فرهنگ و هنر

کلمه “نوش” یا “به سلامتی” در کشورهای مختلف چگونه گفته می شود؟

طرز بیان کلمه “نوش” یا “به سلامتی” در کشورهای مختلف

قبل از شروع صحبت در مورد آداب خوردن مشروب و اطلاعاتی در مورد “نوش” و “به سلامتی” که در نوشیدن مشروب گفته می شود، بیان میداریم که سایت فن تریکس صرفاً جهت اطلاع رسانی، افزایش آگاهی و اطلاعات عمومی مخاطبان، این مطلب را منتشر می نماید؛ و به هیچ وجه قصد تبلیغ و اشاعه ی فرهنگ آن را ندارد.

اگر چه مصرف مشروبات الکلی در ممالک اسلامی به دلیل مستی و زوال عقلی که ایجاد می کند ممنوع است؛ اما در اکثر کشورها، از آن به عنوان نوشیدنی مفرح و شادی آور در بسیاری از موقعیت ها و مجالسشان استفاده می کنند تا به قول معروف با آن حال کنند. پس مشروبات الکلی بخشی از زندگی و آداب و رسومشان به حساب می آید. آشنایی با فرهنگ و آداب رسوم دیگر کشورها برای کسانی که قصد سفر یا بازدید از آن ها را دارند خالی از لطف نیست.

1 بیان کلمه به سلامتی در کشورهای مختلف

جالب است بدانید که خوردن این نوشیدنی قانون و اصولی دارد. مثلاً افرادی که کارهایی را انجام می دهند که به هوشیاری عقلی احتیاج دارد، مثل رانندگی، نباید بیش از ۰٫۰۵ تا ۰٫۰۸ واحد الکل مصرف کنند. زیرا مصرف بیش از این حد، انتقال فرمان مغز به عضلات بدن را کند کرده و هوشیاری انسان را از بین می برد. در برخی کشورها نیز مصرف مشروبات الکلی در رانندگی ممنوع است و راننده ای که الکل مصرف کرده باشد را جریمه می کنند.

قانون دیگر اینکه مشروب باید جرعه جرعه نوشیده شود، فواصل بین نوشیدن ها رعایت شود و به همراه نوشیدن و یا بعد از آن، غذا مصرف شود. اما مسئله ای که نمی توان گفت قانون است و در واقع نوعی فرهنگ نوشیدن مشروبات الکلی می باشد، گفتن کلمه “نوش به سلامتی” است. در این رسم که در اکثر نوشیدنی ها گفته می شود و ریشه ی آن به فرهنگ غربی و نوشیدنی های الکلی بر می گردد، باده ها را به هم زده و به افتخار و سلامتی کسی یا چیزی آن را می نوشند. تاریخچه ی این کار مشخص نیست، اما گفته می شود با این کار ضرر، مسمومیت و ایمن نبودن نوشیدنی را از بدن دور می کنند.


برای اطلاع از اینکه “چگونه مشروبات الکلی باعث مستی انسان می شوند؟” به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> علت مستی انسان با مصرف الکل <<<


– Cheers کلمه ای است که در ایالات متحده ی آمریکا هنگام زدن باده ها به هم گفته می شود؛ در کشورهای مختلف معادل های متفاوتی دارد.

Chug, Zane Lamprey فردی است که به کشورهایی نظیر کوالالامپور، مالزی، فیجی و… سفر کرد و تجربیات خود را از این رسم مشترک با سبک، کلمات و نوشیدنی های محلی متفاوت، به اشتراک گذاشت.

– او می گوید که کلمه ی “Yam Seng” در کوالالامپور و مالزی، معنی عمل به سلامتی یا همان toast در انگلیسی را می دهد. در انگلیسی به انجام این عمل toast می گویند و کلمه ای که در هنگام انجام toast گفته می شود، cheers است.

– کلمه ی Hirup در کوالالامپور و مالزی معادل همان Cheers در انگلیسی است که هنگام زدن جام ها گفته می شود.

– کلمه ی O Ha در مالزی و ساراواک به معنی انجام یک به سلامتی دیگر است.

– در فیجی کلمه ی Bula به معنی خوش آمدید، سلام و به سلامتی (cheers) است و هنگام زدن جام ها به هم این کلمه گفته می شود.

– در ایتالیا از کلمه ی Salute هنگام زدن جام ها به هم استفاده می کنند.

– در وین پایتخت اتریش، رو به شخص خاصی کرده و برای گفتن “به سلامتی انجام فلان کارت یا به سلامتی پیروزی در فلان پروژه”، از کلمه ی Zum wohl استفاده می کنند.

– در بوداپست کلمه ی Egeszsegedre به معنی cheers یا ابراز لطف به دیگری است.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
thekitchn




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
2 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
علی

سلام فرهنگ به سلامتی کسی نوشیدن در ایران قدیم رواج داشته اینکه اصلش از کجا باشه نمیدونم ولی از غرب نیست شاید از ایران یا چین یا مصر یا جایی دیگر در اشعار حافظ به این رسم اشاره شده است نغز گفت آن بت ترسا بچه ی باده پرست شادی… بیشتر بخوانید.

رزا

تو المانی هم میگن prost تلفظش میشه : پ غوست

دکمه بازگشت به بالا