سلامت

چگونه در شرایط خاص جلوی گریه خود را بگیریم؟ | قسمت دوم

همانطور که در قسمت اول این مقاله با روش ها و تکنیک هایی برای کنترل گریه آشنا شدیم در این مقاله که ادامه ای از آن می باشد با تکنیک های بیشتر و همچنین زمان کنترل گریه  آشنا می شویم. در ادامه با ما همراه باشید.

بخش سوم: عکس العمل نشان دادن به وضعیت خود

۱- از تکنیک‌های کنترل فکر استفاده کنید

اگر اغلب مواقع در شرایط خاصی احساس گریه کردن دارید، سعی کنید شرایطی را در ذهن خود تجسم کنید که در آن گریه نمی‌کنید. تجسم این شرایط به طور مداوم، می تواند در رسیدن به وضعیت واقعی به شما کمک کند.

– برای مثال اگر شما در وضعیت‌هایی مانند بحث‌های خانوادگی شروع به گریه کردن می‌کنید، وضعیتی را تجسم کنید که در آن با خانواده خود به خوبی صحبت می‌کنید.

– چنانچه در هنگام دفاع کردن از خود نمی‌خواهید به گریه کردن بیفتید، وضعیتی را تصور کنید که در آن بلند و قاطعانه حرف می‎زنید. مثلاً زمانی که در آن با مدیر خود ملاقات می‌کنید و می‌گوئید “من از نظرات شما در مورد فلان مسئله قدردانی می‌کنم و می‌خواهم کار خود را به همان شکل انجام دهم.”

– اگر در حال سخنرانی در یک جمع هستید و نمی‌خواهید به گریه بیفتید، مرحله‌ای را تصور کنید که سخنرانی و یا ارائه خود را تحویل داده اید.

8 کنترل گریه در شرایط خاص

۲- با یک مشاور صحبت کنید

اگر کنترل کردن احساسات برای شما مشکل است می‌توانید به یک مشاور مراجعه کرده و از او کمک بگیرید. مشاور می تواند راه‌های کنترل افکار و احساسات را به خوبی به شما آموزش دهد.


برای اطلاع از انواع احساسات پایه و تاثیر آن ها بر رفتار انسان به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> انواع احساسات پایه و تاثیر آن ها بر رفتار انسان <<<


۳- هرگونه مشکلات پزشکی را بررسی کنید

یک سری مشکلات پزشکی مانند انواع افسردگی‌ها می‌توانند باعث افزایش تمایل شما به گریه کردن شده و کنترل آن را از دست شما خارج کند. بدین منظور شما باید توسط یک مشاور این مشکلات را بررسی کنید تا مشخص شود دلیل گریه‌های شما چیست.

۴- بدانید که گریه گردن یک فرآیند هدفمند است

درست است که هنوز دانشمندان به خوبی نمی‌دانند که چرا بشر گریه می‌کند، اما کاملاً روشن است که یک رابطه نزدیکی بین گریه کردن و احساسات وجود دارد. با گریه کردن، واقعاً احساس خوبی به فرد دست می‌دهد و همچنین می تواند باعث همدلی دیگران شود و باعث ایجاد رابطه قوی و دوستانه بین انسان‌ها شود.

9 کنترل گریه در شرایط خاص

بخش چهارم: چه مواقعی باید جلوی گریه خود را بگیرید؟

۱- سعی کنید مواقعی که در مدرسه یا سر کار هستید گریه نکنید

یک گریه خوب بهترین راه برای تخلیه احساسات شما است ولی گریه کردن در مدرسه و یا محیط کار نمی‌تواند منجر به احساس خوبی در شما شود. چرا که این کار باعث می شود توجه همه به شما جلب شود. همچنین گریه کردن در محیط کار یک رفتار غیر حرفه ای محسوب می‌شود.

10 کنترل گریه در شرایط خاص

۲- سعی کنید زمانی که فردی شما را ناراحت می‌کند گریه نکنید

درست است که گریه کردن یک عکس‌العمل طبیعی برای احساسات جریحه دار شده است، ولی این کار جلوی فردی که شما را ناراحت کرده، باعث می شود تا او فکر کند شما قادر به کنترل کردن احساسات خود نیستید. چنانچه دوست ندارید با این کار باعث خوشحالی او شوید بهتر است راه‌های کنترل احساسات خود را یاد بگیرید.

11 کنترل گریه در شرایط خاص

۳- سعی کنید تا در شرایط پر استرس یا شرایطی که باعث ترس شما شده است گریه نکنید

گریه کردن در اثر ترس نیز کاملاً طبیعی است ولی شاید در بعضی از زمان‌ها‌ نخواهید خود را تحت فشار قرار دهید مانند زمانی که در حال سخنرانی در جمعی هستید.

۴- در مواقع خوب به خود اجازه گریه کردن دهید

گریه کردن بهترین راه برای آزاد کردن احساسات شما است. درست است که خیلی مواقع زمان خوبی برای گریه کردن نیست ولی زمان‌های مناسبی هم برای انجام این کار وجود دارد. مانند گریه کردن در کنار افرادی که شما را به خوبی می‌شناسند و با شما همدردی می‌کنند. یا در مراسم تدفین و یادبودها و البته زمان‌هایی که تنها هستید. بهترین زمان برای گریه کردن مواقعی است که شما توسط دیگران قضاوت نمی شوید.

12 کنترل گریه در شرایط خاص

فن تریکس در مقالات زیر اطلاعات بیشتری را در رابطه با گریه در اختیار شما قرار می دهد.

>>> آیا جنین می تواند در شکم مادر گریه کند؟

>>> آیا خون گریه کردن حقیقت دارد؟

>>> چگونه علائم گریه روی صورت خود را از بین ببریم؟

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا