سلامتورزش

نحوه جلوگیری از زوال عقل و افزایش عمر مغز با تمرینات اینتروال

انجام تمرینات اینتروال جهت جلوگیری از زوال عقل

تحقیقات نشان داده است که جریان خون بهتر در مغز، از زوال عقل در پیری جلوگیری می کند.

1 جلوگیری از زوال عقل با تمرینات اینتروال

– با توجه به مطالعات جدید انجام شده، تمرین اینتروال (تمرینات متناوب با شدت بالا) ریسک ابتلا به زوال عقل در پیری را کاهش می دهد.

– تمرینات اینتروال شکل گرفت تا جریان خون بهتری در مغز به وجود بیاورد. برای میانسال ها تمرینات اینتروال بهتر از تمرینات هوازی است.

تمرین های اینتروال استقامت بدن را برای بالا رفتن از تپه های بلند و پدال زدن در مسیرهای طولانی فراهم می کند. علاوه بر این ها، تحقیقی نشان داده که انجام تمرین های اینتروال به صورت روزانه از زوال عقل در کهنسالی جلوگیری می کند.

در یک مورد مطالعاتی 11 مرد جوان (با میانگین سن 25 سال) و 10 مرد میانسال (با میانگین سن 69 سال) سه تست در این مورد انجام دادند.

برای اولین تست شرکت کنندگان برای سه دقیقه یک دوچرخه ورزشی را راندند (با یک دقیقه استراحت بین بازه های سه دقیقه ای). در هر بازه 3 دقیقه ای، بازده قدرت 25 وات افزایش و تپش قلب به 85 درصد از بیشترین مقدار خود رسید.

برای تست دوم آن ها دوچرخه را به مدت 10 دقیقه راندند و 10 دقیقه استراحت کردند.

تست سوم شامل 10 دقیقه دوچرخه سواری با فواصل 1 دقیقه ای بود که 60 درصد از بیشترین مقدار تپش قلب را در پی داشت.

محققان به این نتیجه رسیدند که این تمرین ها تاثیر بسیار بیشتری نسبت به تمرین های متناوب ثابت یا همان ورزش های هوازی در جریان خون هر دو گروه داشته است.

جریان خون مغزی همزمان با افزایش عمر کاهش پیدا کرده و با زوال عقل ارتباط مستقیم دارد. تحقیقات نشان داده است که انجام این تمرینات در افزایش جریان خون مغز بسیار موثر بوده و به سلامت مغز در سال های پیش رو کمک می کند.

شاید در این فکر باشید که چگونه افزایش جریان خون مغز به سلامتی ما کمک می کند. جواب ساده است: خون در شریان های بافت های مغزی جریان پیدا کرده و باعث رسیدن اکسیژن و مواد مغذی بیشتر به مغز می شود و علاوه بر بهبود کارکرد مغز، ارتباط میان نورون های مغزی را هم بهبود می بخشد. در نهایت این فرآیند از زوال عقل جلوگیری می کند.

چرا دیگر تمرینات به خوبی تمرین اینتروال سلامت را بهبود نمی بخشند؟

مقدار جریان خون هنگام بازیابی از تمرینات اینتروال به نسبت زمانی که به طور مداوم تمرین می کنید (یعنی هنگام انجام تمرین های متناوب بدون افزایش شدت)، بیشتر است و به طور کلی روی سلامت و جریان مغز تاثیر بهتری می گذارد. این موضوع یعنی تمرینات اینتروال نسبت به دیگر تمرینات، سلامت شریان ها را بهتر بهبود می بخشند. این قضیه در مطالعه انجام شده روی هر دو گروه جوان و میانسال قابل مشاهده بوده است.

با اینکه تحقیق فقط شامل مردان بوده است، اما محققان بیان داشته اند که احتمالاً بدن خانم ها هم همین نتایج را نشان خواهد داد. هر چند که تحقیقات بیشتری برای تائید این قضیه مورد نیاز است.

سخن پایانی: انجام تمرین های اینتروال نه تنها دیگر مهارت های ورزشی تان را بهتر خواهد کرد، بلکه سلامت مغز و جریان خونتان را هم بهبود خواهد بخشید.

در پایان فن تریکس مطالعه مقالات “درمان اختلالات بینایی پس از سکته مغزی“، “فواید حمام یخ بر مغز و بدن” و “درمان خانگی سردرد بستنی یا انجماد مغز” را به شما پیشنهاد می دهد.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
bicycling




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا