گل و گیاه

معرفی گل ها و گیاهانی که به نگهداری، مراقبت و توجه کمی احتیاج دارند

وجود گل های طبیعی زینتی در خانه از وجوه مختلفی از جمله زیبایی و سلامت جسمی و روانی بسیار عالی است. اما بیشتر گل ها به نگهداری و مراقبت هایی احتیاج دارند که برای بسیاری دشوار است. همچنین نسبت به شرایط زندگیشان مثل نبود نور در منزل و یا نداشتن وقت کافی برای مراقبت، علی رغم علاقه امکان پرورش گل در منزلشان وجود ندارد. خوشبختانه برای این دسته از افراد گل ها و گیاهانی وجود دارد که نیازهای مراقبتی، آبیاری و نور بسیار کمی احتیاج داشته و بدون کوچکترین توجهی به بهترین شکل رشد کرده و زیبا می شوند. در ادامه اسامی گل ها و گیاهان با نیاز به مراقبت کم را معرفی خواهیم کرد.

گل هایی که به آبیاری کمی احتیاج دارند.

اگر مشکل آبیاری دائمی گیاهان را دارید، گل هایی را انتخاب کنید که به آبیاری بسیار کمی احتیاج دارند:

1- بامبو پالم یا نخل بامبو

1 گیاهانی که به مراقبت کمی احتیاج دارند

پرورش نخل بامبو که به شامادورا نیز معروف است بسیار آسان است. نخل بامبو به آبیاری بسیار کمی احتیاج داشته و به تصفیه ی هوای منزلتان نیز کمک می کند. این گل می تواند تا ارتفاع 3.5 متر و تا عرض 1.5 متر رشد کند. بنابراین برای راهرو و پذیرایی عالی می باشد. این گل به نور غیر مستقیم احتیاج داشته و آبیاری آن نیز تنها زمانی لازم است که خاکش کاملاً خشک شود. همچنین سمی هم نبوده و برای کودکان و حیوانات خانگی ایمن است.

2- ساکولنت ها

2 گیاهانی که به مراقبت کمی احتیاج دارند

نوع دیگری از گیاهان با نیاز به مراقبت کم ، ساکولنت ها می باشند. ساکولنت ها گل های زیبایی هستند که به علت تنوع وسیع شکل و رنگشان بسیار جذاب و پرطرفدارند. خوشبختانه این گل های زیبا و عالی به آبیاری بسیار کمی احتیاج دارند. زیرا برگ های آن آب را ذخیره می کند. اما به نور مستقیم خورشید احتیاج داشته و آب و هوای خشک را ترجیح می دهند. همچنین می توان با ساکولنت ها حلقه های تزئینی درب ساخت.

3- نخل دم اسبی

3 گیاهانی که به مراقبت کمی احتیاج دارند

این درخچه نیز آب را در برگ های ضخیم خود ذخیره می کند. هرچه این برگ های زیبا بزرگتر می شوند لاغرتر می گردند. این گیاه اصلاً به آبیاری زیادی احتیاج ندارد و با این حال ظاهری بسیار زیبا و شگفت انگیزی دارد.

4- بگونیاها

4 گیاهانی که به مراقبت کمی احتیاج دارند

گل های بگونیا به آب زیادی احتیاج ندارند. در واقع ترجیح می دهند که خاکشان قبل از آبیاری خشک باشد. بگونیاها در طیف گسترده ای از رنگ های لذت بخش مانند صورتی و قرمز شکوفه می دهند.

5- گل اشوریا (ساق عروس)

5 گیاهانی که به مراقبت کمی احتیاج دارند

زیباترین و فانتزی ترین ساکولنتی است که می توان بدون کوچک ترین توجه و آبیاری روی میز کار، اتاق خواب یا میز غذاخوری گذاشت. به لطف طیف وسیع رنگ اشوریا می توان آن را با دکور خانه ست کرد. البته این گل در کنار آب کم به نور هم احتیاج دارد.

6- آلوورا

6 گیاهانی که به مراقبت کمی احتیاج دارند

یکی از گیاهان با نیاز به مراقبت کم ، که پرورش آن بسیار آسان است آلوورا می باشد که به آبیاری کمی احتیاج دارد. به علاوه خواص فوق العاده ی آن برای پوست و مو ارزش وجودش را در خانه بیشتر می کند. با داشتن آلوورا در خانه، هر زمان دچار سوختگی شدید دیگر نیازی به مراجعه به داروخانه ندارید.

7- برای اتاق خوابتان گل مار انتخاب کنید.

7 گیاهانی که به مراقبت کمی احتیاج دارند

گل مار به مراقبت چندانی احتیاج ندارد و با وجود آبیاری بسیار کم هوای اتاق خوابتان را تازه و تمیز می کند.

انواع گیاهان با نیاز به مراقبت کم که به نور کمی احتیاج دارند.

اگر خانه شما کم نور است و مشکل نور دارید، گل هایی را انتخاب کنید که به نور زیادی احتیاج ندارند.

1- سرخس بوستون

8 گیاهانی که به مراقبت کمی احتیاج دارند

سرخس بوستون بهترین گل برای محیط های اداری است که نور در آنجا کم بوده و آلودگی های هوا زیاد است. چرا که این گل قدرت عجیبی در تمیز کردن هوا دارد. این گل به نقطه ای خنک، بدون نور یا نور غیرمستقیم و سرشار از رطوبت احتیاج داشته و آب فراوانی نیز می خواهد.

2- لی لی صلح

9 گیاهانی که به مراقبت کمی احتیاج دارند

گلی بسیار زیبا و پر زرق و برق، مناسب پذیرایی و ناهارخوری، تصفیه کننده ی هوا که به نور بسیار کمی احتیاج دارد. فقط گرده هایی را در فضا می افشاند که ممکن است برای افراد حساس ایجاد آلرژی کند.

3- فیلودندرون یا پوتوس قلبی

10 گیاهانی که به مراقبت کمی احتیاج دارند

این گل به خاطر اینکه در محیط کاملاً بدون نور و تاریک، مقاومت بالایی دارد بسیار مشهور و پر طرفدار است. می توان آن را در سبدی آویزان کاشت تا به صورت آویزی رشد کند. فقط احتیاط کنید؛ زیرا این گیاه یکی از گیاهان با نیاز به مراقبت کم بوده که بسیار سمی است.

4- پوتوس

11 گیاهانی که به مراقبت کمی احتیاج دارند

نگهداری این گل بسیار آسان است و گل پتوس را در آب نیز می توان پرورش داد. این گل باید از نور مستقیم خورشید دور نگه داشته شود. پوتوس قلبی سمی است، اما می توان آن را در گلدان آویزی کاشته تا از در و دیوار بالا برود.

5- زاموفیلیا یا زی زی

12 گیاهانی که به مراقبت کمی احتیاج دارند

گلی که به کمترین توجه و مراقبت احتیاج دارد؛ زیرا هم نور و هم آبیاری بسیار کمی لازم دارد.

6- دیفن باخیا

13 گیاهانی که به مراقبت کمی احتیاج دارند

این گل را هم در انواع سفید و سبز و هم در انواع زرد و سبز می توان یافت. می توان آن را در اتاقی تاریک و بدون نور و هم در نور کم و غیر مستقیم پرورش داد. فقط دقت داشته باشید که این گل نیز کاملاً سمی است.

گیاهان و گل هایی که بدون توجه و با مراقبت کم رشد می کنند.

1- گل عنکبوتی

14 گیاهانی که به مراقبت کمی احتیاج دارند

این گل در هر جایی از منزل که نور متوسط خورشید، رطوبت و گرمایی متوسط داشته باشد رشد می کند. گل عنکبوتی را چه در کنار پنجره و چه در نقطه ای با نور متوسط بگذارید، به راحتی رشد کرده، هوا را تصفیه می کند و اصلاً به مراقبت و توجه زیادی هم احتیاج ندارد.

2- نعنا در آشپزخانه

15 گیاهانی که به مراقبت کمی احتیاج دارند

نعنا را می توان در گلدانی کنار پنجره ی آشپزخانه گذاشته و هر زمان که به نعنای تازه احتیاج داشتید از آن استفاده کنید. نعنا به مراقبت احتیاج ندارد، فقط هر زمان که خاک آن خشک شد آن را آبیاری کنید. یکی از گیاهان ارزشمند که با مراقبت کم و با کوچکترین زحمت، می توان آن را به عنوان دارویی برای برای درمان مشکلات معده، کاهش استرس، حالت تهوع، سردرد، و سندرم روده تحریک پذیر پرورش داد.

3- مریم گلی

16 گیاهانی که به مراقبت کمی احتیاج دارند

محیطی سرشار از نور خورشید را دوست دارد. تحمل خشکی و هوای بسته ی داخل منزل را دارد، خورشید دوست است و به توجه بسیار کمی احتیاج دارد. گلی مقاوم با ویژگی ها و خواص دارویی عالی است. ضد التهاب و ضد باکتری طبیعی بوده و می تواند به عنوان یک آرامبخش و تسکین دهنده ی سوء هاضمه و رودل استفاده شود.

4- دراسنا پرچمی

17 گیاهانی که به مراقبت کمی احتیاج دارند

این گل را می توان در رنگ های بسیار جذاب و اندازه های مختلف خریداری کرد. آب کم و نور متوسط می خواهد و به نیازهای خاص و مراقبت و نگهداری احتیاج ندارد. همچنین این گیاه تصفیه کننده ی هوا نیز می باشد.

5- آگلونما

18 گیاهانی که به مراقبت کمی احتیاج دارند

به دلیل اینکه این گل به آبیاری و نور کمی احتیاج دارد، می توان آن را در هر جایی از خانه گذاشت. فقط به هوای گرم احتیاج دارد و گلی مناسب خانه های گرم است.

6- گیاهان هوازی

19 گیاهانی که به مراقبت کمی احتیاج دارند

مناسب افرادی که فضای زیادی برای گل ندارند. زیرا این گیاهان حتی به خاک و گلدان هم احتیاج ندارند. تنها لازم است 10 روز در آب بمانند. بعد از ده روز می توانید آن ها را در قفسه، میز یا سبدی گذاشته و به کل فراموششان کنید!

7- برگ انجیری

20 گیاهانی که به مراقبت کمی احتیاج دارند

گیاهی که تنها خانه ی گرم و نوری غیرمستقیم می خواهد. شما می توانید بیشتر اوقات این گیاه را به طور کامل فراموش کنید؛ اما همچنان برگ های پر رنگ و زیبایش را حفظ کرده و هوا را نیز برایتان تمیز نگه می دارد.

فن تریکس مطالعه مقالات زیر را نیز به شما پیشنهاد می دهد.

>>> گل های مناسب برای پرورش در فضای آشپزخانه

>>> 14 گیاه آپارتمانی مقاوم به سرما

>>> مراقبت از گل شمعدانی در فصل زمستان

>>> مراقبت از گل رز لنتون یا رز زمستانه

>>> مراقبت از گیاه نپنتس گوشت خوار

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا