تغذیه

طرز تهیه کوکی هلویی با کرم کاستارد

تهیه کوکی های هلویی

کوکی ها نوعی خوراکی خوشمزه شبیه به کلوچه یا بیسکویت هستند که اگر در خانه تهیه شوند، علاوه بر مزه خوب و عالی، از ارزش غذایی نسبتاً بالایی نیز برخوردار خواهند بود. در این مقاله دستور نوعی کوکی را به شما آموزش می دهیم که در تهیه آن از طعم هلو استفاده شده و بین کوکی ها با کرم کاستارد پر می شود.

1 کوکی هلویی

مواد لازم

مواد لازم برای کرم کاستارد

• 2.5 لیوان شیر
• 6 عدد زرده تخم مرغ
• یک چهارم لیوان شکر
• یک چهارم قاشق چایخوری نمک کوشر
• یک سوم لیوان نشاسته ذرت
• دو سوم لیوان مربای هلو
• 1 قاشق چایخوری عصاره خالص وانیل

مواد لازم برای کوکی

• 3 و سه چهارم لیوان آرد همه کاره
• 1 قاشق غذاخوری بیکینگ پودر
• سه چهارم قاشق چایخوری نمک کوشر
• 3 عدد تخم مرغ بزرگ
• دو سوم لیوان شکر
• نصف لیوان شیر کامل
• یک چهارم لیوان آب هلو (یا شربت هلو)
• نصف لیوان کره بدون نمک ذوب شده
• 1 قاشق چایخوری عصاره خالص وانیل
• 1 قاشق چایخوری پوست رنده شده پرتقال

مواد لازم برای تزئین کوکی

• نصف لیوان آب هلو
• رنگ خوراکی قرمز
• 2 لیوان شکر

طرز تهیه کرم کاستارد

شیر را در یک ظرف مناسب مثل شیر داغ کن بریزید و روی شعله قرار دهید تا کمی گرم شود. در همین حین، در یک کاسه بزرگ، زرده های تخم مرغ را به همراه شکر و نمک، خوب هم بزنید تا یک مخلوط غلیظ و زرد رنگ به دست آید؛ سپس نشاسته ذرت را اضافه کنید و مجدداً مخلوط را هم بزنید تا کاملاً یکدست و یکنواخت شود. در مرحله بعدی، همانطور که مخلوط را به آرامی هم می زنید کم کم شیر را به آن اضافه کنید. پس از اضافه کردن شیر، مخلوط را به شیر داغ کن یا یک تابه انتقال دهید. ظرف را روی اجاق گذاشته و شعله را روی درجه حرارت متوسط تنظیم کنید. مواد درون تابه را مرتب هم بزنید تا یک بافت غلیظ و چسبناک بدست آید. این کار حدود 6 دقیقه طول می کشد. سپس مربای هلو و وانیل را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد کاملاً یکدست شوند. مخلوط به دست آمده همان کرم کاستارد است. آن را به یک کاسه انتقال دهید و با یک پلاستیک، روی کرم را مستقیماً بپوشانید و به مدت 2 ساعت در یخچال قرار دهید.

طرز تهیه کوکی

در یک ظرف بزرگ، آرد، بیکینگ پودر و نمک را با هم مخلوط کنید و خوب هم بزنید. در یک ظرف دیگر تخم مرغ ها و شکر را با هم مخلوط کنید و آنقدر هم بزنید تا کف کنند. سپس شیر، شربت هلو، کره، وانیل و پوست رنده شده پرتقال را به آن ها اضافه کرده و هم بزنید تا با هم مخلوط شوند. در مرحله بعدی، مخلوط مواد تر (تخم مرغ و شیر و …) را کم کم به مواد خشک (آرد و بیکینگ پودر و نمک) اضافه کرده و خیلی آرام و با حرکت دورانی آن ها را هم بزنید تا کاملاً یکدست شوند. هیچ گلوله آردی نباید در مخلوط باقی بماند. خمیر به دست آمده باید خیلی غلیظ و چسبناک باشد. فر را روشن کرده و روی دمای 175 درجه سانتی گراد تنظیم کنید. دو عدد کاغذ روغنی بردارید و هر کدام را روی سینی جداگانه قرار دهید. دستهایتان را به کره ی آب شده آغشته کنید تا خمیر به دستهایتان نچسبد. یک قاشق غذاخوری از خمیر کوکی را در کف دست قرار دهید و آن را ورز دهید و به شکل یک توپ در بیاورید. خمیر توپی را روی یکی از کاغذهای روغنی قرار دهید. با بقیه خمیر نیز همین کار را انجام دهید. حدود 24 عدد خمیر توپی برای هر کاغذ روغنی باید به دست آید. توپ ها باید یک شکل و یک اندازه باشند. با کف دست آغشته به روغن، توپ های خمیری را به آرامی فشار دهید تا کمی پهن تر شده و به شکل یک نیم کره در بیایند. سینی ها را در طبقه میانی فر گرم شده قرار دهید. بگذارید قسمت زیرین توپک های خمیری پخته شود اما روی آن ها هنوز کرمی بماند. این کار حدود 14 تا 16 دقیقه طول می کشد. سپس، سینی را از فر خارج کنید و 5 دقیقه به آن زمان بدهید تا کوکی ها خنک شوند.

در حینی که کوکی ها هنوز گرم هستند، با استفاده از یک چاقوی تیز یک شیار روی یکی از لبه های کوکی ها ایجاد کنید. مراقب باشید کوکی ها خرد نشوند یا لبه ها خراب نشوند. با همان نوک تیز چاقو، قسمت قاعده نیم کره های کوکی و بخش داخلی آن را خالی کرده و هر کوکی را با یک قاشق چایخوری کرم کاستارد پر کنید.

بهتر است قبل از پر کردن کوکی ها، کرم کاستارد را هم بزنید تا نرم تر شود و بعد کوکی ها را پر کنید. کرم های اضافی خارج شده از لبه های کوکی را پاک کنید. این کار را برای تمام کوکی ها انجام دهید. در همان حینی که کوکی ها هنوز گرم و چسبناک هستند، کوکی ها را دو به دو و از قاعده به هم بچسبانید. اگر کوکی ها به هم نمی چسبند، از کرم بیشتری برای قسمت میانی هر کوکی استفاده کنید و دوباره آن ها را به هم بچسبانید.

تزئین کوکی ها

در یک کاسه کوچک، آب هلو و 10 قطره رنگ خوراکی قرمز را مخلوط کرده و خوب هم بزنید تا جایی که رنگ تمام محلول یکنواخت و قرمز شود. شکر را درون یک کاسه کوچک بریزید. با استفاده از یک قلم موی مخصوص شیرینی پزی، کوکی های آماده ی مرحله قبل را با مخلوط رنگ خوراکی و شربت هلو، رنگ آمیزی کنید و سپس آنها را درون کاسه شکر بغلتانید. با همه کوکی ها، همین کار را انجام دهید. سپس کوکی ها را به کاغذ روغنی منتقل کرده و روی آن ها را با پلاستیک بپوشانید. اجازه دهید 8 ساعت الی یک شب درون یخچال یا در یک محل خنک بمانند. قبل از سرو، هر کوکی را با یک چوب میخک و دو برگ نعناع تزئین کنید.

در پایان می توانید مقالات “طرز تهیه کوکی زنبوری” و “طرز تهیه کوکی به شکل لانه پرندگان” را در وب سایت فن تریکس مطالعه کنید.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
geniuskitchen




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا