تغذیهراهنمای خرید

چگونه بهترین و سالم ترین غلات صبحانه یا سیریل را خریداری کنیم؟

راهنمای خرید بهترین و سالم ترین غلات صبحانه

صبحانه مهمترین وعده ی غذایی هر انسان است. توجه ویژه به آن واقعاً لازم و ضروری بوده و باید خوردن صبحانه را به یک عادت روزانه تبدیل کرد. از آنجایی که این وعده را به هیچ وجه نمی توان حذف کرد و اهمیت آن به حدی بالاست که همیشه باید وجود داشته باشد، توجه به خوراکی هایی که در این وعده استفاده می شود نیز بسیار اهمیت پیدا می کند. در بین تمام صبحانه هایی که ما ایرانی ها سر سفره می گذاریم، از جمله کره و عسل یا مربا، پنیر و گردو، چای شیرین، تخم مرغ آب پز، شیر و آبمیوه و… غلات صبحانه نیز نوعی صبحانه است. شاید مانند مواد غذایی که گفته شده رایج نباشد اما صبحانه ی محبوبی است.

1 راهنمای انتخاب و خرید غلات صبحانه

کارشناسان تغذیه معتقدند از آنجایی که غلات صبحانه به لطف تبلیغات شکل اصلی خود را از دست داده و به شکل های مختلف مانند بالشتک، توپک، چی پف، پف پف، توپی شکری و … در آمده اند، ارزش غذاییشان پایین آمده است. زیرا درصد بسیار بالایی قند و طعم دهنده به آن ها اضافه شده است. به علاوه زمانی که با شیر مخلوط می شوند، تبدیل به یک خوراک سرشار از پروتئین و فیبر می گردد؛ که درصد بسیار بالایی کربوهیدرات های پیچیده نیز دارد.

با این حال می توان آن را تبدیل به یک میان وعده یا صبحانه ی متعادل کرد؛ و آن هم زمانی اتفاق می افتد که در هنگام خرید به فاکتورهایی برای انتخاب سیریل سالم توجه کرد.

هنگامی که قصد خرید غلات صبحانه ی سالم و عالی، چه برای مصرف در وعده صبحانه و گرفتن انرژی صبحگاهی و چه به عنوان میان وعده ای در شب برای رفع خستگی را دارید، توجه و مطالعه ی کامل برچسب محصول را فراموش نکنید.

در اطلاعات درج شده روی برچسب مربوط به غلات صبحانه، موارد زیر را در نظر داشته باشید:

– غلات کامل باید در صدر لیست محتویات غلات صبحانه باشد؛ تا نشان دهد بیشترین مواد استفاده شده در تهیه ی محصول، غلات کامل است.

– برای اینکه بهترین و سالم ترین سیریل را مصرف کنید، به دنبال سیریلی بگردید که شکر اضافه نداشته و یا مقدار آن بسیار کم باشد. در حالت کلی تمام شکر محصول در هر بار سرو (هر وعده) بیشتر از 10 گرم نباشد.

– هدفتان را انتخاب سیریلی قرار دهید که در هر وعده 3 تا 5 گرم فیبر به بدنتان برساند.

– غلات صبحانه ای را انتخاب کنید که پروتئین آن به اندازه ی کافی باشد. حداقل 5 گرم در هر وعده.

بعد از اینکه با معیارهای گفته شده غلات صبحانه را انتخاب کردید، باز هم می توانید آن را هر چه سالم تر مصرف کرده و از مزایا و خواص آن نهایت استفاده را ببرید. بدین گونه که از شیر معمولی به جای شیر بادام یا شیر کم چرب استفاده کنید. چرا که حاوی مواد مغذی چون کلسیم، چربی و ویتامین D است.

همچنین بهتر است غلات صبحانه را به جای شیر، به ماست یونانی اضافه کرده و در آن بلوبری یا پودر کره ی بادام زمینی نیز بریزید؛ تا پروتئین و آنتی اکسیدان های آن افزایش یابد. برای اینکه از چربی های سالم در این خوراک بهره برده باشید، می توانید تخم کتان را در آن بپاشید.

– در غلات آنتی نوترینت هایی وجود دارند که بسیار مفید می باشند. شما می توانید برای اطلاع از اینکه “آنتی نوترینت های موجود در غلات چه موادی هستند” به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> آنتی نوترینت های موجود در غلات چه موادی هستند؟ <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
bicycling




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا