جوانان

راهکارهایی برای تمام کردن یک رابطه کاملاً کمال گرا

روش هایی برای تمام کردن رابطه کمال گرا

در تمام روابط، همیشه یک کمال گرایی وجود دارد؛ غالباً برای هر دو طرف و گاهی هم فقط برای یک نفر. این کمال گرایی در تمام روابط عاشقانه، دوستی ها، روابط کاری، خویشاوندی و … وجود دارد. اما باید بتوان میان آن ها تفاوت قائل شد و آن ها را در حد اعتدال نگه داشت. در برخی روابط، طرف مقابل تا حدی کمال گرایی را از فرد می خواهد که منجر به احساس حقارت، ناامیدی و شرمساری در فرد می شود. در این شرایط و به خاطر عدم اعتماد به نفس، شاید آن فرد نتواند رابطه را ترک کند و برای همیشه در آسایش باشد.

1 قطع رابطه کمال گرا

روابط، خود به اندازه کافی سخت هستند؛ حال اگر کمال گرایی هم درگیر شود، سخت تر خواهند شد. در اینجا روش هایی پیشنهاد شده اند که اگر واقعاً از روابط خود با فردی خسته شده اید، می توانید یکبار برای همیشه آن را تمام کنید.

از این رو، به طرف مقابل خود بگویید:

1- من در جستجوی یک رابطه بلند مدت یا دائمی هستم و نمی توانم آن را با شما دنبال کنم.

به او بگویید: البته که تو بسیاری از نیازهای من را برآورده کردی، اما واقعاً مرا دست کم می گیری و همیشه از بدی هایم حرف میزنی. تو مرا در رسیدن به اهدافم یاری کردی اما کمک تو فقط به این صورت بود که وقتی از نردبان سقوط کردم، آنجا نبودی که من را بگیری و فقط به من گفتی باید بلند شوی. ماندن در این رابطه فقط باعث رنج و عذاب من می شود و بدون تو حالم بهتر خواهد بود.

معنی این عبارت این است که طرف مقابل باید فرد را در شکست ها پشتیبانی و کمک کند. فقط حرف کافی نیست و باید آن را در عمل نشان داد. اگر طرف مقابل شما هم این گونه است بهتر است به او بگویید که این حرف ها فقط رابطه را کوتاه تر می کند و شما دنبال یک رابطه بلند مدت هستید.


شما می توانید با مراجعه به لینک زیر از وب سایت فن تریکس با “نشانه های یک رابطه سالم، صمیمی و عاشقانه با همسر خود” آشنا شوید.

>>> نشانه های یک رابطه سالم و صمیمی با همسر <<<


2- ما اهداف مختلفی داریم و چیزهای متفاوتی از زندگی می خواهیم.

به او بگویید: ارزش های ما کاملاً متفاوت است و حتی در برخی موارد متناقض! من یک زندگی هدفمند و پویا را دوست دارم؛ زندگی که بتوانم در آن مؤثر و مفید واقع شوم. اما شما از من می خواهید تا یک زندگی مبتنی بر کمال گرایی داشته و به دنبال روش های مدرن موفقیت نظیر پول، ماشین، خانه و… باشم. این چیزها تا به امروز مرا خوشحال نکرده اند، بنابراین نمی توانم شخصیتم را تغییر دهم و قدم در مسیر جدیدی بگذارم و به آدمی تبدیل شوم که تو می خواهی. من دیگر آن فرد همیشه موافق نیستم و تغییر کرده ام و برای اهداف و آرمان های خود ارزش قائلم.

3- بهتر است کمی با خودم مهربان تر باشم.

من متوجه شده ام که باید با خودم نسبت به روابطم، بخشنده تر، مهربان تر و دلسوزتر باشم. شفقت به خود یا خود شفقت ورزی (Self-compassion)، به من کمک می کند تا فرد بهتری برای خودم شوم. من می توانم راهی پیدا کنم تا یک رابطه ی سالم و دوستانه برای خودم و کسانی که دوستشان دارم، پیدا کنم یا بسازم.

در پایان می توانید با مطالعه مقاله زیر از وب سایت فن تریکس 15 روش برای ایجاد رابطه دوستانه در اولین هفته کاری را فراگیرید.

>>> روش های ایجاد رابطه دوستانه در اولین هفته کاری <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
psychologytoday




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا