خانه و کاشانه

چگونه لکه آبجو و مشروبات الکلی را از وسایل مختلف پاک کنیم؟

مشروبات الکلی در رنگ ها و طعم های متفاوتی ساخته می شوند که هر کدام می توانند لکه های سختی روی پارچه ها، لباس و یا موکت به وجود بیاورند. با اینکه ممکن است لکه آبجو به سختی سایر لکه های مشروبات الکلی نباشد، اما باز هم لکه ای دارد که به راحتی از بین نمی رود. با ما در فن تریکس همراه باشید تا نحوه تمیز کردن لکه های حاصل از مشروبات الکلی و آبجو را به شما آموزش دهیم.

از بین بردن لکه های مشروبات الکلی و آبجو بر پایه تانین

1 از بین بردن لکه آبجو و مشروبات الکلی

نوع لکه: لکه ای با پایه تانین
ماده شوینده: شوینده ماشین لباسشویی و سفید کننده های اکسیژنی
دمای آب: سرد

مشروبات الکلی و آبجو چه به رنگ شفاف باشند و چه رنگ قهوه ای پایه تانین داشته باشند، دارای جوهر مازو هستند. (جوهر مازو عامل به وجود آورنده رنگ مشروبات و آبجو است) اگر یکی از این موارد روی وسیله یا جایی ریخته شد، سریعاً لکه را با یک دستمال کاغذی تمیز و سفید پوشانده و سپس لکه را با آب سرد تمیز کنید. سعی کنید تا جای ممکن اثر آن را از بین ببرید.

نکته: هیچ وقت از قالب های صابون طبیعی یا پولک صابون استفاده نکنید، زیرا این مواد پاک کردن لکه تانین را سخت تر می کنند.

لکه مشروبات الکلی خالص معمولاً با شوینده های ماشین لباسشویی و آب داغ داخل ماشین لباسشویی شسته می شوند. اما اگر مشروبات یا آبجو با مواد دیگری مانند آب کرنبری ترکیب شده باشند، باید سریعاً اقدام کرده تا لکه به وجود آمده را از بین ببرید.

هیچگاه تا وقتی که لکه را به طور کاملاً پاک نکرده اید، وسیله مورد نظرتان را داخل خشک کن نیندازید. اگر پوشاک یا پارچه مورد نظر باید با خشکشویی تمیز شوند، لکه را به روش گفته شده تا جای ممکن از بین ببرید و سپس سریعاً آن را با خشکشویی بشویید. اگر لکه روی یک وسیله با پارچه ابریشمی به وجود آمده است، بعد از تمیز کردن آن به وسیله دستمال کاغذی و آب، کار تمیز کردن کل لکه را به خشکشویی واگذار کنید.

پاک کرده لکه‌ مشروبات الکلی از روی وسایل مختلف

مواد مورد نیاز:

– آب
– الکل یا آمونیاک
– شوینده های بسیار قوی (اختیاری)
– سفید کننده های اکسیژنی (اختیاری)

1- با یک دستمال کاغذی تا جای ممکن اثر لکه را از بین ببرید.

به یاد داشته باشید دستمال را فقط روی لکه فشار دهید و آن را نسابید.

2- شستشو با آب

لکه را زیر شیر آب سرد بگیرید. از جهت مخالف لکه، روی آن آب بریزید تا اثرات لکه بهتر از بین بروند.

3- تمیز کردن لکه با الکل یا آمونیاک

یک اسفنج را به مقداری الکل یا آمونیاک مخصوص شستشو آغشته کرده و روی لکه بکشید. اگر لکه از بین رفت، باتوجه به نوع شستشوی وسیله مورد نظرتان، آن را تمیز کنید.

4- تمیز کردن لکه با شوینده های قوی

اگر لکه ای باقی مانده آن را با شوینده های قوی از بین ببرید. این گونه شوینده ها آنزیم کافی برای از بین بردن لکه ها را دارند. اجازه دهید تا ماده شوینده برای 15 دقیقه روی لکه باقی بماند.

5- شستشوی نهایی

وسیله مورد نظر را با آب بشویید. همه اثرات ماده های شوینده مورد استفاده تان را از بین برده و از نبود لکه اطمینان حاصل کنید. سپس در صورت امکان، وسیله را داخل خشک کن بیندازید.

6- استفاده از سفید کننده های اکسیژن دار

اگر بعد از همه این مراحل لکه از بین نرفت، با توجه به دستورالعمل روی جعبه سفید کننده، مقداری سفید کننده اکسیژنی را با آب ولرم ترکیب کنید و وسیله مورد نظرتان را حداقل برای 4 ساعت داخل آن بخیسانید. سپس به طور معمولی آن را بشویید. این گونه سفید کننده ها برای الیاف طبیعی و مصنوعی و پارچه های رنگی و غیر رنگی مناسب هستند.

رفع لکه آبجو و مشروبات الکلی از روی موکت یا پارچه روی مبل و وسایل

این وسایل را هم مانند مراحل قبل تمیز کنید. فقط از آب زیاد استفاده نکنید، زیرا ممکن است بافت ها آسیب ببینند. به جای استفاده از خشک کن این وسایل را در هوای آزاد خشک کنید.

برای تهیه ماده شوینده خانگی روکش صندلی، مبل یا موکت می توانید یک قاشق سوپ خوری مایع ظرفشویی را با نصف فنجان سرکه سفید تقطیر شده و دو فنجان آب ترکیب کنید. با یک پارچه تمیز محلول را روی محل لکه بکشید. با یک حوله محلول را خشک کرده و با حوله نمدار دیگری اثرات آن را پاک کنید. وسیله مورد نظر را در هوای آزاد خشک کرده و جارو بکشید تا بافت آن حفظ شود. اگر لکه ای باقی ماند، یک فرچه نرم را در ترکیب آب و سفید کننده اکسیژنی بخیسانید و آن را روی لکه بکشید. بعد از آن اجازه دهید تا برای 1 ساعت روی لکه باقی بماند؛ سپس مثل مراحل قبل آن را با آب تمیز کنید. بعد از خشک شدن وسیله آن را جارو بکشید.

فن تریکس مطالعه مقالات “پاک کردن لکه شراب از روی سطوح مختلف“، “گفتن کلمه به سلامتی در کشورهای مختلف” و “علت مستی انسان با مصرف الکل” را به شما پیشنهاد می دهد.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
thespruce




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا