سلامت

بهترین روش های طبیعی و بدون عوارض کاهش فشار خون بالا

امروزه، فشار خون بالا به یکی از مشکلات اساسی سلامت افراد جامعه تبدیل شده است. عوامل زیادی مانند استرس می توانند روی فشار خونِ فرد تأثیر بگذارند.

اگر چه راهکارهای بسیار زیادی برای کاهش فشار خون بالا وجود دارند، اما یکی از مؤثرترین روش های آن، استفاده از استراتژی هایی است که سبب کاهش استرس فرد می شود. این استراتژی ها، جنبه های منفی پیامدها را کاهش داده و سلامتی فرد را ارتقاء می دهند. برای آموزش این استراتژی ها و درمان فشار خون بالا، با ما همراه باشید.

1- مدیتیشن

1 کاهش فشار خون بالا

مدیتیشن یکی از مؤثرترین روش های کاهش استرس است که پیامدهای سلامتی زیادی را به همراه دارد. سرآمدترین فایده سلامتی آن، کاهش فشار خون است. اگر شما به مدیتیشن به عنوان یک چالش نگاه می کنید، بدانید که روش های بسیار متنوعی برای آن وجود دارد که ساده ترین آن ها برای تازه کارها بسیار مناسب است. مدیتیشن در سطوح پیشرفته باعث افزایش ذهن آگاهی شده و افکار منفی ناخودآگاه انسان را کاهش می دهد. وجه مشترک انواع سطوح مدیتیشن، افزایش آرامش درونی انسان (بدون توجه به آنچه در بیرون اتفاق می افتد) می باشد. برخی از انواع مدیتیشن عبارتند از: مدیتیشن همراه با راهنما (Giuded meditation)، مدیتیشن مانترا (Mantra)، مدیتیشن همراه با تمرکز حواس (Mindfulness)، چی گونگ (Qi gong)، تای چی (Tai chi) و مدیتیشن متعالی (Transcendental).

بنابراین، اگر مبتلا به فشار خون بالا هستید، حتماً تمرینات مدیتیشن را یاد بگیرید و انجام دهید.

2- یوگا

2 کاهش فشار خون بالا

یوگا برای جسم، روح و ذهن و فشار خون، عالی است! یوگا نیز مانند مدیتیشن سطوح مختلفی دارد و شما بسته به توانایی هایتان می توانید سطح مناسب خود را انتخاب نمایید. یوگا یکی از مؤثرترین راه ها برای افزایش قدرت ذهن، کاهش استرس و در نتیجه کاهش فشار خون است. ساده ترین حرکات یوگا برای افراد تازه کار عبارتند از: حرکت کوه، بالا کشیدن دست ها، خم شدن به جلو ایستاده و گارلند. حتماً به باشگاه بروید یا تمرینات یوگا را در خانه انجام دهید.

3- آرام سازی عضلانی پیش رونده یا PMR

آرام سازی عضلانی پیشرونده (پیشرفته) یک روش مؤثر دیگری برای کاهش استرس است که می تواند در بسیاری از مکان ها نظیر دفتر کار، خانه و … انجام شود. این روش شامل دو مرحله اصلی می باشد: مرحله اول شامل کشش عمدی عضلات است و مرحله دوم رهاسازی عمدی عضلات و ماهیچه ها از حالت کششی و فشاری می باشد. برای شروع این روش، در یک جای راحت بنشینید و با چند تنفس عمیق، خود را ریلکس کنید. سپس تمام توجه خود را معطوف به پای راستتان نمایید. عضلات پای راستتان را به آرامی بکشید و آن ها را به طور کامل منقبض کنید. چند ثانیه ای در همان موقعیت بمانید و بعد پای راست را رها کنید. 30 ثانیه ریلکس بمانید و نفس عمیق بکشید سپس مراحل قبلی را برای پای چپ خود نیز تکرار کنید. پس از پایان تمرین برای پاها، همین مراحل را برای عضلات باسن، شکم و … نیز انجام دهید.

4- تمرینات تنفس

3 کاهش فشار خون بالا

تمرینات تنفسی یکی از پرطرفدارترین روش ها برای کاهش استرس و بالتبع آن، فشار خون است. چرا که تقریباً می توان آن را در هر جایی انجام داد، حتی در مواقعی که در شرایط تنش زا قرار دارید؛ مانند زمان بحث و جدل با دیگران یا هنگام عجله برای رسیدن به یک جلسه مهم. تنفس صحیح، از پیش زمینه های تمرینات آرامش ذهن، یوگا و مدیتیشن است. تمرینات تنفسی باعث افزایش قدرت ذهن و در نهایت قدرت جسم می شود. همچنین فشار خون را پایین آورده و با ایجاد آرامش، استرس را کاهش می‌دهد. تمرینات تنفسی نیز انواع مختلفی دارند که از ساده تا بسیار پیشرفته متغیر است.

برخی از آن ها عبارتند از: تمرین تنفس یکسان، تمرین تنفس شکمی، تنفس متناوب و … . این تمرینات را یاد گرفته و به کمک آنها فشار خونتان را پایین بیاورید.

5- موسیقی درمانی

موسیقی یکی از عالی ترین راه ها برای آرامش ذهن و جسم انسان، کاهش استرس و دیگر جنبه های سلامتی است. در واقع، موسیقی درمانی یکی از روش های مورد استفاده برای کاهش درد و بهبود سلامتی است. بسیاری از تحقیقات اخیر نشان داده اند که ضرب ‌آهنگ‌ های موسیقی و تکرار عبارت ‌های آن، بر ضربان قلب و فشار خون تأثیر گذار است. این مسئله می‌تواند به درمان بدون داروی برخی بیماری ‌های فشار خون و برخی بیماری های قلبی بینجامد.

6- روابط جنسی

روابط جنسی تأثیر زیادی بر کاهش استرس و در نتیجه کاهش فشار خون دارد. در بستر یک رابطه سالم، روابط جنسی سبب کاهش تنش ها و استرس های فردی شده و حتی فشار خون را نیز کاهش می دهد.


برای مطالعه بیشتر در این زمینه به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه نمایید.

>>> رابطه جنسی چگونه و چرا استرس را کاهش می دهد <<<


7- درمان های طبیعی

4 کاهش فشار خون بالا

درمان های طبیعی زیادی نیز وجود دارند که سطح فشار خون فرد را کاهش می دهند. برخی از این روش ها شامل موارد زیر می باشند:

• کاهش مصرف و جذب سدیم
• کاهش مصرف کافئین
• مکمل ها
• تمرینات فیتنس و تناسب اندام

همچنین بدانید که مصرف فلفل کاین نیز در کاهش فشار خون بالا بسیار موثر می باشد. اطلاع بدر این باره به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مطالعه کنید.

>>> کاهش فشار خون بالا با مصرف فلفل کاین <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
verywellmind




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا