ورزش

آموزش دو 3000 متر با مانع Steeplechase

دو 3000 متر با مانع واقعاً سخت است و نیاز به عزم و اراده و آمادگی کامل دارد. با این حال، اگر به درستی برای این رشته ورزشی آموزش ببینید و کار را به خوبی انجام دهید، این ورزش می تواند برای شما لذت بخش و سرگرم کننده باشد.


در لینک زیر از وب سایت فن تریکس آموزش دوچرخه سواری به دیگران را فراگیرید.

>>> آموزش دوچرخه سواری به دیگران <<<


مراحل

1- آموزش را در مسیرهای صاف و هموار شروع کنید.

اولین مرحله آموزش دو 3000 متر با مانع، تمرین و یادگیریِ استقامت است. استقامت، مهم ترین بخش آموزشی در رشته دو با مانع است. رشته دو با مانع، از محبوب ترین رشته ها در بهار است؛ پس مقدمات را خیلی سریع فراهم کنید!

1 آموزش دو با مانع

2- یاد بگیرید که چطور از روی مانع بپرید.

در این رشته ورزشی جمعاً 35 مانع در طول 3000 متر وجود دارد؛ یعنی در هر دور کامل 5 مانع. بهتر است کارتان را با موانع معمولی شروع کنید. از کسی که در این رشته تخصص و مهارت دارد بخواهید تا تمام جزئیات پرش با مانع را به شما یاد بدهد.

2 آموزش دو با مانع

3- یاد بگیرید که چطور از روی مانع عبور کنید.

در هر دور، مجبورید از یک مانع ثابت یا همان مانع حوضچه آب رد شوید. این مانع به شما کمک می کند که نهایت تلاشتان را بکنید تا پاک و تمیز از روی مانع حوضچه آب عبور کنید. این تمرین هم به استقامت شما کمک می کند و هم به افزایش تعادلتان.

• اگر فعلاً فقط می خواهید در یک مسیر معمولی تمرین کنید و مانع و شرایط زمین دو 3000 متر را ندارید، ابتدا در یک سطح صاف و نرم تمرین کنید. به این صورت که کمی آرام بدوید و بپرید. سپس روی پاشنه یکی از پاها، روی زمین فرود بیایید. بعد همان پا را به طور کامل روی زمین قرار دهید و پای بعدی را به سمت جلو هدایت کنید.

3 آموزش دو با مانع

4- در هر بار تمرین، کمی زمان دویدنتان را بیشتر و طولانی تر کنید.

برای تمرینات اولیه از موانع کم ارتفاع تر شروع کرده و به مرور، ارتفاع موانع را بیشتر کنید. حتی می توانید در هر بار تمرین فاصله موانع را نیز کمتر کنید. با این کار، استقامتتان بیشتر می شود.

4 آموزش دو با مانع

5- باید بدانید که مواد غذایی که می خورید، در میزان موفقیت شما در این رشته ورزشی نقش بسزایی دارد.

شب های قبل از روز تمرین، حتماً وعده کامل بخورید تا انرژی کافی برای تمرین داشته باشید.

6- لباس مناسب بپوشید.

دونده های مرد، شورت های اسپاندکس (spandex) را بیشتر ترجیح می دهند؛ چرا که انعطاف پذیری این شورت ها بسیار زیاد است. خانم ها هم حتماً لباس مناسب بپوشند به طوری که بتوانند راحت بدوند و از موانع بپرند. کفش هم که مهم ترین نقش را در ورزش دو دارد. سعی کنید از یک متخصص یا کارشناس در این زمینه کمک بگیرید و مناسب ترین کفش را انتخاب کنید.

• بهتر است با خود یک حوله و بطری آب هم همراه داشته باشید.

• بیشتر دونده ها، از پوشیدن جوراب اجتناب می کنند، چرا که معتقدند با عرق کردن پا، جوراب در کفش خیس شده و شرایط را بد می کند.

5 آموزش دو با مانع

7- پس از تمرینات سخت، اول خود را سرد کنید و تمرینات لازم برای سرد کردن بدن را انجام دهید و بعد کربوهیدرات و پروتئین بخورید.

خوردن موز پس از تمرینات سخت هم توصیه می شود.

با مراجعه به لینک زیر از وب سایت فن تریکس با بهترین پودرهای پروتئینی برای ریکاوری و بازیابی ورزشکاران آشنا شوید.

>>> معرفی بهترین پودرهای پروتئینی برای ریکاوری و بازیابی ورزشکاران <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا