سلامت

چگونه لب های آفتاب سوخته را در خانه درمان کنیم؟

هر نوع آفتاب سوختگی، رنج آور و آزار دهنده است. اما آفتاب سوختگی لب بسیار ناراحت کننده و آزار دهنده تر از انواع دیگر سوختگی هاست. با این حال از روش های مختلفی می توان برای حفاظت و بهبودی سوختگی لب استفاده کرد، که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

درمان آفتاب سوختگی لب ها

1- روی لب ها آلوورا بزنید.

هم می توانید از ژل های تجاری آن استفاده کرده و هم برگ آن را برش زده و ژل را روی لب بمالید. آلوورا لب را تسکین داده و به درمان سوختگی نیز کمک می کند.

1 درمان لب های آفتاب سوخته

2- از بالم لب استفاده کنید.

بالم های لب معمولی در درمان و بهبود سوختگی های لب، بسیار موثر هستند. برای این کار، بالم حاوی کره ی شی یا کره کاکائو با حفاظت SPF عالی است. این نوع بالم آفتاب سوختگی لب را از بین برده و استفاده آن، از آفتاب سوختگی های بعدی نیز جلوگیری می کند. هر بار یک لایه ی پوششی از بالم را روی لب زده و زمانی که از بین رفت، مجدداً از آن استفاده کنید.

2 درمان لب های آفتاب سوخته

3- اگر لب ها تاول زده، ترک خورده و یا به هر شکلی زخم باز روی لب ایجاد شده، حتماً پماد آنتی بیوتیک بزنید.

پمادهایی تهیه کنید که مخصوص استفاده برای لب است. از آنجایی که بسیاری از آنتی بیوتیک های موضعی (و کرم هیدروکورتیزون) بی خطر می باشند، روزی یکبار یک لایه از آن را روی لب ها بمالید.

4- خمیر جو دوسر ساخته و روی لب بزنید.

طبق معمول همیشه، مقداری جو دوسر را پخته و اجازه دهید خنک شود. سپس روزی یکبار آن را روی لب ها گذاشته و بعد از مدتی آن را آب بکشید. جو، یک داروی سنتی پوست است که آفتاب سوختگی را نیز درمان می کند.

5- از وازلین یا لوسیون های تسکین درد استفاده نکنید.

این محصولات باعث آسیب های بعدی پوست می شوند. به علاوه این محصولات حاوی مواد تسکین دهنده بنزوکائین یا ایدوکائین هستند، که می توانند آفتاب سوختگی را به جای تسکین، تحریک و بدتر کنند. بنابراین در هر صورت از آن ها استفاده نکنید.


می توانید با مراجعه به لینک زیر از وب سایت فن تریکس با انواع روغن معطر برای درمان آفتاب سوختگی آشنا شوید.

>>> معرفی انواع روغن معطر برای درمان آفتاب سوختگی <<<


اگر لب های آفتاب سوخته دردناک است، برای تسکین درد آن اقدامات زیر را انجام دهید

1- داروهای مسکن بخورید.

به جای اعمال مسکن موضعی روی محل، داروهایی مثل استامینوفن و ناپروکسن را به صورت خوراکی مصرف کنید. این داروها نه تنها تسکین دهنده اند، بلکه به درمان سریع هم کمک می کنند. فقط به یاد داشته باشید که اگر از داروهای دیگری استفاده می کنید، برای جلوگیری از تداخلات دارویی، حتماً قبل از مصرف مسکن با پزشک مشورت کنید.

2- کمپرس سرد اعمال کنید.

پارچه ای تمیز را چند دقیقه ای در آب یخ بخیسانید. سپس آن را در آورده، آب های اضافی را بگیرید و تا زمانی که هنوز سرد است روی لب های سوخته بگذارید. این کار راه حلی ساده برای تسکین لب های سوخته ی دردناک است.

3- تسکین با چای بابونه

چای کیسه ای بابونه را در آب گرم زده، سپس تا زمانی که سرد است و احساس خوشایندی دارید، آن را روی لب ها نگه دارید. بابونه یک روش طبیعی برای از بین بردن درد ناشی از سوختگی است، مادامی که کیسه ها سرد هستند برای لب های آفتاب سوخته موثرند.

3 درمان لب های آفتاب سوخته

در پایان می توانید برای درمان آفتاب سوختگی پوست سر مقاله زیر را در وب سایت فن تریکس مطالعه کنید.

>>> درمان آفتاب سوختگی پوست سر<<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا