جوانان

چگونه اعتماد به نفس خود را افزایش دهیم؟

اعتماد به نفس یکی از فاکتورهای حیاتی و بسیار مهم برای شخصیت هر فرد است که همه به آن نیاز دارند. حتماً برای شما هم بارها پیش آمده که میزان اعتماد به نفستان را سنجیده و درصدد افزایش آن بوده اید. میزان اعتماد به نفس در هر فرد، کیفیت عزم و اراده ی وی را در جهت رسیدن به هدف مشخص می کند. پس اگر شما هم موافق این موضوع بوده و به این نظریه که انسان خود، سازنده ی زندگی، آینده و سرنوشت خود است اعتقاد دارید، دانستن نکاتی در رابطه با ایجاد اعتماد به نفس بالا و البته حفظ آن، می تواند برایتان بسیار مهم و حیاتی باشد. با ما همراه باشید تا با اعتماد به نفسی بالا رویاهایتان را به واقعیت تبدیل کنید.

– این نکته را نیز در نظر داشته باشید که جوانان با خود شفقت ورزی و مستقل زندگی کردن می توانند اعتماد به نفس خود را افزایش دهند.

ذهنتان را پاک کنید.

۱- هر چیزی که انسان می بیند، می خواند و یا گوش می دهد به طور مستقیم روی ذهن او اثر می گذارد.

پس گاهی لازم است تغییری در زندگی ایجاد کرده و به این ذهن خسته و فرسوده که پر از روزمرگیست جانی دوباره داد. مثلاً میزان تماشای تلویزیون را کم کنید. کتاب یا مجلاتی در موضوعات مختلف بخوانید. موضوعاتی که شیفته ی آن هستید را در اولویت قرار دهید. موج رادیوییتان را عوض کرده و یا ژانر موسیقی که اصلاً گوش نداده اید را امتحان کنید. این کارها باعث تجدید ذهن شده و در اعتقادات و باورهایتان چالش ایجاد کرده و میزان آگاهیتان را از دنیای اطراف، اخبار و چیزهای مختلف بالا می برد. هر چه سطح اطلاعات انسان بالا باشد و ذهنی سرزنده و پویا داشته باشد، با دنیای اطراف بهتر رابطه برقرار کرده و اعتماد به نفسش افزایش می یابد.

۲- هر چند وقت یکبار در خلوت خود فقط سکوت کرده (۱۰ تا ۱۵ دقیقه برای شروع) و به هیچ چیز فکر نکنید.

ذهنتان را از هر چیزی کاملاً پاک کرده و فقط با خدا صحبت کنید و او را با آرامش مطلق ستایش کنید. این کار باعث می شود از دیگران کنده شده و فقط روی قدرت سکوت و وجود خداوند تمرکز کرده و آرامش بسیار زیادی را به قلبتان راه دهید. آرامش رابطه ی مستقیمی با میزان اعتماد به نفس دارد.

1 افزایش اعتماد به نفس

۳- به خودتان ایمان داشته باشید.

یکی از کلیدهای اصلی در افزایش اعتماد به نفس ایمان و باور خود است. به خود بقبولانید و باور کنید که انسانی قدرتمند بوده و شکی در آن نیست. چند لحظه خود را در بهترین شکل ممکن تصور کنید. اینکه در این شرایط چگونه سخن می گویید، چگونه با مشکلات کنار می آیید، چه لباس هایی می پوشید، با چه کسانی خواهید بود و به چه کسانی عشق می ورزید. این ها باعث می شود که از دور به خودتان نگاه کرده و ارزش وجودی خود را درک کنید و در ذهنتان نهادینه شود که شما خالق زمان های با ارزشی، هم برای خود و هم برای دیگران می باشید. پس فرد مهمی هستید و باید به خود و توانایی هایتان اعتماد کنید.

دوستانتان را عوض کنید.

۱- آخرین باری که دوستی گرانقدر را در کنار خود داشته اید کی بوده است؟ آیا موقعیتی پیش آمده که دوستانتان را مجدداً ارزیابی کنید؟ که آیا انسان هایی که اطرافتان هستند برایتان چه سودی دارند؟ آیا دائماً دارای انرژی منفی بوده، ایده های مثبتتان را سرکوب می کنند و بی هدف و بی ثباتند؟ یا نه افرادی هستند که می توانند به من کمک کنند که اعتماد به نفسم افزایش یابد؟

با خودتان رو راست باشید و در مورد میزان گرانقدری و ارزشمندی دوستانتان تصمیمی قاطعانه بگیرید تا خودتان را از موج های منفی دوستان و اطرافیان رها کرده و در محیطی پویا و مثبت، اعتماد به نفستان را تقویت کنید.

۲- انسان های قابل تحسین اطرافتان را به چنگ آورید.

سعی کنید در جمع دوستانتان انسان هایی را قرار دهید که به خاطر مهارت ها و موفقیت هایشان قابل تحسین اند. و در واقع با چنین افرادی بنای دوستی بگذارید. راه های حصول و تقویت اعتماد به نفس، رویارویی با مشکلات و ارتباط شان با دیگران را رصد کنید. برنامه ای ترتیب دهید تا در جاهایی مثل باشگاه، انجمن و …. با چنین افراد متفاوت از دوستان سابقتان ملاقاتی داشته باشید و کم کم با آن ها دوست شوید.


همچنین می توانید با مراجعه به لینک زیر راهکارهایی برای تمام کردن یک رابطه کاملاً کمال گرا را بیاموزید.

>>> راهکارهایی برای تمام کردن یک رابطه کاملاً کمال گرا <<<


گذشته را رها کنید.

۱- افرادی که در گذشته شما را ناراحت کرده و به شما آسیب زده اند را به یاد آورید.

بر روی کاغذی احساسی که به چنین افرادی دارید، اینکه چه کسی بوده و چگونه به شما آسیب زده است را نوشته و با این باور که شما آن را فراموش کرده و اجازه می دهید که بگذرد آن را جمع بندی کرده و دور اندازید. این یک فرآیند آزاد سازی ذهن است که در تقویت اعتماد به نفس بسیار موثر می باشد. پس با خود رو راست بوده و تمام واقعیت و تمام احساساتتان را روی کاغذ بیاورید. این باعث می شود که تمام احساسات منفی چون خیانت، شکست و بی اعتمادی از وجودتان دور شود.

۲- افرادی را که عذرخواهی هایی از شما طلب دارند را به یاد آورده و از آن ها معذرت خواهی کنید.

می توانید با یک تلفن، یک نامه یا ایمیل قضیه را بیان کرده و خیلی صمیمانه و محترمانه کدورت را بر طرف کنید. اجازه ندهید این مسئله بر ذهن و قلبتان سنگینی کند. کم و کاستی هایتان را بپذیرید، گذشته ی تلخ با این افراد را دور ریخته و از نو شروع کنید.

3 افزایش اعتماد به نفس

۳- کارت ها، نامه ها و نوشته های قدیمی را دور بریزید.

تعلقاتی که برایتان یادآور خاطرات منفی و تلخی است را دور بریزید؛ و اجازه دهید گذشته با تمام خوبی ها و بدی هایش بگذرد. شجاع باشید و با خلاص شدن از این ابزار، فضا را برای چیزهای جدید و مثبت در زندگیتان باز کنید.

مقالات پیشنهادی ما برای شما…

>>> معرفی انواع احساسات پایه <<<

>>> درمان درونگرایی و تقویت برونگرایی <<<

>>> چگونه بین دیگران محبوب باشیم؟ <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
7 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
کاربر ناشناس

تشکر خیلی خوب بود.

معصومه

خوب بود ولی زیاد بود. فقط سرتیترهارو خوندم. کمش کنید مطالب رو

لیلی

ممنون از مطالب فوق العادتون

ندا

سپاس فراوان مطالبتون خیلی عالی هستش…

کاربر ناشناس

عالی بود ممنون

الهام

عالی بود تشکر

سلیمی

خیلی خوب بود. ممنون

دکمه بازگشت به بالا