کنید که در کدام توانایی و استعداد، بهترین هستید و روی همان تمرکز کنید. اگر به این نقاط قوت و استعداد انسان پرو بال داده شود، می تواند تغییرات بسیار بزرگی را در زندگی به وجود آورده و او را تبدیل به فردی خاص، مشهور و قهرمان در زندگی کند. در واقع همه ی قهرمان هایی که تا به امروز شناخته ایم نیز از همین ویژگی برخوردار بوده اند. یعنی روی استعدادشان تمرکز و آن را تقویت کردند و توانستند کارهایی را بسیار بهتر از دیگران انجام داده و تبدیل به اسطوره ای در جهان شوند.

همه ی ما قادر به دستیابی به اهدافمان هستیم و هیچ چیزی نمی تواند سد و مانعمان شود. اما چیزی که اهمیت دارد این است که قبل از رسیدن به هدف به یک خود آگاهی رسیده و درک کنیم که چه کسی هستیم و در چه کاری می توانیم بهترین بوده و بهترین پیشرفت را داشته باشیم. در واقع این کار گام اول در رسیدن به اهداف به بهترین شکل ممکن و تبدیل شدن به فردی خاص و قهرمان است.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
fastcompany




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا