زیبایی

چگونه پوستمان را در خانه دتاکس یا سم زدایی کنیم؟

بزرگ ترین ارگان بدن، پوست می باشد که از یک طرف با تمام بدن و از طرف دیگر با تمام عناصر بیرونی در ارتباط است. همه ی ما می دانیم که همین عناصر بیرونی آلودگی ها را به پوست منتقل کرده و منافذ پوست را مسدود می کنند. همچنین بخشی از سمومی که از غذاهایی که وارد بدن شده، از طریق پوست خارج می شوند. بنابراین این سموم با آلودگی های پوستی جمع شده و باعث سمی شدن پوست می گردد. سم زدایی و دتاکس پوست به صورت روتین این مشکل را برطرف کرده و باعث کاهش درخشندگی پوست، کاهش قرمزی وآکنه می شود.

برای اینکه پوستتان را سم زدایی کرده و پوستی هر چه سالم تر داشته باشید با ما در فن تریکس همراه شوید.

سم زدایی پوست

1- از برس پوست استفاده کنید.

زمانی که پوست خشک است، حداقل سه ماه یکبار روی بدنتان برس بکشید. این کار به بهبود گردش خون کمک کرده و برای دفع سموم بدن، سیستم و غدد لنفاوی را تحریک می کند. همچنین باعث کاهش سلولیت و پف کردگی پوست، بهبود عملکرد عضلات و بسته شدن منافذ باز پوست کمک کرده و خشکی ها و پوست مرده را از بین می برد. به علاوه پوست را تحریک می کند تا نو شده و سلول های جدید را جایگزین سلول های مرده پوست می کند.

برای انجام سم زدایی پوست، نکات زیر را در نظر بگیرید:

– صبح ها قبل از دوش صبحگاهی، از برس پوست جهت یک سم زدایی بسیار خوب و مؤثر استفاده کنید.

– همیشه برس را با حرکات ملایم و دایره ای روی پوست از بالا و پایین به سمت قلب بکشید.

به طوری که:

– برس کشیدن را از کف پا شروع کنید. سپس به سمت ساق پاها، از ساق پاها به سمت قلب و از آنجا به سمت گردن پیش بروید. سپس از گردن به سمت پایین و بالاتنه و قلب حرکت کنید. در پایان دست های خود را در جهت عقربه های ساعت برس بکشید.

– بعد از اتمام برس کشی، کل بدن را روغن کنجد زده و اجازه دهید 5 دقیقه روی پوستتان بماند. سپس دوش بگیرید.

1 نحوه دتاکس یا سم زدایی پوست

2- پوست را هر روز با یک دتوکس یا ماده ی سم زدا پاک کنید.

یک ماده ی سم زدای طبیعی با pH متعادل دست ساز یا آماده را تهیه کنید. بعد از اینکه روی پوست برس کشیدید، آن را با برس تمیز کنید. زیرا زمانی که بعد از برس کشیدن دوش می گیرید، نباید از صابون ها، اسکراب ها و شوینده های زبر و خشن استفاده کنید. با استفاده از یک لیف بسیار نرم در کنار دتاکس، بدنتان را حمام کنید.

2 نحوه دتاکس یا سم زدایی پوست


همچنین روش متعادل سازی pH صورت، لینک زیر از وب سایت فن تریکس را مطالعه کنید.

>>> روش متعادل سازی pH صورت <<<


همچنین برای سم زدایی می توانید روش زیر را بکار گیرید:

3- حمام سم زدا بسازید.

خوابیدن در یک وان سم زدا دو تا سه بار در هر هفته و هر بار 20 تا 30 دقیقه، سم زدایی بسیار عالی بوده و با از بین بردن آلودگی ها منافذ پوست را باز می کند.

3 نحوه دتاکس یا سم زدایی پوست

بهترین روش های ساخت حمام سم زدا

– حمام نمک اپسوم و زنجبیل: مخلوطی از آب و زنجبیل تازه را روی حرارت گذاشته و اجازه دهید 10 دقیقه به جوش آید. سپس یک پیمانه نمک اپسوم را به آن اضافه کرده و آن را در وان حمام بریزید.

– حمام نمک اپسوم و جوش شیرین: یک پیمانه جوش شیرین را با یک تا دو پیمانه نمک اپسوم مخلوط کرده و در آب وان بریزید.

– حمام نمک اپسوم، نمک دریا و روغن کنجد: یک پیمانه نمک دریا، نمک اپسوم و روغن کنجد را درون آب وان بریزید. یا یک پیمانه سرکه ی سیب و نمک اپسوم را با آب وان مخلوط کنید.

سم زدایی پوست صورت

4- یک یا دو بار در هفته ماسک خاک رس را روی صورت بزنید.

یون های منفی خاک رس طبیعی به یون های مثبت آلودگی ها جذب شده و آنها را از پوست دور می کنند. بنابراین از آن هم می توانید برای ماسک صورت و هم برای بدن استفاده کنید. ماسک را روی صورت یا بدن زده و اجازه دهید 15 دقیقه روی پوست بماند تا خشک شود. سپس با لیفی نرم آن را پاک کنید.

4 نحوه دتاکس یا سم زدایی پوست

5- از سرم ها و محصولات از بین برنده آلودگی استفاده کنید.

سعی کنید دائماً با استفاده از محصولات مراقبتی پوست را تمیز نگه داشته و از سمی شدن آن جلوگیری کنید. همچنین استفاده از ضد آفتاب ها، مرطوب کننده ها، سرم ها و محصولاتی مشابه که از پوست مراقبت می کنند نیز در جلوگیری از سمی شدن پوست تأثیر بسزایی دارند.

5 نحوه دتاکس یا سم زدایی پوست

سم زدایی پوست با رژیم غذایی مناسب

1- خوردن شکر را متوقف کنید.

مصرف شکر موجب ایجاد واکنشی به نام گلیکسی می شود. به این معنی که قند موجود در جریان خون به مولکول های پروتئین یا لیپید متصل شده و مولکول های مضری را به نام AGE تولید می کند. هر چه شکر بیشتری وارد بدن شود، تولید این ملکول های مضر نیز بیشتر می شود. بنابراین این این ملکول ها زیاد شده و به پروتئین هایی مانند کلاژن و الاستین که عامل اصلی حفاظت از پوست می باشند، آسیب می زنند.

2- گوشت و محصولات لبنی سالم بخورید.

رژیم غذایی غنی از پروتئین در سم زدایی بسیار تأثیر گذار است. اما بسیار اهمیت دارد که لبنیات و گوشت های مصرفی از نوع سالم و بدون هورمون ها باشند. ورود هورمون ها به بدن باعث بروز آکنه و مشکلات پوستی می شوند.

3- چربی های سالم مصرف کنید.

برای دنبال کردن یک رژیم مناسب سم زدایی باید چربی های سالم مصرف شود تا با جذب ویتامین های ضروری و متعادل ساختن هورمون ها به بدن کمک کند. روغن های اشباع شده و ترانس را حذف کرده و به جای آن از روغن کنجد، زیتون و امگا سه استفاده کنید. این روغن ها باعث تقویت سلول های پوستی و بهبود الاستیسیته پوست شده و به جلوگیری از چروک ها کمک می کنند.

4- میوه و سبزیجات فراوان بخورید.

مواد معدنی قلیایی مانند کلسیم، پتاسیم و منیزیم چیزی است که پوست، مو، دندان و استخوان ها را قوی و سالم نگه می دارد. اگر رژیم غذایی متعادل نبوده و حاوی مقادیر زیاد مواد غذایی اسیدی باشد، بدن شما مواد معدنی قلیایی را از بین می برد. پس با خوردن میوه و سبزیجات این مواد قلیایی را در بدن در حد تعادل نگه دارید.

5- آب فراوان بنوشید.

آب به از بین بردن سموم بدن و پوست کمک کرده و موجب سلامت آن می گردد.

همچنین می توانید برای اطلاع برای لایه برداری پوست میکرودرمابراسیون انجام دهید. برای اطلاع از این روش به لینک زیر مراجعه کنید.

>>> میکرودرمابراسیون یا لایه برداری مکانیکی پوست <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا