سلامتکودک

چه نوع موزیکی برای جنین درون رحم پخش کنیم؟

همه ی ما می دانیم که جنین در داخل رحم قدرت شنوایی داشته و هر چه بزرگ تر می شود شنوایی وی پیشرفت می کند. در واقع، جنین با شنیدن صدای اطراف، واکنش خود را با تکان خوردن نشان می دهد. جنین از حدود 20 هفتگی قادر به شنیدن انواع صداها در رحم مادر بوده و در 26 هفتگی به صداها واکنش نشان می دهد. آواز خواندن، صحبت کردن و پخش صداهایی مانند صدای قرآن و موزیک های ملایم از هفته ی 10ام بارداری یعنی زمانی که گوش های جنین به مغزش متصل می شود، تأثیر بسیار مثبتی روی هوش و حافظه، شخصیت و روح و روان کودک دارد.


برای اطلاع از قدرت بینایی جنین درون شکم به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> بررسی قدرت بینایی جنین درون شکم <<<


به همین دلایل این بار تیم فن تریکس تمرکز خود را بر پخش موزیک برای جنین و ملزومات آن گذاشته تا اطلاعات لازم و کافی را در اختیار شما قرار دهد.

موزیک مناسب را پیدا کنید.

1- موزیک باید آرام بخش باشد.

صدای موزیک حدالامکان باید آرام و ملایم باشد و با صدای بلند، خشن و تند پخش نشود. موسیقی کلاسیک و نوای قرآن بهترین نوع صدایی است که جنین با شنیدن آن آرامش یافته و قدردانی می کند. گفته می شود که موسیقی موتزارت بر توسعه ی مغز شنوندگان و به خصوص حافظه ی فضایی آن ها تأثیر گذار است. مرکز فعالیت های موسیقی مغز در نیم کره راست است که شامل مرکز روابط فضایی بین اشیاء می باشد. بنابراین توسعه یکی از قسمت های مغز، بر توسعه بخش دیگری در همان ناحیه ی مغز اثر گذار می باشد.

2- مادر نیز باید از موسیقی لذت ببرد.

شاید عجیب به نظر برسد، اما اگر مادر از موسیقی لذت نبرد، بر روی جنین درون شکم تأثیری ندارد. پس بسیار مهم است که موسیقی و نوایی انتخاب شود که مادر می پسندد.

صدای طبیعت، لالایی، امواج آب و صدای دریا آرام بخش بوده و جنین هم آن ها را دوست خواهد داشت. فقط به یاد داشته باشید که انواع موزیکی که انتخاب می کنید پایه ی یکسان و به قولی هارمونی داشته باشند. تغییر شدید سبک، صدا، ریتم و ملودی، جنین را خسته و آزرده می کند.

1 پخش موسیقی برای جنین

3- در مورد نوع موسیقی مناسب برای جنین ها تحقیق کنید و از انواعی که مناسب بوده و مورد پسند خودتان هم می باشد، استفاده کنید.

پخش موزیک

1- به جای اینکه هدفون را روی شکم بگذارید، موزیک را با اسپیکر پخش کنید.

صدای موزیک باید توسط مادر شنیده شود و در محیط پخش شود. برخلاف تصور عموم قرار دادن موزیک روی شکم اصلاً لازم نیست و صدای آن برای جنین بسیار بلند و آزار دهنده خواهد بود و او را بیش از حد تحریک می کند.

2 پخش موسیقی برای جنین

2- بلندی صدای موزیک مورد توجه تان باشد.

مایع آمنیوتیک (کیسه آب) موجب تقویت صدا شده و باعث می شود صدای محیط بلند تر از چیزی که ما می شنویم به جنین برسد. صدای 50 تا 60 دسیبل برای جنین مناسب است. در واقع 60 دسیبل برای جنین مانند مکالمه ی عادی، 30 دسیبل مانند زمزمه و 50 دسیبل در حد خوب و متوسط است.

• تحقیقات در مرکز اطفال آمریکا نشان داده است زنان بارداری که برای مدت زمانی طولانی در معرض صدای بلند قرار گرفته اند زایمان زودرس داشته و کودکانی با مشکلاتی چون کمبود وزن و کم شنوا به دنیا آورده اند.

3 پخش موسیقی برای جنین

3- زمان را در نظر داشته باشید.

دو بار در روز و هر بار بین 5 تا 10 دقیقه برای جنین موسیقی پخش کنید. به یاد داشته باشید که حداکثر یک ساعت در روز جنین باید در معرض موسیقی باشد. بیش از این مقدار باعث تحریک بیش از حدی جنین می شود.

4 پخش موسیقی برای جنین

مزایای پخش موزیک برای جنین درون رحم را در نظر بگیرید.

1- پخش موزیک برای جنین، رحم را برای او مکانی امن و آرام بخش می کند.

اگر چه محیط رحم به طور طبیعی و بدون موسیقی، به دلیل وجود صدای آب مایع آمنیوتیک، صدای قلب مادر و دیگر صداهای اطراف آرام بخش است، اما پخش موزیک باعث می شود کودک هر چه بیشتر ریلکس بوده و آرامش داشته باشد.

2- موزیک به پرورش مغز جنین کمک می کند.

تحقیقات نشان داده است جنینی که درون رحم آهنگ آرام بخشی مانند لالایی را شنیده و آرامش یافته، بعد از تولد نیز آن را تشخیص داده و با آن آرام می گیرد. این کار سبب تقویت مغز او نیز می شود. حرف زدن با جنین در رحم نیز باعث می شود بعد از تولد، صدای پدر و مادرش را تشخیص داده و رابطه اش با آن ها تقویت شود.

5 پخش موسیقی برای جنین

3- به یاد داشته باشید هیچ دلیل علمی وجود ندارد که ثابت کند موسیقی باعث دقیق تر شدن کودک می شود.

پخش موسیقی کلاسیک برای کودک نیز به این معنا نیست که آن ها از موسیقی کلاسیک پس از تولد لذت ببرند. مطالعات زیادی انجام شده تا تأثیر و حسی که کودک در هنگام پخش موسیقی در رحم دارد به دست آید، اما هنوز رسیدن به آن دشوار است. تاکنون به این نتیجه رسیده اند که پخش موسیقی اگر به میزان مناسب باشد ضرری ندارد.

4- جالب است بدانید که موسیقی به نوبه ی خود سبب کاهش استرس مادر شده که در کاهش استرس کودک هم نقش دارد.

هرگونه افزایش استرس در مادر باعث افزایش ترشح کورتیزول در خون شده و از طریق جریان خون وارد جفت جنین می شود و استرس را به کودک هم منتقل می کند. در واقع، استرس در دوران بارداری می تواند منجر به عواقب جدی مانند زایمان زودرس، وزن کم جنین و بالا رفتن احتمال سقط جنین شود. به همین دلیل اگر موسیقی به سلیقه ی مادر باشد با کاهش استرس، افزایش حال خوب مادر و در نتیجه ترشح سروتونین و اندورفین در مادر، می تواند روی حال خوب جنین نیز تأثیر داشته باشد.

مقالات پیشنهادی فن تریکس

>>> آموزش تشخیص و ثبت حرکات جنین در رحم <<<

>>> نحوه نگهداری از عکس های سونوگرافی جنین <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا