تغذیه

چگونه شیرینی و کوکی هایی به شکل لانه پرندگان تهیه کنیم؟

طرز تهیه کوکی به شکل لانه پرندگان

کوکی هایی که به شکل لانه ی پرندگان بوده و تخم پرندگان هم در آن قرار دارد، بسیار زیبا و فانتزی می باشند که هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان می توان از آن ها استفاده کرد. به علاوه عطر بسیار خوش و طعمی عالی دارند، چرا که با شکلات های کاکائویی که همان تخم های پرنده است سرو می شوند. روش ساخت این کوکی های بامزه بسیار آسان است. اگر از آن ها خوشتان آمده با فن تریکس همراه شوید تا بگوییم چگونه باید آن ها را تهیه و نوش جان کنید.

ابتدا موادی که برای این کار احتیاج دارید را تهیه کنید:

– 250 گرم کره
– 175 گرم شکر قهوه ای
– 125 گرم شکر سفید
– دو عدد تخم مرغ متوسط
– یک قاشق چایخوری وانیل
– 355 گرم آرد
– 1 تا ½ قاشق چایخوری بکینگ پودر
– ¾ قاشق چایخوری نمک
– 200 گرم شکلات دارک
– 350 گرم شکلات سنگی به شکل تخم مرغ یا شکلات توپی تخم مرغی

مرحله اول: ساخت خمیر کوکی

برای این کار:

فر را باید از قبل گرم کرده و به دمای 350 درجه ی فارنهایت یا 180 درجه ی سلسیوس برسانید. قالب های کاپ کیک را چرب کنید و به آن آرد بپاشید و کنار بگذارید.

کره ها را در تابه ای بریزید و روی حرارت کم بگذارید و هم بزنید تا ذوب و طلایی شوند. سپس آن را از حرارت برداشته و در کاسه ای بزرگ بریزید. شکر قهوه ای و شکر سفید را به آن اضافه کنید. مواد را خوب هم بزنید تا به طور کامل در هم مخلوط شوند. سپس وانیل و تخم مرغ ها را نیز اضافه کنید. مجدداً مواد را کامل مخلوط کرده و ظرف را کنار بگذارید.

1 طرز تهیه کوکی

در ظرف دیگری آرد، بکینگ پودر و نمک را مخلوط کنید.

2 طرز تهیه کوکی

حال باید در مخلوطی از شکر، وانیل، کره و تخم مرغ که کنار گذاشته بودید این مواد خشک یعنی آرد، بکینگ پودر و نمک را بریزید و همه ی مواد را با هم مخلوط کنید.

3 طرز تهیه کوکی

شکلات های دارک و تلخ را نیز در مخلوط بریزید.

4 طرز تهیه کوکی

با استفاده از یک اسکوپ یا قاشق غذاخوری خمیر مخلوط را در قالب های کاپ کیکی که چرب کرده و آرد زده بودید با دقت و به صورت مساوی بریزید.

5 طرز تهیه کوکی

اکنون باید کوکی ها پخته شوند.

به مدت 12 دقیقه یعنی تا زمانی که کوکی ها کمی طلایی شده و کمی خود را بگیرند باید آن ها را در فر بگذارید. بعد از گذشت این مدت کوکی ها را از فر درآورده و با استفاده از لیوان شیشه ای کوچک یا وسیله ای مشابه حفره ای را در وسط همه ی کوکی ها ایجاد کنید.

6 طرز تهیه کوکی

10 دقیقه کوکی ها را کنار بگذارید تا کمی خنک شوند و خود را بگیرند که بتوان از قالب خارجشان کرد، سپس آن ها را از قالب در آورده و روی توری بچینید تا کاملاً خنک شوند.

حال لانه ی پرنده ی ما آماده بوده و وقت آن رسیده است که تخم های پرنده در آن قرار گیرد. با دقت و ظرافت شکلات سنگی ها یا شکلات های تخم مرغی را درون کوکی ها بگذارید.

7 طرز تهیه کوکی

کوکی های شما آماده است می توانید آن را سرو کرده و لذت ببرید. این کوکی های بامزه را می توان در ظرفی در بسته در دمای محیط یا در یخچال تا سه روز نگهداری کنید. خمیر این کوکی ها را نیز می توانید به مقدار زیاد تهیه و به مدت دو ماه در فریزر نگهداری کنید و هر زمان که دلتان خواست با آن کوکی بپزید.

8 طرز تهیه کوکی

همچنین در لینک های زیر از وب سایت فن تریکس طرز تهیه کوکی زنبوری و کوکی هلویی را به شما آموزش می دهیم.

>>> طرز تهیه کوکی زنبوری در منزل <<<

>>> طرز تهیه کوکی هلویی <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
ehow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا