بیشتر بدانیدزیباییسلامت

کاربردهای تیتانیوم دی اکسید در شوینده و محصولات مراقبتی پوست

امروزه می توانیم شوینده های زیادی را در مغازه ها و فروشگاه ها مشاهده کنیم. از شامپو گرفته تا صابون دست، صورت، نرم کننده و خیلی چیزهای دیگر که همه با یکدیگر فرق دارند. اما دلیل این تفاوت چیست؟ جواب ساده و آسان این سوال “ترکیبات” است. محصولات مختلف برای نتایج و اهداف متنوع از ترکیبات متفاوتی استفاده می کنند. به عنوان مثال برای از بین بردن جرم های صورت یا از بین بردن چربی موی سر تولید کنندگان از مواد مختلفی برای تهیه محصول استفاده می کنند. اما یکی از ترکیبات معمول بیشتر تمیز کننده ها تیتانیوم دی اکسید است.

تیتانیوم دی اکسید چیست؟

1 کاربرد های تیتانیوم دی اکسید در محصولات مراقبتی پوست

تیتانیوم دی اکسید ماده ی سفید رنگی بوده که به نام تیتانیا هم شناخته می شود. این ماده برای سفید کردن رنگ برخی چیزها به کار می رود. تیتانیوم دی اکسید یکی از معمول ترین و کاربردی ترین رنگدانه در محصولات مختلف به شمار می رود. شما می توانید این ماده را در محصولات زیادی مثل رنگ، پلاستیک، غذا و لوازم آرایشی پیدا کنید. به علاوه این ماده ترکیب فوق العاده پایداری است و در برابر نور، PH و اکسید شدن بسیار مقاوم است.

تیتانیوم عنصری با درصد فراوانی بالا در سیاره زمین است؛ به خاطر همین تهیه کردن این ماده و استفاده گسترده از آن در محصولات مختلف کار آسانی می باشد. تولید جهانی این ماده در سال 2014 حدود 7/5 میلیون تن بوده است و این عدد در گذر زمان در حال افزایش است.

علاوه بر این تیتانیم دی اکسید در تهیه و ساخت کرم های ضد آفتاب مورد استفاده قرار می گیرد تا اشعه های ماوراء بنفش را دفع کند. البته این موضوع به این معنی نیست که از هر شوینده و تمیز کننده تیتانیوم دی اکسید داری که استفاده کنید، می توانید از این مزیت بهره ببرید. بهره بردن از فایده ضد اشعه ماوراء بنفشی تیتانیوم دی اکسید به شرطی قابل دسترسی است که تیتانیوم دی اکسید روی پوست باقی بماند. از آنجایی که ما بدن یا صورت خود را بعد از استفاده از تمیز کننده ها می شوییم، پس نمی توانیم از این مزیت تیتانیوم دی اکسید بهره مند شویم. کاربرد تیتانیوم دی اکسید در غذاها به صورت رنگ های خوراکی است. برخی دیگر از کاربرد های این ماده ساخت کاغذ و چاپ پارچه و الیاف می باشد. این ماده در تولید محصولاتی مانند شیشه، سرامیک های الکتریکی و واسطه های شیمیایی هم مورد استفاده قرار می گیرد. جالب است بدانید این ماده در بسیاری از آبنبات های قرمز رنگ هم وجود دارد.

اگر فکرتان مشغول این است که آیا تیتانیوم دی اکسید برای سلامت بدن مضر است یا خیر، باید بدانید که سازمان غذا و داروی آمریکا سال ها پیش این ماده را مورد تائید قرار داده است تا در محصولات ذکر شده مورد استفاده قرار بگیرد. برخی از تحقیقات و مطالعات نشان داده اند که تیتانیوم دی اکسید برای برخی از پوست ها ممکن است خشکی ملایمی به وجود بیاورد و برای برخی هم خارش های شدیدی ایجاد کند. به همین دلیل بهتر است قبل از استفاده از محصولاتی که تیتانویم دی اکسید دارند (که تقریباً شامل همه نوع تمیز کننده و ضد آفتاب می شود)، بهتر است محصول را روی قسمتی از پوست امتحان کنید. اگر دچار خارش نشدید یا محل استفاده قرمز و ملتهب نشد، آن وقت می توانید این ماده را با خیال راحت استفاده کنید.

در پایان فن تریکس مطالعه مقاله “معرفی انواع اسیدهای مناسب برای مراقبت از پوست” را به شما پیشنهاد می دهد.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
health.howstuffworks




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا