تغذیه

بهترین خوراک سبزیجات برای سرو در کنار جوجه کباب

انواع خوراک سبزیجات

جوجه کباب از جمله غذاهای پرطرفداری است که به عنوان وعده ی اصلی بر سر سفره ی ما ایرانی ها قرار می گیرد. از آن جایی که پخت این غذا بسیار آسان می باشد؛ وقت هایی که هیچ برنامه ریزی برای ناهار و شام نشده به راحتی می توان مرغ را از فریزر درآورده و کباب کرد. اما زمانی که برای پخت یک جوجه کباب برای مجلس های مهمانی برنامه ریزی می کنیم، لازم است تا کمی به جوجه کباب رنگ لعاب داده و آن را از سادگی و شکل و شمایل غذای حاضری در آوریم. به همین دلیل همیشه برای بسیاری از ما سوال بوده است که چه غذاهای دیگری را می توان در کنار جوجه کباب روی سفره گذاشت و سرو کرد؟

1 خوراک سبزیجات با جوجه کباب

باید بگوییم که اگر طرفدار سبزیجات، مخصوصا از نوع پخته شده ی آن ها هستید، ما در این جا غذاهای بسیار لذیذی که با سبزیجات آماده می شوند را آموزش می دهیم که قرار دادن آن ها در کنار جوجه کباب، آن را جذاب تر کرده و خوردن آن ها با این غذای لذیذ خالی از لطف نیست.

1- سالادهای ساده

همان طور که گفته شد، یکی از معیارهای زیبا تر کردن و تزئین جوجه کباب همراه کردن آن با کنار غذایی رنگارنگ است. پس هر چه سالادتان زیبا تر و خوش رنگ و لعاب تر باشد، بهتر است.

سالاد گوجه گیلاسی، پنیر فتا و لوبیا سفید

دو قاشق روغن زیتون، یک قاشق سرکه قرمز، یک قاشق موسیر خورد شده و مقدار مناسبی نمک و فلفل سیاه را در کاسه ای ریخته و خوب با هم مخلوط کنید. 450 گرم لوبیای سفید پخته شده و دو پیمانه گوجه گیلاسی از وسط نصف شده را با یک پیمانه پنیر فتای خرد شده و نصف پیمانه جعفری خورد شده و کمی پونه ی کوهی خوب مخلوط کرده و به مخلوط قبلی اضافه کنید. سپس مزه آن را بچشید و اگر نمکش به اندازه بود، به همراه کباب روی سفره بگذارید.

2 خوراک سبزیجات با جوجه کباب

2- گل کلم پلو مجلسی

مواد لازم برای تهیه ی کلم پلو برای 4 تا 6 نفر:

دو قاشق روغن زیتون
یک پیاز کوچک خرد شده
سه حبه سیر له شده
فلفل به میزان لازم
یک قاشق چایخوری نمک
½ قاشق چایخوری زیره
نیم کیلو برنج از قبل خیس شده
دو قاشق رب گوجه
یک پیمانه جعفری خرد شده
¼ پیمانه آبلیمو

روغن زیتون را در تابه ای ریخته و پیاز را 5 دقیقه در آن تفت دهید، تا سبک شود. سپس سیر، زیره، نمک و فلفل را نیز به آن اضافه کنید و 2 دقیقه خوب هم بزنید. رب گوجه را نیز به آن اضافه کرده و تفت دهید. گل کلم ها را نیز با رب گوجه کمی تفت دهید. حال میزان آبی که برای پخت برنج لازم است را درون مواد ریخته و برنج را به آن اضافه کنید. اجازه دهید، آب به جوش آمده و تبخیر شود. سپس درب ظرف را گذاشته تا برنج در مواد دم بکشد و گل کلم پلو آماده شود. در پایان کمی آب لیموی تازه را به همراه جعفری خرد شده به آن اضافه کرده و در کنار جوجه کباب سرو کنید.

3 خوراک سبزیجات با جوجه کباب

3- خوراک قارچ

خوراک قارچ را می توانید در زمان هایی که فرصت زیادی برای تهیه ی یک کنار غذایی برای جوجه کباب ندارید، تهیه کنید. زیرا بسیار ساده و آسان است. پس مواد لازم را آماده کنید.

3 قاشق روغن زیتون
1 کیلو قارچ تمیز و خرد شده
نمک و فلفل سیاه به میزان لازم
3 حبه سیر له شده
1 قاشق آویشن
1 پیمانه پنیر پارمزان

روغن را گرم کرده و قارچ ها را به آن اضافه کنید و به مدت 3 دقیقه هم بزنید تا قارچ ها قهوه ای شوند. سپس نمک و فلفل، آویشن و سیرها را نیز اضافه کرده و 3 دقیقه ی دیگر نیز، هم بزنید. اکنون پنیر پارمزان را نیز اضافه کنید. می توانید برای هر چه خوش طعم شدن، کمی سرکه ی سیب نیز در این مرحله به مواد اضافه کنید، که کاملا دلخواه است. بعد از این که همه ی مواد خوب مخلوط شده و تفت داده شدند، آماده ی سرو در کنار جوجه کباب می باشد.

4 خوراک سبزیجات با جوجه کباب

4- خوراک نخود و برگ چغندر

مواد لازم:

یک پیمانه برگ چغندر خرد شده
دو قاشق روغن زیتون
یک دوم پیمانه گوشت خرد شده
دو قاشق پودر موسیر
یک پیمانه نخود پخته شده در آب نمک
مقداری فلفل سیاه

برگ های چغندر خرد شده را بخار پز کنید. روغن زیتون را در تابه ای ریخته و گوشت را در آن به مدت 3 دقیقه تفت دهید. پودر موسیر و نمک و فلفل را به آن اضافه کنید و 2 دقیقه هم بزنید. برگ چغندر و نخودها را به مواد اضافه کرده و درب ظرف را گذاشته و اجازه دهید مواد در کنار هم بپزند. سپس آن را به صورت داغ در کنار جوجه کباب سرو کنید.

– استفاده از گوشت در این خوراک کاملا دلخواه است و می توانید آن را حذف کنید.

5 خوراک سبزیجات با جوجه کباب

برای اطلاع و آموزش های بیشتر انواع خوراک سبزیجات به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> طرز تهیه انواع خوراک سبزیجات <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
thekitchnthekitchnthekitchnthekitchn




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا