موبایل و تبلت

چگونه در اندروید موقعیت مکانی خود را به دیگران اطلاع دهیم؟

اشتراک گذاری موقعیت مکانی در Google Maps

1 گوگل مپ

گمان کنید با ماشین خود در جایی هستید و نیاز دارید مکان خود را به دیگران اطلاع دهید. در این صورت شما می توانید با فرد مورد نظر تماس گرفته و موقعیت تقریبی خود را به او گفته یا اینکه موقعیت دقیق تان را با استفاده از گوگل مپ (Google Maps) به او اطلاع دهید.

در واقع، این یک ویژگی فوق العاده ای بوده که در برنامه پیام های گوگل (Google’s Messages app) ساخته شده است. این برنامه به صورت پیش فرض SMS و MMS در گوشی های نکسوز و پیکسل (Nexus and Pixel) نصب شده است. اما حتی اگر شما از هیچ کدام از این گوشی ها استفاده نمی کنید، باز هم می توانید برنامه مسیج اندروید (Android Messages) را از فروشگاه Google Play دانلود کرده و روی هر نوع گوشی اندرویدی نصب کنید.

بنابراین، اگر از قبل این برنامه را روی گوشی خود نداشتید آن را نصب و در آن کاوش کنید.

در ابتدا باید به این نکته اشاره کنیم که این برنامه تنها راه برای به اشتراک گذاشتن موقعیت مکانی شما با شخصی دیگر نیست. شما می توانید با استفاده از گوگل مپ (Google Maps) همان کار را انجام دهید. تیم ما روش روش دیگری در این مقاله به شما ارائه می دهد که فکر می کنیم بهتر است. پس با ما در فن تریکس همراه باشید.

برای به اشتراک گذاری موقعیت مکانی خود از طریق MMS، برنامه مسیج اندروید را راه اندازی کنید. اگر شما فقط برنامه را نصب کرده اید، اکنون باید پیش فرض SMS/MMS را مشخص کنید. در یک زمان، اندروید فقط به یکی از این برنامه ها اجازه داده تا پیام متنی بفرستد. بنابراین لازم بوده شما اول این دو پیش فرض را تست و یکی از آنها را انتخاب کنید.

2 گوگل مپ

زمانی که برنامه را نصب و پیش فرض را انتخاب کردید، یک صفحه برای ایجاد پیام متنی باز کنید. روی علامت (+) در سمت چپ پیام، کلیک کنید.

3 گوگل مپ

از اینجا، آیکون آخر که مربوط به مکان یابی است را انتخاب کنید.

4 گوگل مپزمانی که برای اولین بار از این برنامه استفاده می کنید، باید اجازه مکان یابی را تأیید کنید (در متنی که ظاهر می شود گزینه ALLOW را انتخاب کنید) با انتخاب این گزینه، مکان شما سریعاً به فاصله چند دقیقه به روز می شود.

5 گوگل مپ

گزینه ی“Select this location” را انتخاب کنید. اگر لوکیشن یا مکان نادرست بود، می توانید روی آن ضربه بزنید تا لیستی از نزدیک ترین مکان ها را به شما نمایش دهد.

6 گوگل مپ

اکنون شما به سادگی می توانید لوکیشن خود را به همراه هر پیام متنی که دوست دارید، بفرستید.

7 گوگل مپ

با فرستاده شدن پیام، شخص گیرنده در عرض چند ثانیه از موقعیت مکانی شما مطلع خواهد شد. زمانی که شخص گیرنده روی لینک مربوطه کلیک می کند، لینک به طور خودکار در قسمت Google Maps Navigation باز می شود.

8 گوگل مپ

حتی اگر از این برنامه استفاده نمی کنید، آن را روی گوشی خود نصب کنید. شاید در مواقع ضروری به کارتان بیاید. این ویژگی، به اشتراک گذاری موقعیت مکانی شما را بسیار راحت کرده و یک ابزار با ارزش به حساب می آید.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
howtogeek




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا