موبایل و تبلت

APK چیست و چگونه می توان آن را روی گوشی نصب کرد؟

APK چیست؟

اگر تاکنون برای شما پیش آمده که یک برنامه اندروید را خارج از Google Play Store سرچ کرده باشید، احتمالاً با فایل های APK آشنایی دارید. اما این فایل ها چه چیزهایی هستند و چه کارهایی انجام می دهند؟!

1 دانلود و نصب APK

APK، مخفف Android Package Kit بوده که در قالب یک فرمت خاصی برای نصب برنامه ها و اپلیکیشن های اندرویدی مورد استفاده قرار می گیرد. این اپلیکیشن شباهت بسیار زیادی به EXE برای ویندوز دارد. اگر شما قصد دارید یک برنامه را نصب کنید ولی نمی خواهید از Google Play Store استفاده کنید، باید APK را به صورت دستی دانلود کرده و اجرا کنید. در واقع، با دانلود فایل‌های APK، دیگر نیازی به دسترسی به سرویس هایی مانند Google Play نخواهید داشت. برای نصب این فایل‌ها حتی نیازی به اتصال اینترنت نیز وجود ندارد.


همچنین می توانید با مراجعه به لینک زیر نحوه استفاده از ابزار جدید اسکرین شات اندروید را فراگیرید.

>>> نحوه استفاده از ابزار جدید اسکرین شات اندروید <<<


آیا فایل های APK امن هستند؟

گاهی اوقات بله، ولی نه همیشه! Google Play Store به اندازه Apple’s App Store کنترل شده نیست، اما باز هم برنامه های مخرب سریعاً شناسایی شده و حذف می گردند.

اگر شما یک فایل APK را از یک سایت شخص سوم (سرویس های غیر از Google Play Store) دانلود کنید، هیچ ضمانت و حفاظتی وجود ندارد و توسعه دهندگان مخرب می توانند کاربران اندروید را فریب داده تا باج افزار (ransomware) یا هر گونه نرم افزار مخرب دیگر را نصب کنند. به عبارت دیگر، توسعه دهندگان مخرب، با سالم و مشروع جلوه دادن برخی اپلیکیشن ها، کاربران اندروید را فریب داده تا این برنامه ها را نصب کنند.

برخی از فایل های APK ممکن است شامل نرم افزارهای مخرب مانند malware باشد که برای دستگاه شما خطرناک هستند. برای همین بهتر است پیش از دانلود یا نصب برنامه ای با استفاده از سرویس های جایگزین برای Google Play Store محتاطانه عمل کرده و قبل از دانلود و نصب حتماً نظر افرادی که پیش از شما این برنامه را نصب کرده اند را بخوانید تا از سالم بودن فایل اطمینان حاصل کنید.

چگونه فایل های APK را نصب کنیم؟

برای نصب یک فایل APK، اول از همه باید آن فایل را از طریق جستجوی آنلاین پیدا و دانلود کنید. قبل از اینکه بتوانید این برنامه را بر روی گوشی خود نصب کنید، باید مطمئن شوید که مجوز نصب فایل های APK را فعال کرده اید.

پس اگر قصد دارید یک فایل APK نصب کنید و از غیرمخرب بودن (مشروع یا سالم بودن) آن مطمئن هستید (مثلاً یک برنامه ای که توسط دوستتان ساخته شده را تست کرده اید اما آن برنامه هنوز روی Google Play Store منتشر نشده است یا اینکه می خواهید برنامه های آمازون را امتحان کنید)، در ابتدا باید تعدادی تنظیمات انجام دهید.

2 دانلود و نصب APK

پیش از نصب فایل APK، به قسمت Security در منوی Settings بروید و تیک گزینه Unknown Sources را فعال کنید. با این کار، اجازه نصب APK به شما داده خواهد شد.

زمانی که این کار انجام شد، APK را دانلود کرده و فایل آن را لمس کنید تا نصب گردد. این فایل نیز مانند تمام برنامه ها و اپلیکیشن های دیگر نصب شده و اجرا می شود.

در پایان با مطالعه مقاله زیر با اپلیکیشن اوبر Uber آشنا شوید.

>>> روش نصب و کار کردن با اپلیکیشن اوبر Uber <<< 

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
techradar




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا