تغذیهسلامتورزش

چگونه با مصرف شکلات مدیتیشن یا مراقبه انجام دهیم؟

مدیتیشن با شکلات

چاکلت مدیتیشن یا همان مدیتیشن با شکلات، یکی از لذت بخش ترین، خوشمزه ترین و پرطرفدارترین روش های رسیدن به آرامش و کاهش استرس از طریق آرام سازی ذهن است؛ که بسیار راحت و ساده می باشد. حتی کسانی که هیچ آشنایی با مدیتیشن ندارند و تاکنون مدیتیشن انجام نداده اند یا مبتدی می باشند نیز می توانند به راحتی آن را انجام دهند. مدیتیشن با شکلات در عین سادگی، به اندازه ی کافی نیز موثر می باشد؛ تا همه ی آن هایی که به نوعی دنبال مدیتیشن هستند را بیشتر مشتاق کرده و به انواع آن سوق دهد.

1 نحوه انجام مدیتیشن با خوردن شکلات

مدیتیشن با شکلات همان تاثیر و مزایایی را دارد که روش های دیگر مدیتیشن به ارمغان می آورند. با این حال برخی معتقدند لذت انجام آن از دیگر انواع مدیتیشن بسیار بیشتر است. شاید هم همین امر تاثیر به سزای آن را به وجود آورده است. زیرا پاداش آن یعنی “شکلات” چیزی فراتر از پاداش و نتیجه ی مدیتیشن های معمولی است.

در نتیجه اگر یکی از طرفداران پر و پا قرص شکلات هستید و سعی دارید میزان مصرفتان را کم یا اصلاً متوقف کنید، توصیه می کنیم دست نگه دارید. از این بخش از خوراکتان به عنوان غذای ذهن استفاده کنید؛ تا به شما کمک کند هر زمان که خود را در حال لذت بردن از دسرهای شکلاتی مورد علاقه تان میابید، هم کمتر آن را نوش جان کرده و هم استرستان را کاهش دهید. حتی اگر به شکلات هم هیچ علاقه ای نداشته باشید، مدیتیشن با شکلات، روشی عالی است که یادگیری آن ارزش زیادی دارد. پس با ما در فن تریکس همراه باشید.

برای انجام مدیتیشن با شکلات:

1- تکه ی کوچکی شکلات بردارید.

بله درست است یک تکه ی کوچک. برای مدیتیشن با شکلات، تکه ی کوچکی شکلات به اندازه ی یک گاز یا کمی بیشتر کافی می باشد. توصیه می کنیم شکلات دارک و تلخ با درصد بسیار بالای کاکائو باشد. با این حال از شکلات های کمی شیرین یا هر چه در دسترستان است نیز می توانید استفاده کنید.

2- بدنتان را ریلکس و شل و ول کنید.

چند نفس عمیق بکشید، روی عضلاتتان تمرکز کرده و سعی کنید تا جایی که امکان دارد آن ها را شل کنید. بدنتان از لحاظ فیزیکی برای مدیتیشن با شکلات، تا جایی که ممکن است باید ریلکس و شل و ول باشد. اگر با چشم بسته احساس راحتی بیشتری می کنید چشمانتان را ببندید.

3- در این نوع مدیتیشن، شکلات را بو بکشید، خیره شوید و اندکی از آن گاز بزنید.

بعد از اینکه عمیقاً شکلات را بو کرده و از عطر آن لذت کافی را بردید، به آن خیره شده و به خود یادآور شوید که چقدر خوشمزه به نظر می رسد؛ در نهایت گاز کوچکی به آن بزنید. اجازه دهید شکلات روی زبانتان چسبیده و آرام آرام ذوب شود. روی طعم دلپذیر آن تمرکز کرده و غرق در لذتی شوید که هم اکنون در آن هستید. نفس عمیقی کشیده و در ذهنتان لذت خوردن چنین چیز خوشمزه ای را چند برابر کنید.

4- در زمان مدیتیشن با شکلات، روی حسی که دارید تمرکز کنید.

مادامی که شکلات را قورت می دهید، از حس خوبی که در دهانتان ایجاد شده و عطر خوبی که دهانتان گرفته است نیز لذت ببرید. گاز بعدی را زده و سعی کنید همان حس ها را مجدداً در خود تکرار کنید. به حرکت دست هایتان، به ولعی که برای خوردن دارید و به انگشتانی که بعد از خوردن کامل شکلات قرار است بلیسید نیز توجه کنید. همه ی این حس ها را با هم جمع آوری کرده و خود را غرق در لذت کنید.

5- فقط روی موقعیت تمرکز کنید.

اگر در طول مدتی که در حال مدیتیشن با شکلات و لذت بردن از خوردن شکلات هستید، افکار دیگری به سرتان می زند، همه را با کمک طعم و عطر شکلات و فکر به اینکه اکنون در حال تجربه ی یکی از لذایذ زندگی هستید، پس بزنید. هدف این است که تا جای ممکن در لحظه زندگی کنید.

6- این احساس را تا پایان روز حفظ کنید.

بعد از اینکه مدیتیشن با شکلات و خوردن آن تمام شد، سعی کنید حال خوشتان را حداقل تا پایان روز حفظ کنید؛ و به این فکر کنید که پاداش حال خوشتان خوردن شکلات در روزهای بعدی خواهد بود.

توجه داشته باشید که اگر هر روز مدیتیشن با شکلات را انجام دهید، از مزایای پایدار آن بهره مند شده و انعطاف پذیری بیشتری نسبت به استرس پیدا خواهید کرد.

می توانید با مطالعه مقاله زیر با تکنیک هایی انجام مدیتیشن جهت کاهش استرس و به آرامش رسیدن در محل کار آشنا شوید.

>>> کاهش استرس کاری با مدیتیشن <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
verywellmind




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا