تغذیه

طرز تهیه کوکی زنبوری در منزل

طرز تهیه کوکی زنبوری

زنبور عسل از جمله حشراتی بوده که همیشه شکل آن برای کودکان جذاب و دوست داشتنی است. شکل زنبور عسل به هر صورتی که باشد، عروسک، برچسب، کیک، کیف، گل سر یا هر وسیله ی دیگر، کودکان بسیار آن را دوست داشته و طرفدار آن هستند. همین باعث شد که این ایده به نظرمان برسد که چرا از علاقه کودکان در جهت تحریک اشتها و مشکل خوراکشان که همیشه با آن روبه رو هستیم، استفاده نکنیم. می توان همان غذاهایی که اصرار به خوردن داشته و کودک آن را نمی خورد را به شکلی جذاب و اشتها آور، در آورده تا کودک ترغیب به خوردنشان شود.

1 تهیه کوکی زنبوری

در این جا می خواهیم کوکی یا بیسکویت های شکل زنبور را برای کودکان عزیز تهیه کنیم. این دستور بسیار آسان بوده و نیاز به صرف وقت بسیار و پخت و پز طولانی ندارد.

مواد لازم را تهیه کنید.

عسل ¼ پیمانه

بیسکویت 6 عدد بزرگ (هر نوع بیسکویتی که دوست دارید می توانید تهیه کنید.) مثلاً می توانید از بیسکویت هایی که کودک علاقه ای به خوردن آن ندارد استفاده کنید.

پودر هل ¼ قاشق (در صورت دلخواه)

اسانس وانیل ¼ قاشق

بادام به میزان لازم

شکلات تخته ای یا شکلات مایع ¼ فنجان

وسایل مورد نیاز:

پلاستیک فریزر

میکسر

قاشق

بیسکویت ها را خرد کنید.

تمام بیسکویت ها را با میکسر یا با دست و پشت قاشق خرد کنید. توجه داشته باشید که بیسکویت ها باید مانند تصویر خرد شده و به هیچ وجه پودر نشوند.

عسل را گرم کنید.

عسل را در تابه ای ریخته و روی حرارت بسیار کم بگذارید. زمانی که عسل گرم شد و بافتی روان و آبکی پیدا کرد، آن را از روی حرارت بردارید.

دست به کار شوید.

عسل را از روی حرارت بردارید، سپس بیسکویت های خشک شده را در تابه ی دیگر ریخته و روی حرارت بگذارید. توجه داشته باشید که تابه خیس نباشد و نیازی به روغن ندارد. بیسکویت ها در این مرحله فقط باید بو داده شده و به اصطلاح رُست شوند. پس بیسکویت را مدام روی حرارت هم بزنید تا نسوزد. زمانی که بوی بیسکویت ها به مشامتان خورد و بیسکویت ها بو داده شدند، پودر هل و اسانس وانیل را اضافه کرده و خوب هم بزنید تا کاملاً مخلوط شوند.

سپس عسل گرم را کم کم به مواد اضافه کنید. هنگام اضافه کردن عسل، مواد را خوب هم بزنید تا تمام بیسکوییت ها با عسل مخلوط شده و بافتی چسبناک پیدا کنند؛ به طوری که وقتی آن ها را با دست فشار می دهید به راحتی حالت پیدا کنند. همین مقدار عسل کافی است.

توجه داشته باشید که اگر از هل استفاده می کنید، باید کاملاً با میکسر پودر شده باشد که بافت آن در مخلوط مشخص نشود. اگر نمی توانید هل را آسیاب کنید، فقط دانه های داخلی آن را با هاونگ بکوبید. البته استفاده از هل کاملاً سلیقه ای است.

زنبورهای عسل را بسازید.

چند دقیقه اجازه دهید تا مواد خشک شوند. به طوری که بتوان آن را با دست برداشت. توجه داشته باشید که مواد نباید سرد شوند. زیرا دیگر شکل نمی گیرند.

حال به کمک قاشق و دست، مواد را به شکل بدن زنبور و بیضی درآورید. هر تعداد زنبوری که می خواهید بسازید و روی بشقاب بگذارید.

برای خطوط بدن زنبور

پلاستیک فریزری بردارید و در گوشه ی آن سوراخی ایجاد کنید. اگه شکلاتتان مایع است، کمی آن را حرارت داده تا نرم شوند، اما ذوب نشود. برای شکلات تخته ای هم به همین صورت باید کمی آن را حرارت دهید که از حالت جامد به مایع تبدیل شود، اما ذوب نشود و قوام داشته باشد. شکلات را درون کیسه ی فریزر ریخته و روی بدن زنبورها خطوط و چشم ها را بکشید.

14 تهیه کوکی زنبوری

بال های زنبور

بادام ها را از وسط نصف کرده و روی بدن زنبورها بگذارید. اکنون کوکی های زنبوری آماده است. فقط باید اجازه دهید خنک شده و خود را بگیرد تا بتوانید به راحتی برداشته و نوش جان کنید.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
instructables




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا