زیباییسلامت

نکات مهم قبل از استفاده موم یا وکس در ناحیه تناسلی

11 نکته قبل از وکس یا موم ناحیه تناسلی

اگر بخواهیم بدون پرده و رک و رو راست صحبت کنیم باید بگوییم که اولین تجربه ی اپیلاسیون با موم یا وکس در ناحیه تناسلی اصلاً تجربه ی جالبی نخواهد بود. وکس یا موم روشی است که برای از بین بردن طولانی مدت موهای زائد استفاده می شود و تا طولانی مدت نیاز به اصلاح موهای زائد نخواهد بود و برای زمان هایی که به مدت طولانی دسترسی به تیغ ندارید یا مایل به استفاده از آن نیستید، گزینه ی بسیار عالی می باشد. دانستن نکاتی در مورد آن باعث می شود اولین تجربه ی این عمل کمی قابل تحمل تر و راحت تر صورت گیرد. پس در ادامه با ما همراه باشید.

1 وکس ناحیه بیکینی یا تناسلی

1- اندازه ی موها باید حداقل نیم سانتی متر باشد.

اشتباهی که اکثر خانم ها قبل از وکس انجام می دهند این است که فکر می کنند هر چه مو کوتاه تر باشد بهتر است. اما واقعیت این است که وکس نمی تواند موهای بسیار کوتاه را بگیرد. به همین دلیل توصیه می شود موها حداقل باید نیم سانتی متر باشند.

2- قبل از رفتن به سالن نوع وکس را مشخص کنید.

اپیلاسیون ناحیه تناسلی معمولاً سه نوع است: اپیلاسیون ساده که فقط موهای اطراف ناحیه و قسمتی که از روی لباس زیر، مشخص است را برمی دارد، اپیلاسیونی که تمام موهای جلو و عقب را از بین می برد و اپیلاسیونی که فقط موهای قسمت جلویی را از بین می برد و به قسمت های عقب کاری ندارد.

3- زمان انجام وکس در طول ماه را بدانید.

مارتا کامیران، ارشد مراقبت و زیبایی پوست در شهر نیویورک می گوید: ” اپیلاسیون را در سه روز قبل از آغاز دوره ی پریودی خود برنامه ریزی نکنید. زیرا در این زمان پوست حساسیت بیشتری دارد.”

4- قبل از رفتن به سالن دوش بگیرید.

دوش آب گرم منافذ پوست را باز کرده و در نتیجه روند انجام اپیلاسیون را راحت تر می کند. همچنین درد حاصل از اپیلاسیون نیز کمتر می شود.

5- نیمه ی پایینی بدنتان در معرض دید است.

همان طور که می دانید باید تمامی لباس های نیمه ی پایینی بدن را در بیاورید. زمانی که برای اولین بار این کار را انجام می دهید ممکن است برایتان سخت بوده و خجالت بکشید. اما به خودتان یادآوری کنید، افرادی که اپیلاسیون انجام می دهند روزانه موهای 100 نفر را اصلاح می کنند و این امر برایشان کاملاً عادی است. پس به خودتان سخت نگیرید.

به علاوه برای حفظ بهداشت بهتر است در چنین مواقعی لباس زیر یکبار مصرف بپوشید تا لباس زیری که در محیط سالن و در ممعرض مواد قرار گرفته است را مجدداً استفاده نکرده و دور بیندازید.

6- درد خواهد داشت.

تقریباً بیشتر افرادی که در چنین سالن هایی کار می کنند ادعا دارند که وکس درد نداشته و روش هایی برای کاهش درد و یا کاملاً بدون درد آن وجود دارد. اما این گونه نیست. ممکن است به کمک کرم ها و بی حس کننده ها و به روش های مختلفی بتوان درد را کاهش داد یا مثلاً موهای نازک و با ریشه ی ضعیف داشته باشید که درد آن کمتر باشد، اما این واقعیت که مو از تن انسان بدون درد جدا شود ممکن نیست.

7- آسیب و درد در افراد متفاوت است.

برخی بیش از دیگران درد را حس کرده و ناحیه ی شرمگاهشان بیشتر از دیگران آسیب می بیند که به عوامل گوناگونی چون لطافت و ظرافت پوست، نوع، حجم و ضخامت مو و… بستگی دارد. اما معمولاً در همه ی افراد موهای این قسمت سفت و محکم بوده و قرمزی و آسیب در این ناحیه بیش از سایر نقاط بدن است.

8- نگران موهایی که باقی می مانند نباشید.

گاهی بعد از وکس موهایی در ناحیه باقی می مانند که یا زیر پوستی بوده یا وکس آن ها را نگرفته است. از اپیلاتور بخواهید آن ها را با موچین از بین ببرد.

9- پوست شما بعد از اپیلاسیون مانند مرغ پخته می شود.

پوست بعد از اپیلاسیون قرمز و تحریک می شود و مانند مرغ پخته می گردد. توجه داشته باشید که در این مدت باید از لباس های گشاد استفاده کنید که برخورد کمتری با پوست داشته باشند. این التهاب و قرمزی یک شبه از بین می رود. بنابراین در این مدت مراقب این ناحیه بوده و از رابطه ی جنسی بپرهیزید. زیرا هر گونه اصطکاک با این ناحیه باعث سوزش بیشتر و طولانی شدن بهبودی آن می شود.

10- کرم یا پماد هیدروکورتیزون می تواند پوست را تسکین دهد.

سریع ترین راه برای آرام کردن تحریک پس از موم، استفاده از کرم هیدروکورتیزون است. زیرا التهاب را آرام می کند، خارش را از بین می برد و قرمزی را کاهش می دهد.

11- تا چند روز بعد از اپیلاسیون به استخر یا شنا نروید.

پوست برای بهبودی و برگشتن به حالت اول به زمانی برای تنفس نیاز دارد تا چند روز بعد از اپیلاسیون، پوست را در معرض چیزهایی که مانع از تنفسش می شود مثل استخر و شنا قرار ندهید.

همچنین می توانید با مراجعه به لینک زیر از وب سایت فن تریکس نکات مهم برای کاهش درد اپیلاسیون با موم را مطالعه کنید.

>>> کاهش درد اپیلاسیون با موم <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
goodhousekeeping




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
1 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
کاربر ناشناس

من همیشه با این کار مشکل دارم. امیدوارم راهکارهاتون بدردم بخوره

دکمه بازگشت به بالا