تغذیه

طرز تهیه سس سالاد خوشمزه و رژیمی وینگرت Vinaigrette

روش تهیه سس سالاد وینگرت

سالاد یکی از بهترین میان وعده ها و حتی یک وعده سبک مانند شام است. درست کردن سالاد نیاز به هیچ پخت و پزی نداشته و بسیار ساده و راحت می توان آن را تهیه کرد. داشتن یک سس بسیار خوشمزه و البته خانگی و رژیمی در کنار سالاد فصل واقعاً لذیذ و دلچسب بوده و تمامی افراد با ذائقه مختلف را به خود جذب می کند. اما سس های سفید مخصوصِ سالادها که امروزه در بازار وجود دارند، برای کبد و سلامتی بدن بسیار مضر هستند. به همین دلیل درست کردن سس های خوشمزه و سالم در خانه بسیار مهم است. البته طعم ها و دستورهای زیادی برای تهیه سس سالاد وجود داشته که افراد بسته به سلیقه خود می توانند آن را انتخاب و تهیه کنند. حتی یک نوع سس را هم می توان به چند طریق درست کنند؛ مثلاً فردی طعم ترش را دوست دارد و فرد دیگر طعم شیرین را.

ما به شما در فن تریکس سس وینگرت که یک سس سرکه بسیار خوشمزه و البته رژیمی است را پشنهاد می دهیم. با ما همراه باشید.

1 تهیه سس سالاد وینگرت

طرز تهیه سس سرکه وینگرت

1- یک ظرف شیشه ای متوسط مانند شیشه مربا را بردارید.

یک عدد شالت (shallot) در آن خرد کنید. اگر شالت در دسترس نبود می توانید از پیازچه استفاده کنید. می توانید در صورتی که طعم پیاز یا پیازچه را دوست ندارید، آن را از دستور حذف کنید.

2- یک قاشق غذاخوری سرپر، خردل دیژون (Dijon mustard) به ظرف اضافه کنید.

دقت کنید که خردل زرد برای درست کردن هات داگ استفاده شده و در این دستور به آن نیازی نداریم.

3- عسل را به سس خردل اضافه کنید.

مقدار عسل اضافه شده به ظرف باید کمتر از سس خردل باشد. عسل، شوری و اسیدی خردل را خنثی می کند. اگر دوست دارید سس تان شیرین تر باشد، عسل و خردل را به نسبت های برابر و هر کدام را به اندازه یک قاشق غذاخوری اضافه نمایید. به جای عسل می توانید از شیره درخت افرا نیز استفاده کنید. سپس در صورت تمایل پیازچه را اضافه کنید.

4- به مخلوط پیازچه، خردل و عسل، چاشنی اضافه کنید.

این چاشنی ها شامل نمک و فلفل به مقدار لازم هستند. آنها را به ظرف اضافه کرده و با یک قاشق خوب هم بزنید.

5- در این مرحله به سرکه سیب یا سرکه بالزامیک نیاز دارید.

بهتر است از سرکه سفید استفاده نشود. اگر دوست دارید سس وینگرتیِ شما ترش و تند و مزه سرکه آن غالب باشد، باید به محتوای درون ظرف شیشه، آنقدر سرکه اضافه کنید که یک سوم آن را پر کند. در صورتی که می خواهید مزه سس تان ملایم تر باشد، سرکه را تا اندازه ای درون ظرف بریزید که حدود یک چهارم آن را پر نماید. سپس بعد از اضافه کردن مقدار دلخواه سرکه، درب ظرف را بسته و خوب تکان دهید.

6- درب ظرف را بردارید و ظرف را تا میانه یا تا بالا از روغن زیتون پر کنید. نگران نباشید. آنقدرها هم که فکر می کنید زیاد نیست!

7- دوباره درب ظرف را بسته و مجدداً خوب تکان دهید تا تمام مواد کاملاً هم بخورند.

پس از مخلوط شدن کامل مواد، با یک قاشق، مزه سس را تست کنید. اما اگر مزه ی آن باب میل تان نبود، کمی نمک و روغن به آن اضافه کنید و دوباره ظرف را تکان دهید. سس را آنقدر مزه کنید و تغییر دهید تا به بهترین و خوشمزه ترین مزه آن برسید. چرا که مزه ی سس واقعاً سلیقه ای است.

8- پس از آماده شدن سس، درب ظرف را بسته و آن را درون یخچال تا زمان استفاده قرار دهید.

این سس را می توانید با انواع سبزیجات، سس مایونز، سیر و به صورت ساده نیز درست کرد.

فقط این نکته را به خاطر داشته باشید که روغن زیتون موجود در سس، ممکن است در دمای یخچال سفت یا جامد شود که این امری طبیعی است. برای این منظور، قبل از استفاده از سس، اگر روغن آن سفت شده، ظرف شیشه ای را چند دقیقه زیر آب داغ نگه داشته یا آن را درون یک کاسه آب داغ بگذارید تا روغنِ آن، آب شود. سپس ظرف را تکان دهید تا سس کاملاً یکدست شده و میل نمایید.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
realsimple




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا