خانه و کاشانه

چگونه لوازم مشکی خانه را تمیز و براق کنیم؟

لوازم مشکی منزل، دارای ظاهر بسیار شیک و براقی هستند، اما دوام این ظاهر براق و شیک خیلی زیاد نیست. چرا که چنین وسایلی خیلی زود لک می گیرند و جای انگشت روی آن ها باقی می ماند. حتی پس از پاک کردن این سطوح، هنوز هم آثار لک و اثر انگشت روی آن ها باقی مانده و روی ظاهرشان تأثیر می گذارد. اگر می خواهید نحوه ی پاک کردن سطوح و براق کردن آن ها را بدانید تا پایان مقاله با ما همراه باشید.


همچنین می توانید با مطالعه مقالات “نحوه تمیز کردن سطوح پلی متیل متاکریلات” و “تمیز و براق کردن وسایل جنس روی” در وب سایت فن تریکس ترفندهای خانه داری بیشتری را فراگیرید.


ابتدا سطوح مشکی را پاک کنید.

1- یک پارچه حوله ای نرم را خیس کنید.

پارچه حوله ای، برای کشیدن روی سطوح مشکی مانند یخچال، نرم هستند و آسیبی به سطح آن ها نمی زنند. پس از خیس کردن دستمال حوله ای، آن را فشار دهید تا آبِ اضافی آن گرفته شود.

• پارچه حوله ای، پارچه ای است که برای تولید حوله حمام، دمپایی های حمام و روبدوشامبرها استفاده می شود. اما به دلیل نرمی و قدرت جذب بالا، برای پاک کردن سطوح نیز بسیار مناسب می باشند.

2- از یک پاک کننده با پایه آمونیاک یا محلول سرکه استفاده کنید.

دستمال حوله ای را به یکی از این محلول ها آغشته کنید.

• پاک کننده های پایه آمونیاک شامل شیشه پاک کن ها، تمیز کننده های پنجره، پاک کننده های چند منظوره و پاک کننده های اجاق گاز می باشند.

• برای درست کردن محلول سرکه نیز می توانید یک پیمانه سرکه را با یک پیمانه آب، ترکیب کنید.

1 تمیز کردن وسایل مشکی

3- دستمال آغشته به پاک کننده یا محلول سرکه را روی وسیله مشکیِ مورد نظر بکشید.

این کار، سبب پاک شدن تمام آلودگی ها و کثیفی ها از روی سطوح می شود اما ممکن است لکه هایی روی سطح مشکی باقی بگذارد و احتمالاً نیاز باشد سطح مشکی را چند بار با دستمال پاک کنید.

2 تمیز کردن وسایل مشکی

4- برای پاک کردن لکه های سرسخت، از دستمال جادویی و به ویژه اسفنج جادویی استفاده کنید.

برای از بین بردن لکه های موجود روی سطوح لوازم خانگی و آشپزخانه از سیم ظرفشویی، برس، فرچه یا اسکاچ های زبر استفاده نکنید.

زیرا سبب ایجاد خراش و خط افتادگی روی سطوح می شوند. اسفنج جادویی برای پاک کردن لکه های سرسخت سطوح، بهترین گزینه است و هیچ آسیبی به لوازم خانه وارد نمی کند.

• اگر دستمال یا اسفنج جادویی ندارید، دستمال حوله ای را به کمی جوش شیرین و چند قطره مایع ظرفشویی آغشته کنید و روی لکه های سرسخت بکشید.

3 تمیز کردن وسایل مشکی

سطوح مشکی را براق کنید.

1- برای براق کردن سطح مشکی مورد نظر، از یک دستمال پارچه ای استفاده کنید.

در حالت ایده آل، بهتر است چند دستمال پارچه ای که آن ها را تنها برای براق کردن سطوح به کار می برید، داشته باشید. با این کار، از آغشته شدن دستمال به محصولات شوینده و تمیز کننده ها جلوگیری شده و تأثیرگذاری آن ها بیشتر خواهد شد. همچنین، بهتر است آن ها را به صورت جداگانه بشویید.

2- حتماً پیش از براق کردن سطح مشکی، آن را با محلول سرکه یا تمیز کننده با پایه آمونیاک، تمیز کنید.

در غیر این صورت، دستمال براق کننده جرم ها و آلودگی های سطح را به خود جذب کرده و کثیف می شود و نمی تواند سطح مورد نظر را براق نماید.

4 تمیز کردن وسایل مشکی

3- برای براق کردن سطح مشکی مورد نظر، باید دستمال پارچه ای کاملاً تمیز و خشک باشد.

دستمال پارچه ای را مرطوب نکنید یا روی آن، مواد تمیز کننده به کار نبرید.

• برای براق کردن سطح مشکی، بهتر است پیش از خشک شدن محلول سرکه یا محلول تمیز کننده روی سطح، دستمال پارچه ای را روی آن بکشید.

• اگر اجازه دهید محلول تمیز کننده خشک شود و بعد دستمال براق کننده را روی سطح بکشید، پاک کردن لکه های باقی مانده، سخت تر خواهد شد.

5 تمیز کردن وسایل مشکی

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا