تغذیه

طرز تهیه اسموتی تمشک و زنجبیل در خانه

خواص اسموتی تمشک و زنجبیل

اسموتی ها، که امروزه بسیار پرطرفدار شده اند، به این دلیل از آب میوه ها پرکاربرد تر گشته اند که، مخلوطی از چند میوه بوده و در کنار چند برابر بودن خاصیتشان، طعمی متفاوت و دلنشین نیز دارند. انواع بسیار زیادی از اسموتی وجود دارد، چرا که می توان بسیاری از میوه ها را با هم مخلوط کرده و طعم های متفاوت با خواص متفاوت ایجاد کرد. اسموتی که در این مقاله معرفی خواهیم کرد، از ترکیب زنجبیل با تمشک ساخته می شود. تمشک میوه ای جنگلی و ترش مزه بوده که شکلی مابین توت فرنگی و شاتوت دارد؛ که سرشار از ویتامین C بوده و دارای خواصی مانند رقیق کنندگی خون، تقویت قلب، درمان فشار خون، برطرف کردن یبوست، درمان مخملک، مرض قند، رفع تب، و بسیاری خواص مفید دیگر است. خواص درمانی زنجبیل هم که بر هیچکس پوشیده نیست. زنجبیل اختلالات گوارشی را درمان می کند، مسکن بوده و درد و التهاب را کاهش می دهد وهمچنین به کاهش وزن کمک می کند. حال ترکیب این دو ماده ی بسیار مفید و سرشار از خاصیت با یکدیگر معجونی را به وجود می آورد که بسیار فوق العاده است.

1 اسموتی تمشک و زنجبیل

پیشنهاد می کنیم برای یکبار هم که شده این اسموتی خوشمزه را امتحان کنید. زیرا ترکیب تمشک و زنجبیل، رنگ بسیار زیبا و مجلسی داشته و بو و مزه ی عالی نیز دارد. خوردن این اسموتی به صورت سرد به دلیل وجود آبلیمو ترش و زنجبیل تند حس طراوت و تازگی را در دهان به وجود می آورد. یک قاشق ماست نیز، مزه ی آن را متعادل می سازد و اسموتی با طعمی ملس، سرد و طراوت بخش را به ارمغان می آورد.

2 اسموتی تمشک و زنجبیل

اصول درست کردن اسموتی

راز خوشمزه و عالی شدن این اسموتی در مدت زمانی است که صرف ساخت آن می کنید. یعنی اگر تمشک هایتان از نوع قرمز روشن باشند که برخلاف ظاهر خیره کننده و طعم ترش و عالی، بافتی زبر و خشن دارند به هنگام ساخت اسموتی به درستی له نشده و ذره های زبر و خشنی را در اسموتی باقی می گذارند که تمام طعم و جذابیت آن را از بین می برد مخصوصاً اگر یخ زده هم باشند. به همین دلیل سعی کنید، اسموتی را در غذاساز با دور بسیار بالا برای یک دقیقه مخلوط کنید تا هم تکه های خشن، زبر و محکم تمشک از بین رفته و هم سبزیجات نیز به طور کامل در آن مخلوط شوند و اسموتی بافتی لطیف و جذاب پیدا کند.

مواد زیر را آماده کرده و دست به کار شوید.

– دو لیوان شیر
– یک لیوان تمشک یخ زده (یخ زده بودن یا نبودن تمشک به دلخواه خودتان است، این اسموتی با تمشک یخ زده بسیار عالی خواهد شد.)
– اسفناج خرد شده به میزان دلخواه
– ¾ لیوان ماست
– آب یک عدد لیمو
– یک تکه ی سه سانتی زنجبیل تازه ی رنده شده

همه ی مواد را در میکسر یا همان غذا ساز ریخته و دستگاه را روی دور بسیار بالا تنظیم کرده تا همه ی مواد به طور کامل با هم مخلوط شده و مایعی نرم و کِرم مانند به دست آید. تقریباً باید یک دقیقه یا کمی بیشتر غذا ساز روشن باشد. بعد از خاموش کردن غذا ساز، مواد را در لیوان ریخته و سرو کنید. می توانید چند قطعه یخ هم در آن انداخته و از خوردن آن لذت ببرید.

همچنین می توانید آموزش طرز تهیه اسموتی موز و بستنی وانیلی را در وب سایت فن تریکس مطالعه کنید.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
thekitchn




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا