تغذیهکودک

چگونه بیسکویت هایی جذاب برای فرزندانمان تهیه کنیم؟

طرز تهیه کوکی شکلاتی

بیسکویت ها یا کوکی های شکلاتی از جمله خوراکی های مقوی هستند که در بین بچه ها طرفداران زیادی دارند و شاید هم به همین دلیل است که اغلب مادران، درصددند برای فرزندان بی اشتهای خود مخصوصاً در فصول مدرسه، بیسکویت هایی جذاب و اشتها آور تهیه کنند. ما نیز قصد داریم مادران عزیز را در این امر یاری کرده و روش پخت بیسکویت هایی سالم و اشتها آور را آموزش دهیم. پس با ما همراه باشید.


در لینک های زیر از وب سایت فن تریکس طرز تهیه انواع کوکی را به شما آموزش می دهیم.

>>> طرز تهیه کوکی زنبوری <<<

>>> طرز تهیه شیرینی و کوکی به شکل لانه پرندگان <<<

>>> طرز تهیه کوکی هلویی <<<


این بیسکویت های رولتی که با خمیری نرم تهیه می شوند را به راحتی می توانید بسیار استادانه به طرح ها و شکل های متفاوت با طعم کاکائو (تلخ یا شیرین) و ترد یا نرم در آورید و با خامه، شکر و قندهای کریستالی تزئین کرده و دلبندانتان را راغب به خوردنشان کنید.

2 روش پخت بیسکویت کاکائویی

dutch فرآیندی است که طی آن خاصیت شیمیایی کاکائوی هلندی تغییر کرده به گونه ای که عناصر تلخ آن گرفته و رنگ پودر کاکائو تیره می شود. کاکائوی سیاه یکی از همین نوع کاکائوهاست که در همه ی فروشگاه ها قابل دسترس می باشد. این نوع بیسکوییت ها را، می توان هم با کاکائوی سیاه و هم با کاکائوهای هلندی تهیه کرد. کاکائوهای هلندی علیرغم اینکه رنگ روشن تری نسبت به بقیه ی کاکائوها دارند اما طعم قوی تری از کاکائو را به بیسکویت می دهند و شاید هم به همین دلیل است که بیسکویت هایی که از این کاکائوها تهیه می شوند نرم تر بوده و خاصیت تردی کمتری دارند. البته انتخاب نوع کاکائو یعنی هلندی و سیاه کاملاً بسته به ذائقه ی شخصی دارد. اما به یاد داشته باشید که برای این بیسکویت تنها از این دو نوع کاکائو می توان استفاده کرد و مثلاً کاکائو طبیعی یا حتی ترکیب طبیعی و هلندی را نمی توان جایگزین کرد.

مواد لازم برای تهیه کوکی های شکلاتی:

۲ فنجان آرد ۱/۲ پیمانه ای
۱/۳ فنجان پودر کاکائو سیاه
۲ قاشق غذاخوری پودر کاکائو هلندی
۱/۴ قاشق چای خوری پودر اسپرسو (اختیاری)
۱ قاشق چای خوری بیکینگ پودر
۱/۲ قاشق چای خوری نمک
۲ تکه (۲۲۶ گرم) کره که به دمای محیط رسیده باشد
۳/۴ فنجان شکر سفید
۱/۲ فنجان شکر قهوه ای
۱ عدد تخم مرغ بزرگ
۲ قاشق چای خوری عصاره وانیل

روش تهیه بیسکویت کاکائویی:

یک فنجان آرد، کاکائو سیاه، کاکائو هلندی، پودر اسپرسو (در صورت استفاده) بیکینگ پودر و نمک را در یک کاسه متوسط ریخته و آن ها را خوب هم زده تا ترکیب شوند. سپس ظرف را کنار گذاشته و کره، شکر سفید و شکر قهوه ای را در کاسه ریخته و با دست یا همزن مخلوط کنید. (چنانچه از همزن برقی استفاده می کنید لازم است مواد را در کاسه بزرگتری بریزید.) مواد را با سرعت متوسط هم بزنید تا رنگ آن بسیار روشن و بافت مواد کاملاً نرم شود. تخم مرغ و وانیل را نیز اضافه کرده و مجدداً هم بزنید.

در همین حین فنجان دوم آرد را باید به تدریج و آرام آرام به مخلوط اضافه کرده و تا زمانی که به طور کامل مخلوط شود، هم بزنید. اکنون باید خمیر به دست آمده را ورز دهید تا کاملاً خود را بگیرد. خمیر باید سفت اما قابل انعطاف و شکل پذیر باشد.

خمیر را از کاسه در آورده و به دو قسمت تقسیم کنید. هر قسمت را روی یک ورقه ی پلاستیکی قرار داده و آن را خوب فشار دهید تا مسطح شده و به ضخامت نیم اینچ (۱/۳ سانتیمتر) درآید. حال آن ها را ۲۰ دقیقه تا سه ساعت در یخچال نگه دارید.

دو ورق بزرگ از کاغذ روغنی را برداشته و روی سطح کار خود قرار دهید. یک ظرف لبه دار را وسط فر قرار داده و به اندازه ۳۵۰ درجه فارنهایت به آن حرارت دهید. هنگامی که خمیر کاملاً سرد شد یک قرص آن را از یخچال خارج کرده، صاف کنید و روی سطح کار خود که با کاغذ پوشانده اید قرار دهید. کاغذ دیگری روی آن گذاشته و خمیر بین دو صفحه کاغذ را با ضخامت یک هشتم اینچ (۱/۳ سانتیمتر) رول کنید. سپس رول را باز کرده و کاغذ رویی را برداشته و کوکی ها را به اشکال مختلف برش دهید، اما آن ها را از روی کاغذ جدا نکنید. با استفاده از نوک یک چاقوی کوچک، خمیر اطراف آن را ببرید، و بیسکویت هایی منظم با اشکالی جذاب و زیبا برش دهید. کاغذ و محتویات آن را در یک ظرف پخت لبه دار قرار دهید.

بعد از۱۰ دقیقه آن را از فر خارج کرده و اجازه دهید به مدت ۲۰ دقیقه در ظرف خنک شود و لبه های کوکی ها کمی ترد شوند. با دست می توانید دور کوکی ها را لمس کنید تا میزان تردی آن را احساس کنید. برای یک کوکی فوق العاده ترد، لازم است زمان پخت تا ۱۲ دقیقه ادامه داشته باشد. توجه داشته باشید زمانی که این کوکی ها پخته می شوند کاملاً سیاه و تیره هستند و شاید به نظر جالب نباشد اما بعد از گذشت مدت زمانی رنگ آن ها بهتر می شود. با استفاده از یک کفگیر مسطح یا افقی، کوکی ها را روی یک ظرف چیده و به یخچال منتقل کنید تا قبل از تزئین و نگهداری به طور کامل خنک شود.

این فرآیند را برای بقیه تکه خمیرها نیز تکرار کنید و چنانچه خمیر اضافی بود آن را فریز کنید. این بیسکویت ها تا ۵ روز قابل نگهداری هستند و برای ترد ماندن نباید رویشان پوشیده شود.

همچنین می توانید با مطالعه مقاله زیر از وب سایت فن تریکس طرز تهیه بیسکویت های تزئینی برای درخت کریسمس را فراگیرید.

>>> طرز تهیه بیسکویت های تزئینی برای درخت کریسمس <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
thekitchn




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
3 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
کاربر ناشناس

ممنون خوب بود .کاش یه کم کوتاهتر می نوشتید.ولی در کل عالی بود

ساناز

خیلی قشنگن

سحر

خیلی ممنون… خیلی عالی بود…

دکمه بازگشت به بالا