زیبایی

تفاوت تونر با لوسیون پاک کننده و سفت کننده پوست آسترینگنت Astringent

آسترینگنت همان محصولات پاک کننده، سفت و منقبض کننده ی پوست می باشد که منافذ پوستی را پاکسازی کرده و می بندد. آسترینگنت ها و تونرها هر دو شوینده های پوست صورت هستند که تقریباً مشابه هم می باشند. اما در واقع ترکیبات متفاوتی داشته و به صورت متفاوتی فرموله می شوند، همچنین بسته به نوع پوست شما اهداف مختلفی را ارائه می دهند. به همین دلیل می خواهیم بدانیم تفاوت بین لوسیون پاک کننده و سفت کننده های پوست آسترینگنت و تونرها دقیقاً چیست؟ کدام یک برای نوع پوست شما مناسب است؟ پاسخ به تمام این سوالات را در این مقاله از وب سایت فن تریکس خواهید یافت.


برای اطلاع از تفاوت بین کرم و لوسیون به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> تفاوت بین کرم و لوسیون <<<


تفاوت تونر و لوسیون آسترینگنت چیست؟

1 تفاوت بین تونر و آسترنگنت

مواد تشکیل دهنده، اصلی ترین عامل تمایز بین یک تونر و لوسیون پاک کننده و سفت کننده پوست است.

تونر: یک تونر حاوی گلیسیرین، گلیکول یا دیگر مواد مرطوب کننده است. این مرطوب کننده ها کمک می کنند آب به سطح پوستتان چسبیده و باعث تسکین و حفظ pH آن شود. تونر ماده ای است که پوست شما را برای سرم ها و مرطوب کننده ها آماده می کند. تونر همه ی کثیفی ها و ناخالصی هایی که پاک کننده ی صورت نتوانسته آن ها را از بین ببرد را پاک می کند. همچنین به محصولات مراقبت از پوست کمک کرده تا عمیق تر در پوست نفوذ کنند.

بسته به مارک و فرمول مورد استفاده در تونر ممکن است یک تونر حاوی عصاره های گیاهی، آنتی اکسیدان ها و نیاسین آمید باشد.

آسترینگنت ها: لوسیون هایی که منافذ پوست را بسته و پوست را منقبض و سفت می کنند، بر پایه ی الکل می باشند و غلظت بالایی از الکل در آن ها استفاده شده است. آسترینگنت ها موادی هستند که چربی اضافی پوست و هرگونه کثیفی و ناخالصی که بعد از پاکسازی پوست از بین نرفته است را نیز از بین می برند. امروزه همه ی محصولات سفت کننده ی پوست حاوی الکل نیستند. انواع بدون الکل آن ها نیز وجود دارد، اما در از بین بردن چربی اضافی که عملکرد اصلی یک آسترینگنت است چندان موثر نیستند.

همچنین آسترینگنت ها بسته به مارک مورد استفاده شما، ممکن است حاوی اسید سالیسیلیک و سایر مواد تشکیل دهنده ای باشد که می توانند به مبارزه با آکنه کمک کنند. این محصولات همچنین با کاهش لایه ی اسیدی پوست به تنظیم pH کمک می کنند. بنابراین باید به صورت صحیحی استفاده شوند.

هم تونرها و هم لوسیون های پاک کننده های قابض، عملکردهای خاصی دارند که باید بسته به نوع پوست خود یکی را انتخاب کنید.

تونر را انتخاب کنیم یا پاک کننده های قابض؟

تونرها برای انواع پوست مناسب می باشند و هرکسی مخصوصاً آن هایی که پوست های خشک و حساسی دارند، می توانند از تونر استفاده کنند. امروزه تونرها به گونه ای طراحی شده اند که عملکردی فراتر از عملکرد اصلی خود یعنی حفظ تعادل پوست و هیدراتاسیون داشته باشند. ترکیبات اضافی که در آن ها گنجانده شده است، برخی از مشکلات پوستی مثل هایپرپیگمنتیشن ، پیری پوست، چربی اضافه و آکنه را مورد هدف قرار می دهند. بنابراین صرف نظر از نوع پوست می توانید تونر را برای درمان مشکلات پوستی تان نیز تهیه کنید.

لوسیون های آسترینگنت برای پوست های چرب و مستعد آکنه فرمول بندی شده اند. برخی از آن ها حاوی ترکیباتی مانند ویچ هازل برای از بین بردن باکتری های ایجاد کننده آکنه و سایر مواد تشکیل دهنده برای کاهش اندازه منافذ و کنترل چربی پوست هستند. با این حال، هنگام استفاده از آن ها روی پوست خود، باید بسیار محتاط بود. برای آشنایی با نحوه صحیح استفاده، در ادامه با فن تریکس همراه باشید.

اصول صحیح استفاده از تونر و لوسیون های پاک کننده الکلی چیست؟

2 تفاوت بین تونر و لوسیون آسترنگنت

هم تونر و هم لوسیون های آسترینگنت بعد از تمیز کردن صورت و قبل از استفاده از مرطوب کننده ها، باید روی صورت مالیده شوند.

برای استفاده هر دوی این محصولات:

– یک توپ پنبه را مرطوب کنید.

– مقداری از محصول را روی آن بریزید.

– به آرامی پنبه را روی تمام صورت به جز اطراف چشم ها به صورت ضربه ای اعمال کنید.

آیا این محصولات مضرات و عوارض جانبی هم دارند؟

استفاده از تونر در حجم بالا مشکلی به وجود نمی آورد، زیرا همان طور که گفته شد تونرها حاوی هیچ ماده سختی نیستند و بسیار آبرسان می باشند. بنابراین هیچ مشکل و سوزش پوستی به وجود نمی آورند. (مگر اینکه شما به یک ماده موجود در آن ها حساسیت داشته باشید)

اما لوسیون های پاک کننده ی قابض را باید با احتیاط مصرف کرد. زیرا می توانند پوست را بسیار خشک کنند. از آنجایی که این محصولات مبتنی بر الکل هستند، استفاده بیش از حد آن ها می تواند رطوبت طبیعی پوست را از بین ببرد و تعادل pH آن را برهم زند. همچنین ممکن است باعث سوزش پوست، قرمزی و ترک پوست شود.

مقالات پیشنهادی فن تریکس…

>>> روش ساخت تونر آسپرین برای پوست صورت <<<

>>> روش های پاکسازی و رفع انسداد پوست صورت <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
stylecraze




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا