زیبایی

طرز ساخت ماسک هیدراته کردن مو با شیره درخت افرا

شیره ی درخت افرا، دارای خاصیتی است که به صورت طبیعی رطوبت را جذب کرده و می تواند باعث هیدراته شدن مو های خشک شود. ماسک شیره درخت افرا برای موها آبرسانی قوی بوده و به تنهایی برای هیدراته شدن عمیق موها کافی است. اما می توان آن را با مواد مغذی دیگری مثل آووکادو، موز، شیر، بادام، روغن زیتون، عسل و روغن نارگیل نیز همراه کرد تا مزایا و خواص آن دو چندان شود.

ماسک مو با شیره درخت افرا

مواد لازم برای ساخت ماسک مو

– ½ آووکادو
– یک عدد موز پوست کنده
– 3 قاشق غذاخوری شیر بادام
– 2 قاشق غذاخوری شیره درخت افرا
– 3 قاشق غذاخوری روغن زیتون

طرز تهیه ی ماسک مو

1- آووکادو و موز را در کاسه ای ریخته و با چنگال له کنید؛ تا کاملاً یکدست شده و با هم مخلوط شوند.

– اگر موهایتان بلند است باید همه مواد گفته شده را دو برابر کنید.

2- روغن زیتون، شیر بادام و شیره درخت افرا را به مواد اضافه کرده و خوب هم بزنید تا مواد کاملاً در هم مخلوط شوند و خمیری یکدست و یکنواخت به دست آید.

– از طبیعی بودن شیره درخت افرایی که استفاده می کنید، مطمئن شوید. انواعی از این شیره ها دارای شربت ذرت با فروکتوز بالا بوده که خواص شیره درخت افرا را ندارند. بنابراین نتیجه ای که از ماسک انتظار دارید را به شما نمی دهند.

3- به کمک انگشتانتان یا شانه ای دندانه درشت، ماسک را روی مو های خشک یا مرطوب پخش کرده تا ماسک روی همه ی موها به صورت یکنواخت پوشش یابد.

1 ساخت ماسک مو با شیره درخت افرا

4- بعد از اینکه موها کاملاً با ماسک پوشش یافتند، با کمک کلیپس موها را روی سر جمع کنید.

بعد از زدن ماسک مو، مو ها کمی خشک و شکننده شده که کاملاً طبیعی است. کلاه سرکرده و اجازه دهید به مدت 15 تا 20 دقیقه، ماسک روی موها بماند.

2 ساخت ماسک مو با شیره درخت افرا

5- با شامپویی طبیعی موها را بشویید.

استفاده از شامپوهایی که مواد شیمیایی و سولفات دارند، تمام مواد مغذی ماسک را از بین برده و آن را بی اثر می کنند.

– برای موهای خشک و شکننده، هر دو هفته یکبار از این ماسک استفاده کنید.

روش های دیگر ساخت ماسک با استفاده از شیره درخت افرا

1- همان طور که گفته شد، می توانید شیره ی درخت افرا را به تنهایی روی موها زده و به صورت یکنواخت پوشش دهید. سپس بعد از گذشت 20 دقیقه آن را با شامپوی طبیعی و نرم کننده ای که به صورت معمول استفاده می کنید بشویید.

اگر انتهای موهایتان خشک و شکننده شده است، می توانید ماسک مو را فقط روی این قسمت ها بزنید.

2- 3 قاشق غذاخوری شیره افرا را با یک قاشق عسل مخلوط کرده و به موها بزنید. سپس اجازه دهید به مدت 20 دقیقه روی موها بماند و بعد از 20 دقیقه موها را بشویید.

عسل بهترین مرطوب کننده ی طبیعی بوده و می تواند دوز بالایی از آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی را برای مو ها فراهم کند. ماسک گفته شده بسیار مرطوب کننده و ساده است.

3- با ترکیب روغن نارگیل و شیره افرا به نسبت مساوی، می توانید ماسک مو بسازید.

روغن نارگیل نیز مرطوب کننده ای عالی بوده و در ترکیب با شیره ی افرا نتایج بسیار خوبی برای مو های خشک خواهد داشت. فقط دقت داشته باشید که این ماسک باید به مدت یک ساعت روی موها بماند، سپس با شامپویی ملایم شسته شود.

برای آشنایی بیشتر با انواع ماسک مو مقالات “طرز ساخت ماسک مو با خاک بنتونیت” و “طرز ساخت ماسک مو با روغن زیتون” را در وب سایت فن تریکس مطالعه کنید.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا