تغذیه

چگونه بیسکویت های آویزی برای تزئین درخت کریسمس بسازیم؟

درخت های همیشه سبز مانند درخت کاج از قدیم الایام و حتی پیش از ظهور حضرت مسیح برای مردم دوست داشتنی بوده و از ارزش بالایی برخوردار هستند. می توان گفت که هنوز هم این درختان طرفداران زیادی داشته و مردم از این درخت و میوه ی آن برای زیباتر کردن خانه های خود استفاده می کنند. اما نگرشی که مسیحیان به درختان همیشه سبز دارند کمی فراتر از زیبایی آن می باشد و نماد زندگیِ همیشه با خدا بودن را برای آن ها داشته است. زیرا حضرت مسیح در فصل زمستان متولد شد و هیچ درخت سبزی که دارای میوه باشد وجود نداشت. اما درخت خرمایی که حضرت مریم به آن تکیه کرد، هم سبز شد و هم خرما به بار داد. به همین دلیل مسیحیان درختان سبزِ فصل زمستان را نماد ارتباط با خدا و خیر و برکت می دانند. میلاد مسیح جشنی مقدس برای مسیحیان می باشد، به همین دلیل درخت کریسمس را به زیباترین شکل ممکن تزئین می کنند. پس در جشن میلاد مسیح از این سمبل استفاده کرده و در کنار خرما که نمادی مقدس برای آن ها دارد، برکت های دیگری مانند بیسکویت و تنقلات را نیز به درخت کریسمس آویزان می کنند. فن تریکس نیز قصد دارد نان های بیسکویتی زیبایی را به شما آموزش دهد تا با آویزان کردن آن ها بر درخت کریسمس به زیبایی آن بیافزایید.


همچنین می توانید با مراجعه به لینک زیر از وب سایت فن تریکس طرز تهیه بیسکویت های جذاب برای کودکان را بیاموزید.

>>> طرز تهیه بیسکویت های جذاب برای کودکان <<<


برای تهیه این نان های بیسکویتی مواد لازم را آماده کنید. توجه داشته باشید، مواد لازمی که ما بیان می کنیم برای تهیه ی تقریباً 8 تا 12 عدد نان بیسکویتی می باشد؛ که بسته به تعداد بیسکویت های مورد نیاز خود می توانید مواد آن را کم یا اضافه کنید.

مواد لازم

یک فنجان آرد
½ قاشق نمک
½ فنجان آب

ابزار مورد نیاز

فنجان های اندازه گیری مواد
کاسه
قاشق
وردنه
کاغذ روغنی
برگ های کوچک درخت کاج
قالب برش کلوچه
نی
سینی فر
اسپری رنگ
پولک های تزئینی
نخ رنگی تزئینی

تهیه ی نان های بیسکویتی

مواد را با توجه به میزان مورد نیاز خود اندازه گیری کنید. توجه داشته باشید که با دو برابر کردن مواد می توانید 25 عدد نان بیسکوییتی تهیه کنید.

خمیر را درست کنید. آرد و نمک را مخلوط کرده و همچنان که مواد را هم می زنید به آرامی آب را به آن اضافه کنید. حواستان باشد که تمام آب به یکباره درون آرد ریخته نشود. به آرامی اضافه کردن آب باعث می شود تا خمیر مناسبی به دست آید. این کار را تا جایی ادامه دهید که تشخیص دهید خمیر به غلظت مناسبی رسیده است. هنگامی که خمیر آماده شد، آن را از ظرف بیرون آورید.

1 بیسکویت تزئینی درخت کریسمس

اکنون خمیر را ورز داده تا نرم و یکنواخت شود.

2 بیسکویت تزئینی درخت کریسمس

در این مرحله تکه ای از خمیر را جدا کرده و گلوله ی کوچکی درست کنید و با وردنه آن را ورز دهید تا خمیرهای دایره ای شکل با اندازه دلخواه خود به دست آید. گر چه که ضخامت نان های بیسکویتی بستگی به اندازه دلخواه خودتان دارد اما مراقب باشید ضخامت دایره ها بیش از حد زیاد و یا کم نشود. نازک بودن بیش از حد باعث شکستن و از بین رفتن نتیجه کار شما می شود.

3 بیسکویت تزئینی درخت کریسمس

بعد از به دست آمدن میزان ضخامت خمیر مورد نظر، یک برگ شسته و تمیز از درخت کاج را برداشته و روی نان بیسکویتی مهر بزنید تا شکل برگ بر روی نان منعکس شود. توجه داشته باشید که برای تک تک نان های بیسکویتی این مراحل را تکرار کنید.

4 بیسکویت تزئینی درخت کریسمس

قالب های برش کلوچه را برداشته و روی نان های بیسکویتیِ مهر شده قرار دهید تا دورتا دورشان برش خورده و صاف شوند. البته اگر قالب هم در دست ندارید می توانید از لیوان هایی که دارای لبه تیز می باشند استفاده کنید.

5 بیسکویت تزئینی درخت کریسمس

برای آویزان کردن این بیسکویت های زیبا باید سوراخی را روی هر کدام از آن ها پانج کنید. پس دست به کار شوید و با استفاده از یک نی در گوشه ای از نان بیسکویت ها سوراخی ایجاد کنید.

6 بیسکویت تزئینی درخت کریسمس

در این مرحله کاغذ روغنی را روی سینی فر پهن کنید، سپس بیسکویت ها را روی آن قرار داده و در فر بپزید. فر را روی 200 درجه فارنهایت تنظیم کرده و اجازه دهید بیسکویت ها به مدت 4 دقیقه در آن بمانند. مراقب باشید که بیسکویت ها نسوزند و مدام آن ها را چک کنید. هنگامی که یک طرف بیسکویت ها پخته شد، آن ها را برگردانید تا طرف دیگر آن هم پخته شود.

زمانی که بیسکویت ها پخته شد، آن ها را از فر خارج کرده واجازه دهید 15 دقیق بمانند تا خنک شوند. بعد از خنک شدن، آن ها را با رنگ های خوراکی مجاز تزئین کنید. برای این کار می توانید از اسپری های رنگ خوراکی نیز استفاده کنید.7 بیسکویت تزئینی درخت کریسمس

بعد از خشک شدن رنگ های نان بیسکویت ها، مقداری از آن را برای مصرف خوراکی جدا کرده و بقیه را برای آویزان کردن روی درخت کریسمس خود تزئین کنید. برای این کار از پولک و نخ های تزئینی استفاده کنید و در پایان آن ها را روی درخت کریسمس آویزان کنید.

8 بیسکویت تزئینی درخت کریسمس

فن تریکس طرز تهیه وافل رنگین کمانی را در مقاله زیر به شما آموزش می دهد.

>>> طرز تهیه وافل رنگین کمانی <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
thekitchn




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا