فضای مجازیلپ تاپ و کامپیوترموبایل و تبلت

چگونه نوتیفیکیشن، ایمیل و پیام های متنی فیسبوک را غیرفعال کنیم؟

شخصی سازی فیسبوک Facebook

فیسبوک از رسانه ها و شبکه های اجتماعی است که بسیار مشتاق به نگه داشتن کاربرانش در پلت فرم خود می باشد. از راه ها و ایده های به کار برده شده در این رسانه این است که با کوچک ترین اتفاقی که در آن می افتد افراد را با نوتیفیکیشن آگاه می سازد. جالب تر اینکه شما فقط اتفاقات را در سایت مشاهده نمی کنید و فیسبوک از طریق ایمیل، نوتیفیکیشن های موبایل و حتی با پیام های متنی پیغام را به شما می رساند.


برای اطلاع از قابلیت های دیگر فیسبوک به لینک های زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> غیر فعال کردن تشخیص چهره در فیسبوک <<<

>>> غیرفعال کردن آیکون Chat Heads در فیسبوک اندروید <<<


فن تریکس قصد دارد چگونگی غیرفعال کردن این نوتیفیکیشن ها را به شما آموزش داده تا از نوتیفیکشن های هر دو دقیقه یکبار فیسبوک راحت شوید.

برای این کار:

1 شخصی سازی فیسبوک Facebook

فیسبوک در وب سایت

وارد اکانت فیسبوک (Log in) شده و روی علامت پیکان رو به پایین که در بالای سمت راست پنجره وجود دارد کلیک کنید و گزینه ی Settings را انتخاب کنید.

2 شخصی سازی فیسبوک Facebook

سپس از منوی باز شده Notifications را بزنید.

3 شخصی سازی فیسبوک Facebook

اکنون در پنجره ای که باز می شود در پایین Notifications Settings این چهار گزینه را می بینید: On Facebook، Email Address، Mobile و Text Message که جلوی هر کدام خلاصه ای از نوع اعلان های دریافتی توضیح داده شده است.

4 شخصی سازی فیسبوک Facebook

برای ایجاد تغییرات در نوتیفیکیشن یا همان اعلان هایی که از طریق هر کدام از این چهار گزینه دریافت می کنید روی Edit کلیک کنید. هر کدام از این چهار گزینه، دارای طیف وسیعی از گزینه هاست که توضیحات را با مورد اول یعنی On Facebook شروع می کنیم. پس روی آن کلیک کنید.

5 شخصی سازی فیسبوک Facebook

می توانید در پنجره ی باز شده مشخص کنید که هنگام ورود فیسبوک چه نوتیفیکیشن هایی در منوی اعلانات (Notifications Menu) ظاهر شود. همچنین می توانید صدای لایک شدن عکس هایتان را نیز خاموش کنید.

اما گزینه ی ایمیل آدرس: اجازه دهید ببینیم در این گزینه چه تنظیماتی را می توانیم ترتیب دهیم. پس روی آن کلیک کنید.

6 شخصی سازی فیسبوک Facebook

در این پنجره نیز طیف وسیعی از گزینه ها و اعلان هایی وجود دارد که می توانید توسط ایمیل از آن ها مطلع شوید. هر کدام از گزینه ها را که مایلید اطلاعیه ی مربوط به آن برایتان ایمیل شود را Turn On کنید.

اگر نمی خواهید نوتیفیکیشنی از طریق ایمیل دریافت کنید، در پایین What You’ll Receive سه گزینه وجود دارد که باید Only Notifications About Your Account, Security and Privacy را انتخاب کنید. این گونه فقط زمانی که اتفاقات مهمی مانند درخواست فردی از شما رخ می دهد، نوتیفیکیشن مربوط به آن را از طریق ایمیل دریافت خواهید کرد.

7 شخصی سازی فیسبوک Facebook

اما گزینه ی Mobile، در این قسمت می توانید مشخص کنید که چه نوتیفیکیشن هایی را از طریق اپلیکیشن فیسبوک روی موبایلتان دریافت کنید. متأسفانه در اینجا فقط می توانید نوتیفیکیشن هایی را فعال کنید که قبلاً غیرفعال کرده بودید.

8 شخصی سازی فیسبوک Facebook

و در پایان Text Message که کم ترین گزینه ها متعلق به این بخش است. یعنی تنها می توانید نوتیفیکیشن ها را فعال و غیرفعال کنید. مثلاً اگر می خواهید از کامنت ها و پست ها باخبر شوید گزینه ی Comments or Posts را فعال کنید. در صورتی که بخواهید از اعلان مربوط به درخواست دوستانتان مطلع شوید گزینه ی Friend Requests را فعال کنید. گزینه ی All Other SMS Notifications نیز مربوط به سایر نوتیفیکیشن هاست که از طریق پیام ارسال می شود.

9 شخصی سازی فیسبوک Facebook

پیشنهاد: اگر چه ما در این مقاله غیر فعال کردن اعلان ها را آموزش داده ایم، اما توصیه می کنیم رویکرد محافظ کارانه ای داشته و اجازه دهید از هر اتفاقی که در فیسبوکتان می افتد باخبر باشید.

اپلیکیشن فیسبوک در آیفون و آیپد

مدیریت کردن اعلان ها و نوتیفیکیشن ها در آیفون و آیپد کمی مشکل است. زیرا ویژگی های مختلف در بخش های مختلف پخش شده و همه ی گزینه هایی که نیاز به تنظیم شدن دارند در یک جا وجود ندارد. اگر می خواهید همه ی نوتیفیکیشن های موبایلتان را غیر فعال کنید، آسان ترین راه رفتن به مسیرSettings > Notifications > Facebook و غیر فعال کردن Allow Notifications است.

10 شخصی سازی فیسبوک Facebook

برای اینکه کمی متفاوت تر نوتیفیکیشن ها را مدیریت کنید، اپلیکیشن فیسبوک را باز کرده و مسیر زیر را دنبال کنید. Settings > Account Settings > Notifications

11 شخصی سازی فیسبوک Facebook

حال دو دسته از گزینه ها پیش رویتان است. How You Get Notifications و What Notifications You Get

12 شخصی سازی فیسبوک Facebook

How You Get Notifications چگونگی ارسال نوتیفیکیشن ها را مدیریت می کند. گزینه های مربوط به on Facebook در آیفون و آی پد نسبت به نسخه ی وب آن کمتر است. بنابراین بهتر است تنظیمات مربوط به این قسمت را در همان سایت انجام دهید.

برای تنظیم نوتیفیکیشن هایی که قرار است روی آیفونتان آن ها را دریافت کنید، روی گزینه ی Mobile بزنید تا دسته ی بزرگی از نوتیفیکیشن های که می توان روی آیفون دریافت کرد برایتان نمایش داده شود و آن ها را فعال یا غیر فعال کنید.

13 شخصی سازی فیسبوک Facebook

می توانید نوتیفیکیشن هایی که مایل به دریافت آن نیستید را غیر فعال کنید؛ اما کمی متفاوت تر. یعنی به جای اینکه دکمه ی فعال یا غیر فعال کردن را بزنید، فیسبوک نوتیفیکیشن های اخیر را برایتان نمایش می دهد؛ در صورتی که نمی خواهید بار دیگر هر کدام از این انواع نوتیفیکیشن ها را دریافت کنید، کافی است روی آن ضربه بزنید.

14 شخصی سازی فیسبوک Facebook

گزینه ی What Notifications You Get شما را قادر می سازد نوتیفیکیشن هایی آپشنال و اختیاری فیسبوک را تنظیم کنید. مثلاً زمانی که دوست شما پستی ارسال می کند، یا مثلاً وقتی تولد دوستی نزدیک است، یا زمانی که وارد گروهی می شوید نوتیفیکیشن آن داده شود. البته فراموش نکنید که نوتیفیکیشن مواردی مانند زمانی که پستی به Timeline ارسال می شود یا شما را تگ می کنند را نمی توانید غیر فعال کنید.

15 شخصی سازی فیسبوک Facebook

اپلیکیشن فیسبوک در اندروید

اپلیکیشن فیسبوک را باز کرده و Notification Settings را بیابید.

16 شخصی سازی فیسبوک Facebook

اپلیکیشن اندرویدی فیسبوک بهترین تنظیمات مربوط به مدیریت نوتیفیکیشن ها را داراست. فعالیت ها و اتفاقاتی که می خواهید یا نمی خواهید پیغام و نوتیفیکیشن آن را دریافت کنید را انتخاب کنید. یعنی گزینه ی Activity About You (فعالیت های مربوط به خودتان و یا Friend Requests (درخواست های دوستان)) . سپس سه گزینه ای که پیش رویتان است، یعنی Email، Push و SMS را فعال یا غیر فعال کنید. اگر هر سه گزینه را غیر فعال کنید، فقط در داخل اپلیکیشن، نوتیفیکیشن های مربوطه را دریافت می کنید.

17 شخصی سازی فیسبوک Facebook

همچنین می توانید گزینه ی push که در زیر گزینه ی Where You Receive Notifications در منوی تنظیمات نوتیفیکیشن قرار دارد بزنید و سپس Do Not Disturb را روشن کرده و این نوتیفیکیشن را مستقیماً غیر فعال کنید.

18 شخصی سازی فیسبوک Facebook

فن تریکس مطالعه مقالات “شخصی سازی موزیلا فایر فاکس کوانتوم” و “شخصی سازی نوتیفیکیشن پیام رسان براساس متن پیام” را به شما پیشنهاد می دهد.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
howtogeek




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
1 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
مریم

میخواهم هیچ ایمیل از فیسبوک دریافت نکنم

دکمه بازگشت به بالا