آموزش های ویدئوییزیبایی

چگونه از سر شیر به عنوان ماسک مو استفاده کنیم؟

سرشیر به دلیل داشتن ویتامین B5 و D برای کاهش شوره سر و سلامت مو بسیار مفید است. زمانی که سر شیر را با موادی مثل تخم مرغ، مایونز، عسل و موز مخلوط کنیم، می توانیم یک ترکیب و ماسک مو مفید برای از بین بردن موهای وز و افزایش رشد موها تهیه کنیم. این مواد را به راحتی با سر شیر ترکیب کرده، روی موهایتان بزنید و اجازه دهید برای 30 تا 60 دقیقه روی موهایتان بماند. سپس آن را پاک کرده و تفاوت قبل و بعد را احساس کنید!

طرز ساخت ماسک مو با سر شیر

1- برای آبرسانی به مو از کمی سر شیر خالص استفاده کنید.

برای تغذیه فولیکول های مو، از یک فنجان (240 میلی گرم) سر شیر استفاده کنید. قبل از استفاده از سر شیر حتماً آن را گرم کرده تا باکتری هایش از بین برود. سرشیر موهایتان را سرشار از ویتامین کرده و نرم و درخشان می کند. به علاوه باعث آبرسانی به موها می شود.

– اگر سر شیر را با دیگر مواد ترکیب کنید، می توانید مواد مغذی بیشتری به موهایتان برسانید.

– اگرچه می توانید سرشیر را با دستانتان روی موها بزنید، اما بهتر است برای انجام این کار از یک شانه استفاده کنید. استفاده کردن از شانه موجب می شود تا سر شیر در تمام نقاط مو به طور مساوی پخش شود.

2- برای افزایش رشد مو، سر شیر را با تخم مرغ و مایونز ترکیب کنید.

یک عدد تخم مرغ، یک فنجان (240 میلی گرم) سر شیر و یک فنجان مایونز را در کاسه ی متوسطی با هم ترکیب کرده و با یک قاشق هم بزنید تا یک خمیر یک دست و صاف به دست آورید.

– این ترکیبات به افزایش رشد مو و تقویت کردن آن کمک می کنند.

3- برای نرم و درخشان کردن مو از عسل استفاده کنید.

یک فنجان سر شیر و دو قاشق چای خوری (9.9 میلی گرم) عسل را با هم ترکیب کرده و با یک قاشق آن را هم بزنید تا یک ماسک مو درست کنید.

– این ماسک برای موهای آسیب دیده و تقویت دوباره فولیکول ها بسیار مناسب است.

– عسل ماده طبیعی بسیار مفیدی بوده که برای براق کردن و مرطوب کردن موها به کار می رود. همچنین برای موهای خشک بسیار مناسب است. اما به خاطر داشته باشید که استفاده بیش از حد از عسل، موجب کمرنگ شدن رنگ موهایتان می شود.

4- برای نرم شدن و از بین رفتن موهای وز، کمی موز به سر شیر اضافه کنید.

یک موز کامل را داخل مخلوط کن قطعه قطعه کنید. دو قاشق سوپ خوری (30 میلی گرم) سر شیر و عسل را به آن اضافه کرده و با دور متوسط مواد را با هم ترکیب کنید تا خمیر یک دستی تهیه کنید. مواد را از صافی یا توری عبور داده تا تکه های باقیمانده موز را بگیرید.

– برای نتیجه بهتر، باید خمیری کاملاً یک دست داشته باشید.

– موز و عسل هر دو برای نرم کردن مو و کاهش موهای وز و فرسوده مناسب هستند.

– اگر موهای بسیار خشکی دارید، دو قاشق سوپ خوری روغن نارگیل را به ترکیبتان اضافه کنید.

5- اگر شوره دارید، از فلفل سیاه، سرکه، لیمو، تخم مرغ، شنبلیله یا آرد نخودچی استفاده کنید.

به دلیل وجود ویتامین B5 و پروتئین در سرشیر، به خودی خود می تواند شوره سر را کاهش دهد، اما افزودن چند مواد دیگر می تواند تاثیرش را چند برابر کند. اگر شوره کمی دارید، استفاده از یکی از این ترکیبات هم کافی بوده و اگر شوره شدید سر دارید، بهتر است دو نوع از این مواد را به سر شیر اضافه کنید.

– برای استفاده از فلفل سیاه، یک یا دو قاشق چای خوری (4.9 یا 9.9 میلی گرم) فلفل سیاه را با یک فنجان سر شیر مخلوط کرده و آن را به شکل ماسک مو استفاده کنید.

– برای استفاده از سرکه، یک یا دو قاشق چای خوری سرکه را با یک فنجان سر شیر ترکیب کرده تا ماسکی برای درخشان کردن موهایتان تهیه کنید. استفاده از این ماسک ممکن است بوی تندی به موهایتان بدهد که بعد از استفاده از ماسک می توانید با شامپو، بوی ماسک را از بین ببرید.

– برای استفاده از لیمو، یک یا دو قاشق چای خوری لیمو را با یک فنجان سر شیر ترکیب کنید. اما در استفاده از لیمو محتاط باشید. زیرا لیمو می تواند در اثر استفاده بیش از حد و زیاد، موهایتان را کمرنگ کند.

– برای تهیه ماسک مرطوب کننده، یک تخم مرغ را با یک فنجان سر شیر ترکیب کنید.

– برای استفاده از دانه های شنبلیله، به اندازه دو قاشق چای خوری دانه را شب قبل بخیسانید. سپس آن را آسیاب کرده و با یک فنجان سر شیر ترکیب کنید.

– دو قاشق چای خوری آرد نخودچی را با یک فنجان سر شیر ترکیب کرده و خمیری یک دست تهیه کنید.

6- ماسک موهایتان را در یک ظرف در بسته و در یخچال نگهداری کنید.

می توانید ماسک مو را بلافاصله بعد از درست کردن مصرف کنید، اما اگر نمی خواهید آن را بلافاصله استفاده کنید؛ ماسک را در یک ظرف در بسته ریخته و داخل یخچال نگهداری کنید تا سر شیر خراب نشود.

– در عرض دو روز از ماسک مو استفاده کنید.

– برای همه ماسک های موی توضیح داده شده می توانید این کار را انجام دهید.

– در ماسک هایی که از موز استفاده می کنید، بهتر است موز را برای تازگی بیشتر و درست قبل از استفاده از ماسک با سر شیر ترکیب کنید.

نحوه استفاده از ماسک مو‌

1- ماسک مو را از جلو و ریشه تا عقب موهایتان بزنید.

برای استفاده از سر شیر، آن را با قاشق و یا انگشتانتان روی موها بزنید. از ریشه های مو شروع کرده و کم کم عقب بروید. سرتاسر موها را به ماسک آغشته کنید.

– برای رساندن ماسک به فولیکول های مو، لازم نیست بیش از حد از آن استفاده کنید. مقدار اضافی ماسک می تواند باعث چرب شدن موهایتان شود.

– برای پخش کردن ماسک مو روی موهایتان، می توانید از قلمو یا فرچه هم استفاده کنید.

2- موهایتان را با یک کلاه پلاستیکی بپوشانید.

تمامی قسمت های مو را زیر کلاه ببرید.

– گرمای تولید شده داخل کلاه به جذب بهتر مواد کمک می کند؛ به علاوه کلاه از خشک شدن ماسک جلوگیری می کند. اگر ماسک خشک شود، تاثیر آنچنانی نخواهد داشت.

3- اجازه دهید ماسک حدود 30 تا 60 دقیقه روی موهایتان بماند.

بعد از گذشت نیم ساعت، سر شیر و ترکیبات استفاده شده در ماسک به موها نفوذ می کند. اما برای تاثیر بهتر، می توانید تا یک ساعت هم صبر کنید.

4- با آب خنک ماسک را کاملاً بشویید.

– برای نتیجه بهتر، از آب خنک استفاده کنید. آب خنک باعث بسته ماندن فولیکول های مو شده که این کار بعد از تغذیه کردن آن ها بسیار مفید است. به هر حال اگر ترجیح می دهید، می توانید از آب گرم استفاده کنید.

5- موها را با شامپو بشویید.

شامپو را از ریشه تا عقب موها بزنید؛ سپس آن را کاملاً از روی موها بشویید.

– اگر موهای خشکی دارید، می توانید از نرم کننده مو نیز استفاده کنید.

6- برای داشتن موهای براق تر و سالم تر، هر هفته یا هر 2 هفته از ماسک موی سر شیر استفاده کنید.

حداقل هر 15 روز یکبار از ماسک استفاده کنید. برای تاثیر بهتر، می توانید یک یا دو بار در هفته هم از این ماسک استفاده کنید.

– استفاده مکرر از این ماسک می تواند باعث تقویت ضخامت و رشد مو شود و به طور کلی سلامت موهایتان را بهبود ببخشد.

مقلات پیشنهادی فن تریکس …

>> خواص، فواید و نحوه ساخت ماسک مو با استفاده از خاک بنتونیت <<<

>> طرز تهیه ماسک مو از ترکیب روغن زیتون با موز، عسل، روغن نارگیل و آووکادو <<<

>>> طرز ساخت ماسک هیدراته کردن مو با شیره درخت افرا <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا