روانشناسی

7 فکر مخرب و سمّی که برای رسیدن به موفقیت باید آن ها را کنار گذاشت

غلبه بر افکار مخرب

آیا شما هم جزء افرادی هستید که در مورد هر چیز کوچکی، خیلی فکر می کنید یا هر چیزی را بیش از حد، مورد تحلیل قرار می دهید و در نهایت هم به این نتیجه می رسید که کارتان آنقدر که باید باشد، مؤثر و خوب انجام نشده است؟!

اگر اینگونه هستید، نگران نباشید چون تنها نیستید. این ویژگی در بسیاری از مردم جهان، به ویژه رهبران تیم یا گروه ها مشترک است. اما به هر حال، باید این افکار و عادات را متوقف کنید. چرا که سبب کاهش کارایی و اثربخشی شما می شود و شما بیشتر وقتتان را برای نگرانی و اضطراب در مورد مسائل هدر می دهید.


شما باید برای غلبه بر افکار مخرب خود تفکر واگرا را در خود تقویت کنید. برای اطلاع از نحوه تقویت تفکر واگرا به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> روش ها تقویت تفکر واگرا <<<


1 افکار مخرب و سمی

در اینجا، به مواردی از مهم ترین افکار مخرب و سمّی اشاره خواهد شد.

هفت مورد از مهم ترین افکار مخرب و سمی

1- همیشه نگران این هستید که آیا مردم شما را دوست دارند یا نه!

در یک گروه کاری، اینکه بخواهید تمام همکاران خود را خوشحال و راضی نگه دارید، قطعاً کاری سخت و حتی بعید است. برخی افراد شما را دوست دارند و برخی دیگر ممکن است شما را دوست نداشته باشند. بر روی کاری که می خواهید انجام دهید تمرکز کرده و سعی کنید آن را به خوبی انجام دهید. خودتان را درگیر افکار و حرف های مردم نکنید. با خود روراست باشید، به خودتان احترام بگذارید، اصیل باشید و عالی کار کنید.

2- به خاطرِ داشتن احساس بی کفایتی، مضطرب هستید.

اکثر افراد گاهی اوقات به این موضوع فکر می کنند که در برخی زمینه ها یا در همه زمینه های زندگی، به اندازه کافی خوب یا باهوش نیستند. فقط تعداد معدودی از افراد هستند که هنگام به وجود آمدن فرصتی، احساس آمادگی 100 درصدی دارند. اما به این موضوع فکر کنید که فرصت ها و تجارب جدید، برای شما هم پیش می آیند. پس بهتر است ترس ها، اضطراب ها و احساسات بد در مورد خودتان را کنار بگذارید و آماده باشید. از اینکه فکر کنید بی کفایت هستید یا توان انجام کاری را به خوبی دیگران ندارید، رد شوید و به آنچه واقعاً هستید و آنچه می خواهید انجام دهید، فکر کنید.


شما می توانید برای کنترل استرس ناشی از کار های پر مشغله مقاله زیر از وب سایت فن تریکس را مطالعه کنید.

>>> کنترل استرس ناشی از کار های پر مشغله <<<


3- همیشه در مورد اینکه کامل و بدون نقص باشید، نگران هستید.

حتماً شما هم این جمله یا مفهوم را بارها شنیده اید. نگرانی در مورد کامل نبودن یا داشتن برخی نواقص، فقط وقت تلف کردن است. البته بنابر طبیعت و ماهیت انسان، همه ی افراد همیشه در جستجوی کمالِ بیشتر هستند؛ شغل بهتر، محیط کاری بهتر، چهره زیباتر، رئیس بهتر، خانواده بهتر و … . اما کمال مطلق برای هیچ کسی وجود ندارد. به این موضوع فکر کنید که هر چیزی در حال تغییر است و ممکن است یک چیز نسبتاً کامل، طی یک رویداد یا اتفاق، کاملاً ناقص شود. اگر در مورد چیزهایی که در آن ها کامل نیستید، زیاد فکر می کنید و احساس استرس و ناراحتی دارید، در حدی که می توانید آن ها را تغییر دهید، اما پس از آن، این فکرها را از خود دور کنید و از آن ها رد شوید.

4- از اشتباه و شکست هراس دارید.

این مسئله را با یک واقعیت شروع کنید: هر کسی اشتباه می کند! هر فردی در موقعیت هایی از زندگی اش قطعاً شکست خورده است، یکی در پروژه کاری شکست خورده و مجبور شده آن را رها کند، دیگری در زندگی زناشویی و یکی در تحصیلات. این مسئله برای همه ما اتفاق می افتد. این موضوع و اتفاقات تا اینجا هیچ مشکلی ندارد. اما زمانی مشکل پیدا می کند که تمام این شکست ها و اشتباهات با استرس غیر نرمال همراه شود، یا اینکه فرد با خود فکر کند نمی تواند به حالت اولیه خود برگردد یا در حالت غیرقابل برگشتی گیر کرده است. این موضوع را به خاطر داشته باشید، شما می توانید آینده خود را بسازید و رقم بزنید و مسیر افکارتان را کنترل کنید. شکست به معنی سقوط نیست؛ شکست یعنی زمین خوردن و بلند شدن!

5- به خاطر نداشتن اعتماد به نفس، پریشان و ناراحت هستید.

هر فردی در یک برهه ای از زمان، در زندگی خود احساس عدم اعتماد به نفس دارد. اما برخی افراد در پنهان کردن این حس، ماهرتر از دیگران هستند. پس برای رفع این مشکل، سعی کنید به جای داشتن احساس ناراحتی و پریشانی، روی مهارت ها و توانایی های خود تمرکز کنید نه ناتوانی های خود. همیشه خود را به سمت جلو پیش ببرید. زمانی که متوجه شدید در یک مسیرِ درست در حال حرکت هستید، به راهتان ادامه دهید.

6- درباره نظرِ دیگران، نگران هستید.

اختلاف نظرها یا حتی تناقضات و تضادها، نباید منبعی برای ایجاد اضطراب باشند. انتقادات سازنده را بپذیرید و انتقادات منفی را نادیده بگیرید. نظرات افراد، مهم است اما در نهایت به کسی که می توانید اعتماد کنید و به آن تکیه نمایید، خودتان هستید. بنابراین به خودتان اعتماد کنید و کنترل احساسات و غریزه خود را به دست بگیرید تا در مواقع لزوم، به شما کمک کنند.

7- به خاطر شکست های گذشته، شرمسار هستید!

اگر مدام به شکست ها فکر کنید و نظرتان این باشد که شکست یک اتفاق بد است، موفقیت تان سخت تر خواهد شد. چرا که شکست، اساس پیروزی است. اصلاً مهم نیست که در یک زمینه، چند بار شکست می خورید. مهم این است که از این شکست ها احساس خجالت یا شرمساری نکنید. شکست، یک اتفاق کشنده نیست و هیچ نیازی به خجالت یا شرمساری ندارد. زمانی که کاری را شروع می کنید باید نهایت تلاشتان را در آن به کار بگیرید، اما اگر شکست خوردید، اصلاً شرمسار نباشید چون از تلاش خود مطمئن هستید.

سخن آخر: یکی از بهترین چیزهایی که باید یاد بگیرید و به خود بقبولانید این است که خود را با افکار بی سر و ته و بی فایده درگیر نکنید. افکار خود را مدیریت کنید تا بسیار راحت به موفقیت برسید.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
inc




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
2 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
کاربر ناشناس

همشون درسته ولی گاهی وقتا نمیشه به بعضی موارد فکر نکرد

رضا

عالی بود

دکمه بازگشت به بالا