فضای مجازی

اوبر چیست و چگونه باید از آن استفاده کرد؟

اوبر یک سرویس پرس وجو برای ماشین است که به شما اجازه می‌ دهد، از طریق اپلیکیشن آن درخواست راننده‌ی خصوصی کنید. این سرویس از نرم افزار dispatch برای ارسال نزدیک ترین راننده تاکسی به شما استفاده می‌ کند. استفاده از این سرویس به قدری آسان است که حتی نیاز به پرداخت کرایه در همان لحظه به راننده نیست. چرا که اوبر هزینه‌ی خدمات را از طریق کارت بانکی یا اکانت پی پال (PayPal) پرداخت خواهد کرد.

برای استفاده از این خدمات

1- وب سایت اوبر را باز کنید: اوبر شرکتی است که به شما اجازه می‌ دهد در هر شهری که امکان استفاده از خدمات آن وجود داشته باشد یک راننده شخصی برای خود رزرو کنید. پس در درجه‌ی اول باید وب سایت اوبر به آدرس uber.com را باز کرده و یا مستقیما از طریق اپلیکیشن اوبر بر روی موبایلتان وارد آن شوید و اکانت بسازید.

1 خدمات اوبر و نحوه استفاده از آن

2- روی Sign Up که زیر عبارت Ride with Uber نوشته شده است کلیک کنید: برای استفاده از خدمات اوبر احتیاج به یک کارت بانکی معتبر یا یک اکانت پی پال دارید، تا زمانی که در وب سایت اوبر برای خود اکانت می‌ سازید، اطلاعات حساب بانکی یا اکانت پی پال خود را در آن تعریف کنید.

2 خدمات اوبر و نحوه استفاده از آن

3- نام و نام خانودادگی خود را وارد کنید: نام شما به این منظور پرسیده می‌ شود تا زمانی که اوبر به راننده دستور می‌ دهد به شما سرویس دهد، نام شما را نیز به وی اعلام کند که راننده بداند باید به چه کسی ارائه‌ی خدمات کند. اطلاعات شما کاملا محرمانه باقی می‌ ماند. پس جای نگرانی نیست و با اطمینان اطلاعات را وارد کنید.

3 خدمات اوبر و نحوه استفاده از آن

4- شماره موبایل خود را وارد کنید: شماره موبایل نیز صرفا برای تماس راننده با شماست. که در صورت نیاز با شما تماس بگیرد.

4 خدمات اوبر و نحوه استفاده از آن

5- آدرس ایمیل خود را وارد کنید: برای استفاده از خدمات اوبر و ساخت اکانت که پیشتر نیز در مورد آن گفتیم، نیاز است یک آدرس ایمیل معتبر را در سایت اوبر وارد کنید.

5 خدمات اوبر و نحوه استفاده از آن

6- یک رمز عبور بسازید: هر باری که وارد اپلیکیشن اوبر شدید و قصد داشتید از خدمات اوبر استفاده کنید باید این رمز را در اپلیکیشن بزنید.

6 خدمات اوبر و نحوه استفاده از آن

7- پرومو کد خود را وارد کنید: زمانی که یکی از دوستانتان برای اولین بار از اوبر استفاده کرده باشد و با اوبر سفری رفته باشد، اوبر به شما یک سفر رایگان هدیه می‌ دهد. بدین صورت که در قسمت Free Rides اپلیکیشن اوبر، کدی را برای شما قرار می‌ دهد که به آن کد پرومو می‌ گویند. به این قسمت رفته و اگر کدی بود، هنگام ساخت اکانت در وب سایت، در قسمت promo code آن را زده و از تخفیفات بهره‌مند شوید.

7 خدمات اوبر و نحوه استفاده از آن

8- تمام قوانین و شرایط سرویس خدمات اوبر را مطاله کنید و مطمئن شوید که همه‌‌ی آنها را رعایت کرده‌اید:

8 خدمات اوبر و نحوه استفاده از آن

9- دکمه‌ی Sign Up را بزنید: اکانت شما در سیستم اوبر ساخته شده است. ایمیلی به منظور تائید اکانت برایتان ارسال می‌ شود. اکنون آماده‌ اید تا از خدمات اوبر استفاده کنید.

9 خدمات اوبر و نحوه استفاده از آن

یک ماشین بگیرید

1- اپلیکیشن اوبر در موبایل را باز کنید: اگر برای اولین بار وارد اپلیکیشن می‌ شوید، باید Sign in را بزنید. (اپلیکیشن اوبر را از اپ استور یا پلی استور دانلود کنید.)

10 خدمات اوبر و نحوه استفاده از آن

2- روی گزینه‌ی Where to زده و مقصد را مشخص کنید: نام مقصدتان را وارد کنید. در اینجا یا باید نام مکان مورد نظرتان را وارد کنید و یا اگر مخاطبانتان را با نرم افرار اوبر همگام سازی کنید می‌ توانید شخصی را به عنوان مقصد انتخاب کنید. پیامی برای مخاطب ارسال می‌ شود و زمانی که وی آن را تایید کرد، راننده قادر خواهد بود تا شما را مستقیما به وی برساند.

11 خدمات اوبر و نحوه استفاده از آن

3- نوع اتومبیل را انتخاب کنید: شهرهای مختلف خدمات مختلفی را ارائه می‌ دهند و انواع و اقسام ماشین‌ها را در اختیار مسافران قرار می‌ دهند. ماشین‌های تک سرنشین یا 4 سرنشین، بسیار لوکس یا قیمت پایین. در اپلیکیشن Swipe راست و چپ کرده و از گزینه‌های پیش رویتان خدمات مورد نظرتان را انتخاب کنید.

12 خدمات اوبر و نحوه استفاده از آن

4- قیمت خدمات را چک کنید: نرخ پایه‌ی بعضی از خدمات در زیر آن نوشته شده است اما به دلایل مختلف مثل ترافیک یا نوسانات قیمت بنزین، نوع شهر و میزان مسافتی که انتخاب می‌ کنید، قیمت محاسبه می شود که ممکن است از قیمت پایه بسیار بالاتر رود.14 خدمات اوبر و نحوه استفاده از آن

5- روی گزینه‌ی Request Uber زده و درخواست تاکسی کنید.

15 خدمات اوبر و نحوه استفاده از آن

6- محلی که سوار تاکسی می‌ شوید را تائید کنید: اوبر با استفاده از GPS موقعیت شما را می یابد. اما اگر می‌ خواهید در مکان دیگری سوار تاکسی شوید نقشه را باز کرده و مکانتان را در آن مشخص کرده و گزینه‌ Confirm Pickup را بزنید. ماشین در آن مکان حاضر شده و شما را سوار خواهد کرد.

ممکن است راننده در نزدیکی نقطه‌ی مورد نظرتان باشد که در این صورت، اوبر از شما درخواست می‌ کند تا از نقطه‌ی مورد نظرتان کمی جابه جا شده و خود را به راننده نزدیک کنید.

16 خدمات اوبر و نحوه استفاده از آن

7- بعد از تائید و ارسال درخواست تاکسی از جایتان تکان نخورید: حتی اگر تاکسی دیر کرده باشد به هیچ وجه از محل تکان نخورید زیرا راننده دیگر نمی‌ تواند شما را پیدا کند. ممکن است سوار و پیاده کردن مسافران در طول مسیر کمی طولانی شده باشد پس صبور باشید. اما در صورتی که مشکلی پیش بیاید، اوبر شماره‌ی راننده را در اختیارتان می گذارد که می توانید با او تماس بگیرید.

به یاد داشته باشید که در صورت کنسل کردن سفارش بعد از 5 دقیقه، باید مبلغی را به عنوان جریمه پرداخت کنید.

8- کرایه را از طریق اپلیکیشن اوبر پرداخت کنید: تمامی کرایه‌ها به صورت اتوماتیک از طریق سرویس اوبر پرداخت می‌ شود. اوبر به روش‌هایی مثل اکانت پی‌پال یا کارت بانکی و یا پرداخت اپل یا اندروید که قبلا خود، آن را در وب سایت اوبر تعریف کرده‌ اید، تمامی هزینه‌ها را پرداخت می‌ کند.

17 خدمات اوبر و نحوه استفاده از آن

9- به سفرتان با اوبر امتیاز دهید: بعد از رسیدن به مقصد، اوبر از شما درخواست می کند به سفرتان امتیاز دهید. یادتان باشد که امتیاز 4 ستاره یا کمتر به راننده‌ تان بسیار ضربه می‌ زند چرا که اوبر فقط 5 ستاره را امتیاز مثبت تلقی می‌ کند. پس در امتیازدهی به خدمات حواستان را جمع کنید.

18 خدمات اوبر و نحوه استفاده از آن

در پایان این را اضافه کنیم که اوبر سرویسی بسیار خوب و پرکاربردی است که بسیار هم مورد استقبال واقع شده است اما متاسفانه در ایران فعلا نقشی ندارد. امیدواریم ایرانیان مقیم خارج کشور از این راهنمایی‌ها استفاده کرده و لذت ببرند و هموطنان عزیز داخل کشور نیز می توانند از سرویس های مشابه این سامانه بهره‌مند شوند.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
2 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
حجت

فکر کنم اسنپ و تپسی هم همین کارا میکنن

محسن

امیدواریم که تو ایران به زودی هم نقش پیدا کنه..خیلی به درد شهرهای بزرگ میخوره…
البته تو ایران از اپلیکیشن های دیگه مشابه این سرویس هم استقبال شده

دکمه بازگشت به بالا