سلامت

درمان خانگی و روش های رهایی از جوش های زیر بغل

جوش های کوچک و ضعیف زیر بغل، اغلب در اثر رشد موهای زائد و وجود باکتری و چربی به وجود می آیند. در برخی از موارد این جوش ها متورم تر و وضعیت حادتری دارند؛ که می توانند نشانه ای از سرطان یا کیست زیر بغل باشند. خوشبختانه در موارد غیر حاد و معمولی رهایی از آن ها و درمانشان در منزل بسیار آسان بوده و تنها به رعایت اصول بهداشتی، تکنیک های مناسب برای اصلاح موها و درمان های موضعی احتیاج دارند.

راه حل های خانگی برای رهایی از این مشکل

1- زیر بغلتان را مرتباً و بیشتر از سایر افراد بشویید.

برخی افراد به طور طبیعی چربی و باکتری زیادی در زیر بغلشان تولید می کنند. این افراد باید حداقل روزی یکبار زیر بغل خود را بشویند. اما افرادی که بیش از حد عرق می کنند به گونه ای که دائماً زیر بغل لباسشان خیس است؛ چند بار شستشو در روز برای جلوگیری از بروز جوش توصیه می شود.

– دقت داشته باشید که همیشه و حتماً بعد از ورزش استحمام و شستشوی کامل زیر بغل را انجام دهید. تا چربی و باکتری که در حین ورزش در زیر بغل ایجاد می شود از بین رفته و جوش را به وجود نیاورد.

2- از ضد عرق های طبیعی استفاده کنید.

گاهی جوش، خارش و قرمزی زیر بغل به دلیل استفاده از برخی دئودورانت ها بوده که منافذ پوستی را می بندند. سعی کنید از دئودورانت های بدون بو، ضد حساسیت و بدون آلومینیوم استفاده کنید و یا ضد عرق های خانگی بسازید.

3- لباس هایی با پارچه های تنفس پذیر بپوشید.

لباس های تنگ و الیاف های تنفس ناپذیر مثل لباس های پلاستیکی نیز جوش زیر بغل را ایجاد می کنند. زیرا رطوبت را در خود حبس کرده و باعث رشد باکتری می گردند. لباس های نخی و الیافی که به راحتی خشک شده و رطوبت را در خود نگه نمی دارند، انتخاب کنید.

همچنین به افرادی که از جوش زیر بغل رنج می برند توصیه می شود همیشه لباس های شسته و کاملاً تمیز بپوشند.

1 درمان خانگی و رفع جوش زیر بغل

تکنیک های اصولی اصلاح زیر بغل برای درمان و جلوگیری از جوش

1- قبل از اصلاح از آب گرم و نمک استفاده کنید.

برای کاهش سایش همراه با اصلاح، قبل از شیو، محلول آب گرم و نمک را روی محل بمالید. یک قاشق چای خوری نمک را در یک پیمانه آب گرم مخلوط کرده و با پنبه محلول را زیر بغل بکشید. اجازه دهید 20 دقیقه بماند. این روش هم موها را نرم می کند و هم باکتری ها را از بین می برد. در نتیجه احتمال ایجاد جوش را کاهش می دهد.

2 درمان خانگی و رفع جوش زیر بغل

2- از کرم اصلاح استفاده کنید.

بعد از زدن آب و نمک، لازم است از یک لایه ی ضخیم کرم اصلاح برای کاهش خارش، قرمزی و جوش استفاده کنید. هرگز زیر بغل را زمانی که خشک است اصلاح نکنید. زیرا باعث جوش و قرمزی می شود.

3- شیو را در جهت رشد موها انجام دهید.

برای جلوگیری از ایجاد جوش، لازم است که شیو و جهت حرکت ژیلت روی پوست در جهت رویش موها باشد. از آن جایی که ممکن است همه ی موها در یک جهت رشد نکرده باشند، شیو را به شکل T انجام دهید. یعنی از بالا به پایین و از چپ به راست یا راست به چپ.

3 درمان خانگی و رفع جوش زیر بغل

4- ژیلت را دائماً و با فواصل زمانی کم عوض کنید.

زیرا مهم است که همیشه در هنگام اصلاح زیر بغلتان از تیغه ای تیز و تمیز استفاده کنید. این به این علت است که تیغه ی کند باعث سخت تر شدن شیو شده و پوست را زخم و آلوده می کنید. توصیه می شود که هر دو هفته یک بار تیغه یا ژیلت را عوض کنید.

به عنوان درمان خانگی جوش

1- ژل آلوورا بزنید.

به محض اینکه متوجه سر در آوردن جوش در زیر بغل شدید یعنی زمانی که التهاب و خارش را حس کردید، روی محل ژل آلوورا بزنید.

2- یک اسکراب و لایه بردار جوش شیرین بسازید.

اسکراب جوش شیرین پوست را سم زدایی کرده و آن را نرم، لطیف و تمیز می کند. همچنین در درمان جوش بدن تاثیر به سزایی دارد. دو قاشق غذاخوری جوش شیرین را با مقداری آب مخلوط کرده و هم بزنید تا خمیر غلیظی به دست آید. سپس آن را زیر بغل زده و اجازه دهید 10 دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.

– از این اسکراب بیش از دو بار در هفته استفاده نکنید.

3- می توانید از عسل و زردچوبه نیز برای درمان جوش زیر بغل استفاده کنید.

ترکیب عسل خالص و طبیعی با زردچوبه، راه حلی عالی برای درمان جوش زیر بغل است. زرد چوبه تولید چربی پوست یا همان سبوم را کنترل کرده و عسل پوست را مرطوب می کند. یک قاشق غذاخوری زرد چوبه را با دو قاشق عسل مخلوط کرده و آن را مستقیماً روی جوش ها بزنید، اجازه دهید 15 دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید. این کار را می توانید هر دو روز یکبار و تا زمانی که نتیجه ی مطلوب را ببینید، انجام دهید.

4- همچنین می توانید روی محل کرم هیدروکورتیزون بزنید. زدن کرم هیدروکورتیزون به صورت مستقیم روی جوش ها خارش و قرمزی مرتبط با جوش ها را از بین می برد. البته این کار را باید چند روز ادامه دهید تا علائم جوش فروکش کند.

در پایان برای اطلاع از “نحوه از بین بردن آکنه و جوش های پا” به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> چگونه آکنه و جوش های پا را از بین ببریم <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا