سلامت

نسبت به افراد کم صبر و کم تحمل چه واکنشی نشان دهیم؟

زندگی کردن و بودن در کنار افراد کم صبر بسیار زجرآور است. به طوری که گویی این انسان ها همیشه روی مغز انسان رژه می روند و انسان از رویارویی با آن ها واهمه دارد. گویی همیشه لازم است برای رویایی و ایجاد رابطه با این افراد چه در منزل و چه در محل کار و یا مدرسه، حد و مرزی را مشخص کرد. با ما باشید تا راهنمایی کنیم که با این افراد چه باید کرد.

پاسخ به بی قراری انسان های کم صبر

1- در محل کار

کم صبری و رفتارهای ناشی از آن، از طرف همکار یا رئیس در محل کار، ناخودآگاه روی رفتار دیگران تأثیر گذار خواهد بود. اگر قرار است با فردی کم صبر در محل کار بر خورد داشته باشید، سعی کنید کار را اولویت بندی کرده و کارها را سبک کنید تا به او استرسی وارد نشود و از کوره در نرود. استرس و اضطراب اولین منشأ برای از کوره در رفتن است. پس در مواجه شدن با افراد کم صبر، کارها را طوری ترتیب دهید که کمتر احتمال عصبانی شدن وجود داشته باشد.

1 واکنش در برابر افراد کم صبر

2- در منزل

با همسرتان در مورد این که چگونه کم صبری او روی شما تأثیر می گذارد، صحبت کنید. کم صبری در روابط عاشقانه تأثیر بسیار منفی به همراه دارد. اما خوشبختانه به دلیل این که در روابط عاشقانه صحبت کردن و ابراز احساس راحت تر است، می توان با همسر در مورد کارهایی که باعث از کوره در رفتن او می شود صحبت کرده و از آن جلوگیری کرد. معمولاً افراد کم صبر بخاطر مسائلی بسیار پیش پا افتاده از کوره در می روند که به راحتی قابل کنترل است. فقط کافیست بدانید که چه چیزی منجر به عصبانی شدن همسرتان شده تا آن را تکرار نکنید. هر چه کنترل کردن این مشکل با هم فکری هم صورت گیرد، نتیجه ی بهتری خواهید گرفت.

2 واکنش در برابر افراد کم صبر

3- کم صبری در کودکان

برای مقابله بر کم صبری کودکان باید سیستمی ترتیب دهید. اگر متوجه شدید که کودکان و نوجوانان مدام از کوره در رفته و بیقراری می کنند، راه هایی را برای کنترل کم صبری آن ها و البته کاهش بدخلقی خودتان در مقابل کم صبری آن ها بیابید.

-کنترل کردن کودکان آسان تر است. زیرا می توان آن ها را تا حد زیادی با خوراکی و اسباب بازی های مختلف سرگرم و استرسشان را کم کرد؛ که نتیجه ی آن کنترل و کاهش کم صبری کودکان خواهد بود.

-کنترل کم صبری در نوجوانان بستگی به منبعی دارد که باعث شده آن ها از کوره در بروند. مثلاً اگر با تلفن صحبت می کنید و نمی تواند صبر کند تا مکالمه ی شما تمام شود، اجازه ندهید از کوره در برود. از او بخواهید روی کاغذ بنویسد که چه می خواهد. هر چه منبع کم صبری نوجوانان را کشف کرده و در از بین بردن آن تلاش کنید، کمتر از کوره درمی روند و به مرور زمان کم صبریشان از بین خواهد رفت.

3 واکنش در برابر افراد کم صبر


رفتار کودکان اوتیسمی نیز تا حدودی ناشی از کم صبری و کم حوصلگی آن ها می باشد. برای اطلاع از چگونگی رفتار با کودکان اوتیسمی به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> رفتار با کودکان اوتیسمی <<< 


واکنش در لحظه

1- برای آرام کردن افراد کم صبری که از کوره در رفته اند، روی نوع حرف زدنتان مانور دهید.

توضیح دهید که چقدر کم صبری او روی شما تأثیر منفی داشته و تا چه اندازه تحت تأثیر قرار می گیرید. به یاد داشته باشید که در چنین موقعیتی وقت آن نیست که با او بحث و دعوا کنید. از کلمه ی ” من ” استفاده کرده و احساسات و میزان ناراحتی خود را بدون این که عصبانی شده و از کوره در بروید، بیان کنید. به هیچ وجه در چنین موقعیتی طرف مقابل را متهم نکرده و سرزنش نکنید. فقط احساس و حال خودتان را بیان کنید. این روش تأثیر بالقوه ای داشته و به مرور زمان از کم صبر بودن طرف مقابلتان می کاهد.

2- از گفتن این دو عبارت اجتناب کنید: ” سخت نگیر ” ، ” آروم باش “.

از کوره در رفتن قطعاً به دلیل وجود مسئله ای اساسی رخ می دهد. پس از پیشنهاد و نظراتی که نشان دهنده ی مهم نبودن مسئله است اجتناب کنید و با گفتن عباراتی مانند سخت نگیر یا آروم باش مسئله را بی ارزش نکنید. زیرا طرف مقابل تحریک شده و واکنش بدتری نشان می دهد. از کلماتی استفاده کنید که واکنش طرف را تصدیق می کند و تلاش نکنید او را آرام کنید.

3- از طرف مقابل بپرسید که چگونه می توانید به او کمک کنید.

به جای اینکه مسئله را حاد تر کرده و سعی کنید با عبارات گفته شده فرد را آرام کنید، راهی را پیش رو بگذارید تا فرد مقابل به این باور برسد که قصد کمک کردن به او را دارید. این روشی است تا به فرد ثابت کنید که مشکل او برای شما مهم است و می تواند به شما اعتماد کند. با این راه حل، به مرور زمان نسبتا مسائل حل شده و فرد مقابل کمتر از کوره در می رود.

4- از روی عصبانیت پاسخ ندهید.

گاهی بی صبری دیگران باعث می شود که ما هم بد خلقی کرده و با عصبانیت پاسخ دهیم. این کار فقط طرف مقابل را تحریک کرده و شدت مسئله را بدتر می کند. پس به جای پاسخ دادن به حرف های طرف مقابل:

– نفس عمیق بکشید.

– اگر در اطرافتان فرد دیگری است، از او کمک بگیرید. گاهی فردی بزرگ تر و پخته تر بسیار راحت تر می تواند مسئله را حل کرده و بی قراری را از بین ببرد. زیرا به مشکل به وجود آمده کاملاً بی طرف و بدون در نظر گرفتن احساسات نگاه می کند.

4 واکنش در برابر افراد کم صبر


یکی از دلایل عصبانیت کم صبری و کم طاقتی می باشد. اما باید بدانیم که چگونه با افراد عصبانی رفتار کنیم و چه واکنشی در برابر آن ها نشان دهیم تا بتوانیم کمی آرامشان کنیم. برای مطالعه متن کامل در این باره به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> در برابر افراد عصبانی چه واکنشی نشان دهیم <<<


5- رفتار طرف مقابل را نادیده گرفته و طبق معمول همیشه با او رفتار کنید.

گاهی کم صبری ذاتی بوده و درمانی هم ندارد. در واقع بخشی از شخصیت فرد می باشد. اگر می دانید که طرف مقابلتان اغلب کم صبر بوده و زود از کوره در می رود، تنها کاری که در آن هنگام می توانید انجام دهید این است که رفتار او را نادیده گرفته و سعی در سرزنش، دعوا، پاسخ دادن یا اصلاح رفتارش نکنید. مخصوصاً اگر طرفتان کسی باشد که مدام او را نمی بینید و فقط گاهی با او برخورد می کنید. درگیر شدن با چنین فردی، اصلاً ارزش و هدفی نداشته و فقط وقت تلف کردن است.

خود را در آینه ببینید.

1- گاهی اوقات بی قراری و کم صبری اطرافیانمان دقیقاً به خاطر رفتارهای خودمان است.

بهتر است قبل از هر چیزی نگاهی به خودمان انداخته و خود را محک بزنیم. ببینید کدام رفتارتان در فرد اثر منفی داشته و او را تحریک می کند که باعث می شود زود از کوره در رود. گاهی ممکن است بعضی تمایلات، رفتار یا پیشنهادهایی از نظر خودمان بسیار مطلوب باشد، اما برای اطرافیانمان بسیار خسته کننده و مایه خشم و عصبانیت باشد. پس برای کنترل کم صبری اطرافیان بهتر است تغییری در خود ایجاد کنیم.

2- تلاش برای همدلی

همدلی یعنی این که خود را به جای دیگری گذاشتن و از منظر او دنیا و مسئله را دیدن. اگر سعی کنید این کار را انجام دهید و خود را به جای طرف مقابل قرار دهید، راحت تر به این نتیجه می رسید که اگر به جای او بودید چه واکنشی را نشان می دادید. این گونه به جای این که در مقابل طرف قرار گیرید، در کنارش بوده و هر دو راحت تر با مسئله و کم صبری کنار می آیید.

5 واکنش در برابر افراد کم صبر

کمی درکتان را در مورد کم صبری بالا ببرید تا راحت تر بتوانید با افراد کم صبر و واکنش آن ها کناربیایید.

بدانید که:

1- جامعه ی پرسرعت و بیقرارِ امروز، شدت کم صبری را بالا برده است.

ما در دنیایی زندگی می کنیم که به لطف تکنولوژی همه چیز با سرعت نور حرکت می کند و همین باعث شده تا افراد بخواهند هر کاری را به سرعت انجام داده و صبر نداشته باشند. پس می توان گفت این کم صبری تا حدی طبیعی است.

6 واکنش در برابر افراد کم صبر

2- رابطه ی بین کم صبری و برخی بیماری ها

گاهی کم صبری ها ناشی از برخی بیماری ها و استرس ها می باشد، که مقطعی بوده و تا برطرف شدن بیماری فقط باید با آن کنار بیایید. سعی کنید به جای واکنش نشان دادن به کم صبریِ افراد، به درمان بیماریشان کمک کنید تا سریع تر صورت گیرد.

7 واکنش در برابر افراد کم صبر

3- انواع کم صبری وجود دارد.

گاهی کم صبری ها ریشه در کودکیِ افراد داشته و در ناخوداگاه آن ها وجود دارد و چاره ای جز کنار آمدن با آن نیست. گاهی هم افراد به جای بودن در زمان حال و نشان دادن واکنش به حال، در آینده سیر کرده و در مورد آن نگرانند. در چنین مواقعی به جای هرگونه واکنشی بهتر است فقط از رفتار افراد کم صبر درس گرفته و در مورد کم صبری و واکنش خودمان محتاط باشیم و اندیشمندانه به آن فکر کنیم. دیدن این افراد به ما می آموزد که کم صبری تا چه اندازه تأثیر بدی داشته و در مورد اتفاق افتادن آن در خودمان باید احتیاط کنیم.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا