ورزش

تفاوت در نوع ورزش های هوازی و غیر هوازی

ورزش‌های هوازی

ورزش‌های هوازی یا کاردیو به فعالیت‌هایی گفته می‌شود که با شدت کم و در مدت زمان طولانی‌تر انجام شده و با فعال کردن ماهیچه‌های بزرگ، باعث افزایش تپش قلب می‌شود.

از جمله ورزش‌های هوازی عبارت است از:

۱- دویدن روی پله‌ها

دویدن و یا بالا رفتن از پله‌ها یک روش خوب برای بالا بردن تپش قلب می‌باشد. این کار باعث تقویت عضلات پا می‌شود. البته مراقب باشید تا از پله‌ها نیفتید و صدمه و آسیب نبینید.

۲- طناب زدن

طناب زدن فقط یه تفریح برای بچه‌ها محسوب نمی‌شود، بلکه یک فعالیت خوب و مناسب برای تقویت عضلات میان تنه، بازو و پا می‌باشد. این ورزش را در خانه هم می‌توانید به راحتی انجام دهید. طناب زدن می‌تواند تعادل شما را بهتر کرده و برای افرادی که می‌خواهند به ورزش بپردازند بسیار مناسب است.

1 انواع ورزش هوازی و غیر هوازی

۳- حرکات پروانه‌ای یا جامپینگ جک (جهش عمودی و به هم زدن دست‌ها و پاها)

برای انجام حرکت پروانه اینطور عمل کنید: بایستید و دست‌ها را در کنار بدن قرار دهید. همراه با جهش دست‌ها را به سمت بالای سر برده، به هم بزنید و پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید. سپس با یک حرکت جهشی به وضعیت اول برگردید. این کار را باید با جهش انجام دهید و برای چند بار تکرار کنید. این حرکت یک فعالیت خوب برای بالا بردن تپش قلب و سوزاندن کالری است.

2 انواع ورزش هوازی و غیر هوازی

۴- پیاده‌روی و دویدن با گام‌های آهسته

مطالعات نشان می‌دهد که یک ساعت پیاده‌روی در روز می‌تواند وزن شما را ثابت نگه دارد. شاید دویدن به مچ پای افراد آسیب بزند اما پیاده‌روی یکی از معمول‌ترین ورزش‌ها بوده که مناسب برای همه سنین است و همچنین بعضی از بیماری‌ها مانند فشار خون و چاقی را برطرف می‌کند.

۵- شنا

شنا یک ورزش مفید و مفرح است که بسته به نوع آن می‌تواند ماهیچه‌های متفاوتی را درگیر کند. این ورزش به اکثر افرادی که دارای اضافه وزن هستند توصیه می‌شود. شنا کردن باعث افزایش تپش قلب و تغییر شکل استخوان بندی بدن می‌شود.

3 انواع ورزش هوازی و غیر هوازی

۶- دوچرخه سواری

دوچرخه سواری یک نوع فعالیت مفید، مفرح و مؤثر است که پرداختن به آن برای اکثر افراد امکان پذیر است. دوچرخه سواری، در عین حال که شما را به مقصد مورد نظر می‌رساند، بیشتر ماهیچه‌های شما را نیز درگیر می‌کند. می‌توانید بیرون از خانه دوچرخه سواری کنید یا اگر نمی‌خواهید در هوای آلوده به بیرون بروید از دوچرخه‌های ثابت در منزل استفاده کنید.

ورزش‌های غیرهوازی

ورزش‌های غیرهوازی به فعالیت‌هایی گفته می‌شود که با شدت بالا ولی در مدت زمان کم انجام می‌شوند. این ورزش‌ها باعث کاهش وزن و افزایش سوخت و ساز بدن می‌شوند و بیشتر از ورزش‌های هوازی به سوختن چربی کمک می‌کنند.

از جمله ورزش‌های غیر‌هوازی عبارت است از:

۱- دو با سرعت بالا

ورزش دو با اینکه به زانوهای شما آسیب می‌رساند، اما هنوز هم یک ورزش عالی محسوب می‌شود. البته بدانید که منظور ما از دو، با دویدن با گام‌های آهسته متفاوت است. دو با شدت و سرعت بیشتری باید انجام ‌شود. شما می‌توانید دور یک ورزشگاه یا زمین بدوید.

4 انواع ورزش هوازی و غیر هوازی


فن تریکس در مقاله زیر دو 3000 متر با مانع را به شما آموزش می دهد.

>>> آموزش دو 3000 متر با مانع <<<


۲- تمرین با وزنه

تمرین با وزنه باعث شکل دادن ماهیچه‌های دست و افزایش قدرت بدنی می‌شود. وزنه‌های متفاوتی برای تمرین وجود دارد. ابتدا با وزنه‌های سبک کار کنید و به تدریج وزن آن‌ها را افزایش دهید. اگر بخواهید از همان ابتدا با وزنه‌های سنگین کار کنید قطعاً به ماهیچه‌های خود آسیب می‌رسانید.

همچنین می توانید خودتان وزنه های ورزشی بسازید و در منزل تمرین کنید.

5 انواع ورزش هوازی و غیر هوازی

۳- حرکت شنا روی زمین

حرکت شنا روی زمین یکی از بهترین حرکت‌ها برای تقویت عضلات بالا تنه شما است. برای انجام این حرکت به این صورت عمل کنید که: به شکم روی زمین دراز بکشید. پاهای خود را صاف کنید. پنجه‌های پا را روی سطح زمین نگهدارید. سپس کف دستان خود را روی زمین قرار‌داده و سعی کنید با کمک بازوهای دست، خود را از زمین جدا کنید و بدن را به سمت بالا حرکت دهید. طوری که فقط کف دست‌ها و پنجه‌های پا روی زمین ثابت بماند و دوباره به حالت اول برگردید طوری که نوک بینی شما به زمین برخورد کند. این حرکت را تکرار کنید.

6 انواع ورزش هوازی و غیر هوازی

۴- حرکت اسکات (اسکوات)

در این حالت ابتدا پاهای خود را در عرض شانه باز کنید. دست‌ها را کاملاً به سمت جلو بدن و در حالت افقی نسبت به بدن قرار دهید و به آرامی بنشینید، بدون اینکه کمر خود را خم کنید. البته می‌توانید به یک صندلی تکیه دهید یا روی آن بنشینید. سپس با حفظ حالت خود به آرامی بلند شوید. این نشستن و بلند شدن را تکرار کنید. حرکت اسکات یک حرکت خوب برای تقویت عضلات بالاتنه و پاها است.

7 انواع ورزش هوازی و غیر هوازی

۵- حرکت برپی

برای انجام این حرکت به این شکل عمل کنید که اول بایستید سپس به حالت نیم‌خیز بنشینید و کف دست‌ها را روی زمین قرار داده، سپس با یک حرکت، پاهای خود را به سمت عقب پرتاب کنید و بدن را در حالت افقی قرار دهید طوری که پنچه‌های پاها با زمین در تماس باشند. سپس به همان حالت نیم خیز برگردید و بلند شوید. بایستید و دست‌ها را بالای سر برده و پاهایتان را از زمین جدا کنید طوری که فقط پنجه‌های پا روی زمین باشند و این حرکات را تکرار کنید.

8 انواع ورزش هوازی و غیر هوازی

در پایان نیز با مطالعه مقاله زیر در وب سایت فن تریکس روش های موثر ساخت سیکس پک در زمان کوتاه را بیاموزید.

>>> روش های موثر ساخت سیکس پک در زمان کوتاه <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا