زیبایی

نکاتی که برای کاهش درد قبل از اولین موم انداختن باید بدانید

نکات مهم موم انداختن

موم انداختن قسمت های مختلف بدن به سادگی پیاده روی در پارک نمی باشد. بلکه می توان گفت برای بیشتر مردم چیزی شبیه به عذاب و شکنجه است. به تصویر پایین که متعلق به فردی 40 ساله است نگاه کنید و عکس العمل وی در برابر موم انداختنِ چند نقطه از بدنش را ببینید. حال تصور کنید که این فرد بخواهد تمام بدن خود، خصوصاً نقاط حساس را اپیلاسیون کند! واقعاً چه بلایی بر سرش می آید؟

1 کاهش درد اپیلاسیون با موم

برنامه ریزی برای اپیلاسیون با موم، در واقع آمادگی برای مواجه شدن با ترس ها و تقویت شجاعت است. دانستن نکاتی در این باب، عکس العمل و کنار آمدن با این موضوع شما را کمتر شکنجه خواهد داد. پس در درجه ی اول یکی از بهترین راه های رویارویی با ترس ها و تسکین هرگونه درد، ایجاد آمادگی است. همه ی ما اطلاع داریم که ریسک ها و ناخوشایندی های زیادی در اپیلاسیون با موم وجود دارد که قبل از انجام این عمل باید آن ها را مد نظر داشت و بدانیم چگونه از آن ها جلوگیری کنیم. نکات مطرح شده در این مقاله تا حد زیادی ترس از اولین اپیلاسیون را از بین خواهد برد.

2 کاهش درد اپیلاسیون با موم

موی کافی برای اپیلاسیون وجود داشته باشد.

به یاد داشته باشید که شما اپیلاسیون را با موم انجام می دهید تا از اصلاح و در واقع اپیلاسیون با ژیلت و تیغ جلوگیری کنید. قبل از انجام اپیلاسیون با موم به هیچ وجه موها را شیو نکرده و نتراشید؛ حتی اگر بسیار بلند باشند. این کار نه تنها شما را به هدفتان نزدیک نمی کند، بلکه می تواند مدت زمان اپیلاسیون را طولانی تر، دردناک تر و سخت تر کند. طول موهایی که قرار است اپیلاسیون شود باید 2 سانتی متر باشد تا پد و موم بتوانند آن ها را بگیرند و از بین ببرند. البته در صورت رعایت نکات بهداشتی سایز موها می تواند بیشتر هم باشد.

ایبوپروفن به همراه داشته باشید.

آستانه ی تحمل درد شما در هر حدی که باشد، بهتر است با آمادگی کامل اپیلاسیون کنید. داروهای مسکن و ضد درد، خصوصاً در اولین استفاده از موم می توانند به کاهش درد و شوک ناشی از موم کمک شایانی کنند.

توصیه می شود 30 دقیقه قبل از انجام اپیلاسیون داروی ضد درد و مسکن مصرف شود.

شلوار و یا لباس گشاد خنک بپوشید.

به احتمال زیاد بعد از انجام اپیلاسیون پوست شما زخم شود یا موهایی زبر و خشن و سیخ سیخ شروع به رویش کند؛ خصوصاً بعد از اولین اپیلاسون. بدترین کار بعد از این اتفاق پوشیدن لباس، شلوار یا جین تنگ بر روی آن است. زیرا اپیلاسیون منجر به باز شدن منافذ پوست و حساس شدن آن قسمت از بدن می شود. در نتیجه برخورد لباس با محل، باعث ایجاد خارش و سوزش می شود.

پس تا جای ممکن سعی کنید عرق نکرده و از لباس زیر های گشاد استفاده کنید تا عرق و چربی پوست، منافذ باز پوست را مسدود نکنند.

لایه برداری پوست را فراموش نکنید.

3 کاهش درد اپیلاسیون با موم

یک یا دو روز قبل از اپیلاسیون، پوست را به آرامی لایه برداری کنید. از اسکراب ها استفاده کرده و با فشار دست تمام پوست ها ی مرده، چربی و انسداد منافذ پوست را از بین ببرید. کیسه های حمام بهترین گزینه برای انجام این کار می باشند. اما به یاد داشته باشید که بعضی پوست ها به لایه برداری حساسیت دارند.

علاوه بر اینکه اپیلاسیون از رشد بی رویه ی موهای بدن و از جمله صورت جلوگیری می کند روش های دیگری نیز وجود دارند که مانع از رشد بی رویه موهای صورت می شوند.


برای مطالعه کامل متن جلوگیری از رشد بی رویه موهای صورت به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کرده و مقاله مورد نظر را مطالعه کنید.

>>> جلوگیری از رشد بی رویه موهای صورت <<<


قبل و بعد از اپیلاسیون لوسیون بزنید.

کلید موفقیت در انجام اپیلاسیون با موم، استفاده از لوسیون در هر مرحله از کار است. به نظر می رسد مرطوب کردنِ پوست کلید رهایی از درد منافذ پوست باشد.

می توانید قبل از انجام اپیلاسیون پوست را مرطوب کرده و از لوسیون استفاده کنید. اما توجه داشته باشید که دقیقاً قبل از انجام اپیلاسیون این کار را انجام ندهید و فاصله ی آبرسانی و مرطوب کردن پوست از اپیلاسیون زیاد باشد. چرا که این کار فقط باعث سخت تر شدن حذف موها می شود. زیرا رطوبت مانند مانعی در بین موها و موم می باشد و اجازه نمی دهد موم به راحتی موها را در چنگ بگیرد. می توانید لوسیون را شب قبل از اپیلاسیون بزنید.

بعد از انجام اپیلاسیون، ماهیت و طبیعت آرام بخش لوسیون یک درمان عالی برای قرمزی، زخم و درد در ناحیه ی اپیلاسون خواهد بود. اما توجه داشته باشید که لوسیون های سنگین فقط باعث انسداد منافذ پوست و ایجاد التهاب و تحریک می شوند.

نمی توانید برای یک تا دو روز بعد از اپیلاسیون بیرون از خانه کار کنید.

اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که مجبورید هر روز در بیرون از منزل کار کنید، بهتر است قبل از اپیلاسیون برنامه ی کاری و زندگی خود را با انجام اپیلاسیون تطبیق دهید. یعنی برای بعد از اپیلاسیون فعالیت هایی مانند باشگاه رفتن، دویدن روی تردمیل و… که منجر به عرق کردن می شوند، را انجام ندهید. چرا که برای بعد از اپیلاسیون بسیار بد و مضر است. باید بین 24 تا 48 ساعت به پوست فرصت داد تا نفس بکشد، منافذ پوست را ببندد و روند بهبود را تسریع بخشد. یخ و ژل آلوورا می توانند منافذ پوست را بسته و درد و تورم را کاهش دهند.

استفاده از بعضی موارد در روز بعد از اپیلاسیون را محدود کنید.

ممکن است بعد از اپیلاسیون، قرمزی، التهاب و تورم رخ دهد که کاملاً طبیعی است. بهترین راه برای اینکه همه چیز به حالت عادی برگردد، این است که مراقبت های بعد از اپیلاسیون را به درستی انجام دهید. یعنی به باشگاه نروید، به اسپری های خوشبو کننده و نورآفتاب نه گفته و 48 ساعت بعد از اپیلاسیون از لیف بر روی موضع استفاده کنید.

شنا کردن و رابطه ی جنسی نیز در روز اپیلاسیون ممنوع می باشد. زیرا این کارها خطر ابتلا به عفونت را نیز افزایش می دهند. انجام هرگونه کارهای دیگر مشابه موارد گفته شده را نیز تا دو روز متوقف کنید.

آیا اولین اپیلاسیون با موم دردناک است؟

به احتمال زیاد در مورد درد اپیلاسیون نگرانی هایی دارید که آیا درد آن تا چه حد است؟ متأسفانه باید بگوییم که اپیلاسیون خصوصاً برای اولین بار بسیار دردناک است ولی به مرور زمان درد آن کمتر می شود. البته ممکن است برای بسیاری از افراد هم دردناک نباشد، زیرا آستانه ی تحمل در افراد متفاوت است. رعایت نکات ذکر شده در این مقاله تا حدی درد را کمتر می کند. انتخاب یک سالن مجهز و عالی برای این کار نیز تا حد زیادی در انجام هر چه بهتر اپیلاسیون مؤثر می باشد. سعی کنید برای اولین بار بهترین سالن را انتخاب کنید.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
insider




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
7 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
کاربر ناشناس

طول مو میگن زیر یک سانت چرا اینجا گفته دو سانت خو دردش بیشتره که اینجوری

زرگل

عزیزم هر چی مو ها بلند تر باشه موم بیشتر موها رو میگیره و همه ی مو ها رو می کنه… شاید دردش بیشتر باشه و اما نتیجه کار تمیز تر.

سامی

موهای پام خیلی ضخیم وسیاه خیلی اذیتم میکنه چندروز درگیرشم ک با چ روشی برشدارم .امشب موم گرفتم ک فردا برم تو کارش .دوست دارم کم پشت ونازک بشه .ولی تجربه اولم هست میترسم خراب کنم امیدوارم ک موفق بشم .راست میگن بعداز اپلاسیون روغن مورچه هم تاثیر داره ؟

ناشناس

کمکم کنیدچطورازموم استفاده کنم

کاربر ناشناس

مگه قطع عضوه که تا دو روز بعد اپیلاسیون نتونی بیرون کار کنی!!!

کاربر ناشناس

عزیزم نمیگه کلا کار نکن میگه یه سری فعالیتا ممنوع. مطلبا درست بخون بعد نظر بده

فاطمه صفری

با سلام از مطالب عالیتون سپاسگذارم خیلی خوب بود ،فقط بیشتر افراد از موهای‌ک بعد اپلاسیون زیر پوستی میشن خیلی شاکی هستن بازم مطالب بیشتر بزارین ونحوه ی جهت کندن موها رو بگین ،با تشکر

دکمه بازگشت به بالا