تغذیهسلامت

خواص، فواید و تاثیر ساپادیل یا سورسوپ در درمان سرطان

سورسوپ یا ساپادیل را از آن جهت که خاصیت ضد سرطانی بسیار قوی دارد، درخت معجزه نیز می نامند. گفته می شود که ترکیبات بیوشیمیایی آن هزار برابر بیشتر از شیمی درمانی و رادیوتراپی است. اما آیا باور کردنی است؟!… گفته می شود برگ های این گیاه می تواند سرطان را درمان کند. اما آیا واقعاً می تواند جایگزین داروهای شیمیایی شود؟ آیا خواص دیگری هم برای سلامتی بدن دارد؟ در ادامه به بررسی گیاه سورسوپ و خواص و فواید ساپادیل می پردازیم. پس با ما در فن تریکس همراه باشید.

سورسوپ چیست و برگ های آن برای چه چیزی مفید می باشند؟

سورسوپ گیاهی گلده و همیشه سبز است. این گیاه بومی آمریکای مرکزی، مکزیک، کوبا و بخش هایی از هند بوده و هم اکنون به طور گسترده ای از جنوب شرقی چین به دیگر کشورهای جهان صادر می شود.

در طب سنتی از ساپادیل برای درمان چندین مرض و بیماری استفاده می شود. این گیاه در درجه اول برای درمان التهاب، روماتیسم، فشار خون بالا، دیابت، عفونت های انگلی و سایر شرایط مشابه شناخته شده است.

ساپادیل نیز خوراکی بوده و از ارزش درمانی خوبی برخوردار می باشد. به عنوان یک ماده ضد آرتریت طرفداران زیادی دارد و عصاره های آن با عفونت های انگلی و کرم مبارزه می کند. برگ ها در درمان هیپوگلیسمی و التهاب موثرند و همچنین دارای خواص ضد اسپاسمی دارند.

این خصوصیات را می توان به متابولیت های گیاه (فرآیند سوخت و ساز) نسبت داد. ساپونین ها، آلکالوئیدها، کومارین ها، ترپنوئیدها، تانن ها و چندین ماده شیمیایی فعال دیگر در این گیاه معجزه گر شناسایی شده اند.

خواص و فواید ساپادیل در سلامتی بدن

برگ های گیاه soursop از عوامل ضد التهابی شناخته شده هستند. همچنین این برگ ها دارای خواص ضد تب، ضد میکروبی، ضد دیابتی، محافظت کنندگی قلب و ضد انگلی هستند. به علاوه عصاره سورسوپ بر سیستم های حیاتی بدن تأثیر مثبت دارد.

خواص و فواید ساپادیل عبارتند از:

1- برگ های سورسوپ با سرطان مبارزه می کند.

تحقیقات ثابت کرده است که برگ های سورسوپ به طور موثری با سرطان مبارزه می کند. همچنین مطالعات دیگری، اثرات آنتی پرولیفراتیو و ضد سرطانی گیاه را در برابر سرطان های پستان، روده بزرگ، پروستات، ریه، خون، کبد، دهانه رحم، تخمدان، دهان و پوست ثابت کرده است.

2- درمان التهاب

از برگ های ساپادیل به اشکال متفاوت برای درمان اختلالات التهابی مختلف استفاده می شود. مطالعات متعددی در موش صحرایی، اثرات ضد زخم، ضد درد و آنتی اکسیدانی برگ ها را نشان می دهد.

جوشانده برگ ها به دلیل اثرات ضد روماتیسم و عصبی به صورت موضعی استفاده می شود. همچنین باعث کاهش یا بهبود آبسه ها و زخم ها می شود. عصاره برگ ها می تواند شرایط التهابی مانند سیستیت، روماتیسم، درد مفاصل، تب، اسهال، مالاریا، انگل و بثورات پوستی را تسکین دهد.

دوز 100 گرم از این عصاره به عنوان ضد درد (مسدود کننده درد) در موش صحرایی تایت شده است. برگ های ساپادیل همچنین می تواند زخم ها، ضایعات، زخم های باز و ورم را بهبود بخشند.

3- به درمان بی خوابی کمک می کند.

3 فواید و مزایای برگ ساپادیل

در هلند، برگ های soursop برای تقویت خواب در بالش ها قرار داده می شود. همچنین دمنوش هایی که از برگ های این گیاه تهیه می شود، باعث تحریک خواب خواهد شد. برگ ها باعث آرامش عضلات شده و به عنوان آرام بخش عمل می کنند. یک لیوان چای برگ های این گیاه، خوابی عمیق و عاری از استرس را رقم خواهد زد.

4- دیابت و قند خون را تنظیم می کند.

تجویز روزانه 100 میلی گرم عصاره سورسوپ یا ساپادیل در موش ها باعث شد قند خون آن ها به شکلی قوی کنترل شود. درمان طولانی مدت سورسوپ (به مدت 28 روز) در موش ها باعث کاهش سطح قند خون و سطح کراتینین سرم شد. همچنین فعالیت آنزیم های کبدی (AST ،ALT و غیره) را متعادل کرد. سطح کلسترول و تری گلیسیرید نیز بازسازی شد.

گفته می شود میوه این گیاه ممکن است از خواص ضد دیابتی بیشتری نسبت به برگ ها برخوردار باشد. از این رو پیشنهاد می کنیم اگر دیابت دارید در مورد خوردن آن با پزشک خود مشورت کنید.

5- دارای خواص ضد ویروسی است.

عصاره سورسوپ خواص ضد ویروسی را در برابر بسیاری از ویروس های انتخابی نشان داده است. این گیاه در تکثیر HIV در سلول های میزبان دخالت می کند. همچنین، عصاره برگ های این گیاه از اتصال ویروس به سلول میزبان جلوگیری می کند. عصاره پوست و ساقه سوروسوپ در مقابل ویروس تبخال سیمپلکس نیز عملکردی موثر دارد. این نشان دهنده اثر ضد ویروسی سورسوپ است. پلی فنول های موجود در آن دلیل این نوع فعالیت می باشند.

6- از پاتوژن های دندانی محافظت می کند.

مشخص شده است که برگ Soursop ضد باکتری و قارچ کش می باشند. این برگ ها از رشد انواع باکتری ها جلوگیری می کنند. آزمایشات آزمایشگاهی نشان داد، اثر ضد میکروبی برگ ها در برابر قارچ کاندیدا آلبیکنس قوی ترین بوده است. این نتایج قدرت برگ های سوروسوپ را در درمان اختلالات دهان نشان می دهد. در آینده می توان از این برگ ها برای درمان سرطان دهان و مشکلات مزمن دندان استفاده کرد.

چگونه از برگ های سورسوپ استفاده کنیم؟

4 فواید و مزایای برگ ساپادیل

برای استفاده از سورسوپ نیز تنها کافیست آن را مانند چای دم کرده و نوش جان کنید.

در پایان برای اطلاع از طرز تهیه و مصرف آبمیوه ساپادیل مقاله زیر را در وب سایت فن تریکس مطالعه کنید.

>>> طرز تهیه و مصرف میوه ساپادیل <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
stylecraze




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا